tirsdag 28. desember 2010

Nytt servise, og nytt på kjøkkenet:)


En av julegavene jeg fikk av mamma var det rødprikkete serviset fra Green Gate! Jeg fikk til fire, så nå må jeg fortsette å spare:) Jeg har ikke noe servise fra GG fra før, delvis fordi jeg ikke har samvittighet til å kjøpe flere serviser, og delvis fordi jeg aldri hadde fått bestemt meg for hvilket jeg skulle spare på, vinglepetter som jeg er. Men så fikk jeg det altså i gave, og jeg tror det er dette jeg hadde valgt selv også!



Et etasjefat fikk jeg også, så nå kan jeg be inn til kaffeslaberas;) Når jeg ser på bildene burde jeg i grunn be inn Emmeline og Den Gode Feen, som jo liker hhv polkadotter og fluesopper;)



Jeg har et par skåler i GG fra før, i nettopp rød og lyseblå prikkete. Jeg synes det passer fint sammen, og dekte et bord med det for lenge siden, det kan du se her! Kofferthuset til Ferdinand sto tilfeldigvis på bordet da jeg tok bilder, og det burde jo nesten bli med på festen den også;)



En caffe latte-kopp hadde jeg også fra før, den bruker jeg mest til svibler.



 Og så var det kjøkkenet! Som jeg skrev i går har vi lagt inn en ekstra lem på kjøkkenbordet, og snudd det andre veien. Nå har vi plass til seks (eller flere!) ved bordet, og ikke fire som før. Stoltrekkene er til jul, jeg kjøpte de på 70% i januar. Til vanlig trekker jeg om stolene med kjøkkenhåndklær, så nå må jeg ut å kjøpe nye, så jeg har nok til alle:)


 Nå skal vi ta på oss vinterklær, og sette ungene på sklibrettene sine, vi er nemlig bedt på julelunsj til gode venner som ikke bor så langt unna!




ha en flott dag!

17 kommentarer:

Lisa sa...

I love your beatiful home! Thanks for sharing. My best wishes for the new year to you and your family,
Lisa

Åshild - prydeligbloggen sa...

så grei mamma da! Jeg fikk en lattekopp i samme serien av en venninne, mine GG-ting er en salig blanding av alle mulige mønstre. Men de går jo i grunn sammen alle sammen også, på et merkelig vis. Ønsker deg en fortsatt god romjul!

Hjemme hos meg sa...

Herlig :) Jeg fikk også rød GG til jul!!! JUHUU!!!

Kos deg i kveld :)

Klem Anette :)

Tante Hilde sa...

Koselig servise..Mange fine innlegg med skjønne bilder. Ha fortsatt en god romjul. Klem fra tante.

Herzenssache sa...

Just found your blog and Im very impressed...its so lovely and beautiful and esoecially the childrens kitchen...would lobve to have this one for my daughter too...where did u buy this great piece?
Im very happy to found you here and will have a look to your blog very often...

Best wishes for 2011..

lovely regards Kristin

RoseSommer sa...

Jeg trives så godt med den røde julepynten i stua vår, at jeg satt igår og vurderte om DET skulle være gjennomgangsfargen framover i tiden etter jul også. (Istedet for rosa, som jeg har hatt lenge nå.)
Det røde serviset ditt var jo supert! Og duker/gardiner/stolputer på kjøkkenet ditt er jo ikke så veldig julete, så det er jo fint ellers også. For jeg spår at rødt blir den nye IN-fargen framover. Hva tror du? Tror ikke lilla varer så lenge.

Anonym sa...

Flott servise! Jeg har det beigeprikkete fra før, men til jul kjøpte jeg meg litt rødt, og fikk litt i gave. Så nå tror jeg at jeg blir å samle på begge ;)

Det ble fint når dere snudde kjøkkenbordet :)

Klem, M

Gørils kreativiteter sa...

Så heldig du er som har fått GG servise til jul... Jeg har nettopp fått meg to prikkete skåler selv!

Har fulgt bloggen din lenge, og syntes det er utrolig inspirerende å følge deg!

Gøril
http://hvittimitthjem.blogspot.com

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så kjempefint! :) Jeg har det i lyseblått og elsker det. :)


PS: Tenkte på deg da jeg så dette:
http://www.etsy.com/listing/64819843/free-pendant-when-you-buy-any-2-scrabble

jordbærpiken sa...

Superfint servise! Fikk litt av dette røde til jul jeg også, så jeg tror det skal bli mitt juleservise. :)

Vi fikk en del sykdom her i jula, så det ble vanskelig å få til et romjulsbesøk denne gangen. Vi reiser tilbake til Sunnmøre i morgen. Men forhåpentligvis passer det bedre neste gang vi er her på denne kanten av landet. Ønsker deg og familien en fortsatt fin jule og godt nyttår! Stor klem!

Anita sa...

Kjempefint til jul og sommerbruk! Har bittelitt av det..
Har du sett det nye blå fra GG?? Det er bare såååå fint, det SKAL jeg ha litt av! Nå skal jeg ned å spille litt ps2 med barna. Kos dere dere også! Klem!

Har en drøm... sa...

Så heldig du er, og så snill og FLINK mamma;)
Jeg ønsker meg og det røde serviset fra GG, og etasjefatet er bare nyyyydelig!

Kjempekos på kjøkkenet ditt!

Klem line

tante fiolett sa...

Det GG serviset er så flott!! Jeg har noen kaffelattekopper og en mugge, men ønsker meg meeeer!!! Soppene er også skjønne:) Kan jeg spørre hvor de er kjøpt?
Fortsatt gooodromjul:)
Klemmer fra Jeanette

Vita verandan sa...

Hej Silje!
Så kul att du hittade mig då hittade jag till din mysiga blogg. Tackar så hemskt mycket över dina ord, och jag kan bara säga detsamma!
Du har ett jättefint hem. Tänk jag har önskat mig de kopparna också men de får jag nog köpa mig själv. De är så fina både sommar och vinter. Välkommen som följare, jag lägger mig såklart som följare till dig också.

Kram Anna

Kari sa...

Heihei :) Det er så koselig å lese om juledagene dere, og det var et flott GG-servise du hadde fått!

Men du, hvis det er med tungt hjerte at du maler kjøkkenbordet, hvorfor kan du ikke bare pusse det ned og lakkere alt i samme farge? Da bevarer du jo det vakre bordet :)

Ha en fortsatt fin juletid!
Kari

Caroline sa...

Det serviset er jo bare kjempeflott...Kunne godt tenkt meg det samme:)Kjempekoselig julepyntet hjem...Ha en fortsatt god romjul:)Klem Caroline

Kine sa...

Jeg elsker Green Gate, jeg hadde også litt fra før og fikk tre tallerkener, salt og pepperdrøsse og smørskål til jul:) jeg samler på rødprikkete, blåprikkete og beige prikkete:)
Ønsker meg det etasjefatet.
Vi har en butikk her i Larvik som skal selge ut, og nå er det 20% på alt, så gjett om jeg skal innom der på nyåret:)