mandag 13. desember 2010

Til Marianne, på Luciadagen ♥



I kveld fikk jeg en kommentar som fikk meg til å smile 


 Marianne E., uten blogg (såvidt jeg vet:)) skrev:


Nydelige kjoler:)

Men du Silje-mor... det blir liksom ikke ordentlig avslutning på Luciadagen, før du blogger de fine Lucia figurene dine:)
Hehe, bare positivt ment:) Jeg syns de er så skjønne.
Ha en nydelig kveld.

Marianne E


Tusen takk for herlig kommentar Marianne, klart jeg kan vise Luciafigurene:) Bildene er fra i fjor, for i dag har jeg ikke tatt noen. Men de står på plass i vinduskarmen, som de gjør hvert år. Og jeg vurderte å ta bilder av dem i dag, men så tenkte jeg at det har jeg gjort tre år på rad nå.. Faktisk er det litt av utfordringen med å blogge denne jula, jeg har jo vist alt før! Og det viser seg at det til og med er plassert de samme stedene!

Men her er mitt kjære luciaopptog, som jeg er veldig glad i. De er mange år gamle, og kommer fra Sia.


Tusen takk til Marianne, og dere andre som skriver hyggelige ord hos meg! Det betyr så mye, og gir meg masse lyst til å blogge! Jeg har en del mailer jeg skulle svart på, det hoper seg litt opp, så beklager at det tar tid. Spør gjerne igjen hvis det er noe du lurer på! Jeg har også hatt problemer med at jeg ikke har fått alle mailer i det siste.



ha en herlig kveld!


Vi ser finalen i 71 grader nord, og jeg kan faktisk meddele at her i huset har vi to så godt som strøkne barnerom akkurat nå! Så lenge det varer;) Det er herlig å kunne krysse det av lista. Men i morgen får jeg lunsjbesøk, så jeg kan ikke legge beina høyt helt enda;)




11 kommentarer:

Henriette sa...

71 grader Nord er populært her i huset også. Personlig hadde jeg de to som sto igjen i finalen til slutt, som favoritter hele veien! Skikkelig bra mennesker begge to :-)

Siv Toril sa...

Utrolig skjønne de Lucia figurene dine! Kunne godt ha tenkt meg noen slike! Var på luciafrokost i barnehagen idag... Kjente klumpen litt i halsen da mine to minste toget inn med lys og hvite drakter. klem

micano sa...

Så nydelige!! Sånne ville jeg også gjerne ha hatt!! :-)

mali-mo sa...

Så koselig! Kjempesøtt Luciatog ;)

Skjønner hva du mener med "reprise" på innlegg, føler litt på det samme med julekalenderen...har jo ikke akkurat gjort om på hele huset sien sist ;)

Ha en flott dag imorgen, håper formen din holder seg bra ;)
Klem ;)

Anonym sa...

Hei igjen Silje:)
Nå smiler jeg bredt her jeg sitter!
Innlegg med navnet mitt, hos min favoritt blogger <3 Julaften.
Tusen takk for bildene av de vakre figurene dine.
Skjønner at det er litt vanskelig å finne opp noe nytt, men jeg syns det bare er koselig med gjentakelser. Det blir som en tradisjon.:) En fin tradisjon.
Tusen takk for alle flotte bilder og tekster du deler med oss lesere.
Klem fra Marianne E (uten blogg) som ble veldig glad. :)

Tulip sa...

Koselige figurer.,
Gjør ingenting om en viser noen bilder flere ganger, for ikke alle som har fått med seg alt!;:)

Klem

Har en drøm... sa...

Sååå nydelige de var:)

Tove sa...

Så skjønne figurane dine er!!! Vi har fått med oss opp til fleire Luciafeiringar i dag, så no er det godt å legge beina høgt og kvile litt! Ynskjer deg ei god veke!

AbluMoo sa...

Hurra for Marianne E. som ba om reprisebilder! :)
Jeg er nemlig ganske så ny følger av denne bloggen, og har ikke sett disse kjempefine Luciafigurene før, og jeg regner med at jeg ikke er den eneste.

Ha en fin adventstid med Luciaopptog i vinduet.

Jenny at Red House sa...

hi Don't beat yourself up my dear I haven't seen the pictures before! blogging is fun! I love to read yours and think the pics are lovely- keep up the posts but family comes first! (feel like a big sister!!!) jennyx

Silje sa...

Så skjønne figurer : )) Herlig stemning!
Jeg er utrolig dårlig på å kommentere, men jeg leser altså bloggen din så og si hver dag - og jeg finner så mye inspirasjon og hygge av å lese bloggen din : ))

Har du sett at de på Åhlens har servietter med "Carl Larsson-jenta" som motiv?

Jeg har en kjempegammel matboks med dette motivet, og har kjøpt serviettene hvert år etter at jeg oppdaget dem. Gode minner og god stemning! : )

Ha en super tirsdag! :D