onsdag 29. desember 2010

Mitt år, del 1


2010 nærmer seg slutten, og jeg har bladd igjennom bildene fra de første seks månedene. Det gir meg en påminnelse og et håp om det kommer atter en vår, og det trenger jeg på denne tiden! Jeg synes januar og februar er tunge måneder. Vi får fylle dem med godhet og glede!

I januar fylles huset igjen med pasteller og blomster i herlige farger! Dagene går med til koselige inneaktiviteter, og det nydelige vinterværet tillot mye lek i snøen!



Februar kommer, og endelig er det tid for løkblomster! Jeg har et stort behov for å omgis med pasteller, og rydder i serviset fra Figgjo.



Dagene blir lengre og lysere, og herlige tulipaner får meg til å smile!



I mars pynter vi til påske, og dekker bord i vårlige farger. Nå kommer våren!



Nydelige april, med lek og rydding i hagen, og feiring av verdens beste Ferdinand som fyller år!



I mai blomstrer epletreet, og lillebadet blir pyntet med lilla!



Jeg planter masse uteblomster, som dessverre får seg noen turer inn om natta pga frost. Men våren er her, og de flotte hvitveisene også!



 I juni spiser vi norske jordbær, og lekestua innvies! Den ga masse lek og moro gjennom sommeren.


 Hver måned har sin sjarm, og nå går vi mot lysere tider! I morgen kommer del 2.




ha en herlig kveld!

9 kommentarer:

Hege sa...

Hei!
Jeg lurer på hvor dere har kjøpt peisen deres? Og hvor mye den koster?

Mvh Hege

Renate sa...

Herlige bilder Silje! :-)

Den hvite skåla på siste bildet, hvilken er det ?

Har letet en stund etter helt hvit. :-)

Ha en fortsatt fin jul og godt nytt år!

silje-sin sa...

Hei Hege! Peisen vår kommer fra Jøtul. Tror den kostet 25000.

Til Renate: Skålen er gammel, og kjøpt på antikvitetsmesse.

Godt nytt år til dere begge:) klem

KROnPRINSESSENE sa...

Så fin kavalkade du har stelt i stand :) Gleder meg til nr 2 allerede!
Nyt de siste dagene av 2010 -snart er det VÅR ;)
Klem May Helen

Ellemell sa...

koselig del 1 av din årskavalkade:)
klem ellemell

Station88 sa...

Hei!
Best wishes for the New Year! Your blog is really lovely...
GGLG Astrid

Lisa sa...

Dear Silje,
beatiful pictures - I'm looking forward to seeing the second part of your 2010. My best wishes to you and your family for the new year!
Love from Gernany,
Lisa

mammaKine sa...

Herlig innlegg! Nå gleder jeg meg til våren. Fin blogg du har :-) Klem fra mammaKine!

Ruths datter sa...

nydelige minne bilder fra deg Silje. Alltid en fryd for øyet å titte innom. Ønsker deg en fin nyttårsfeiring.
Klem