fredag 17. desember 2010

Juletrær og søte nisser!


På kommoden i stua står to juletrær jeg har funnet hos pappa skrotnisse. De har et slikt tre i filmene om Bakkebygrenda, og jeg ble kjempeglad da jeg fant samme! En liten gjeng med nisser og dyr er samlet i skogen. De fleste er gamle, og en er laget av Ferdinand. Den lille musa hadde jeg da jeg var liten. Storebror er så begeistret for slike småting, og kan leke med dem lenge.


       

 I dag er det nissefest i barnehagen, og to spente smånisser gledet seg veldig!

Jeg har vært på trening, og handlet inn masse godt til helga. Nå daler store snøfiller ned fra himmelen! Jeg gleder meg til helg, vi skal blant annet kjøpe juletre!



ha en flott fredag!



tenk om en uke er det julaften!

4 kommentarer:

RoseSommer sa...

Han der faren din er det nok noen flere som gjerne skulle besøkt! Trærne var fine, men jeg har ikke lagt merke til dem i filmene. Er utrolig facinert av "gamle dager" som vises i filmene til Lindgren. En gang rett før jul da jeg var ca 22 år gikk jeg alene på barnefilm og så den filmen hvor barna i Bakkebygrenda starter sommerferien og så slutter filmen når ferien er over. Ble så hensatt til sommer iløpet av halvannen time at da jeg kom ut i 20 kuldegrader kjente jeg det ikke før jeg begynte å lure så på hva som knirket så under bena. (Som det gjør når en går på snøen i kulda.) Merkelig følelse, så jeg har aldri glemt det. Det å ha så mye sommer i hodet og så mye kulde under beina var rart, gitt!
God helg til deg og nissene.

Et hverdagshjem sa...

Må si meg enig med RoseSommer - skulle gjerne besøkt faren din! ;)

Herlige nissebarn! Det har vært nissefest i barnehagen her også denne uka, men jeg slet litt med å få tak i nissedrakter, så det ble rød joggebukse og rød genser.

Vi skal også handle juletre i helga!! Jeg gleder meg!!!

Ha en fin fredag:)

Et hverdagshjem sa...

Og forresten - hvor fikk du tak i filmen med Jul i Bakkebygrenda? Jeg har funnet Astrid Lindgrens jul, men der er det vel ikke noe fra Bakkebygrenda...?

ssss-tine sa...

hei..du har et veldig fint hjem og en flott blogg. er innom hver dag, syntes det er ekstra moro ettersom jeg og bor i Skien:) god jul til deg og dine:) klemmer fra stine