søndag 19. desember 2010

Juletrehogst!



I dag har vi hatt en koselig og effektiv søndag! Først gikk turen til en gård i området hvor jeg er vokst opp, hvor vi fant årets juletre! Stor stas for ungene, som resten av dagen svinset rundt oss og lurte på om vi ikke skulle pynte treet! Og det gjorde vi, litt tidligere enn vi pleier, men det er godt med alt som er gjort;) Nå lukter det gran i hele stua, og med det kom også den virkelige julestemningen. Tenk, det er bare fem dager igjen!

Vi har også laget karameller (takk for dere som har gitt meg tips, de skal sjekkes ut!), jeg har pakket inn enda flere julegaver, og stekt et lass med medisterkaker! Sistnevnte forsvant som varmt hvetebrød, tror ungene spiste fire hver:)

Nå går vi inn i de siste førjulsdagene, og jeg får litt sånn "henge-med-i-svingene"-følelse. Men jul blir det, og det skal bli herlig!


Vi har også tent det fjerde lyset i dag.


Tenn lys !

Nå stråler alle de fire lys for ham
som elsker alt som lever, hver løve og hvert lam.
Tenn lys for himmelkongen som gjeterflokken så.
Nå møtes jord og himmel i barnet lagt på strå.

 Eyvind Skeie



ha en fin kveld!

4 kommentarer:

Christinas låvebutikk sa...

Koselig!!
Ha ei nydelig førjulstid!!

Hulda sa...

Så heldig du var med de søte englene som henger i vinduet ditt. Da har vi nok mammaer som ligner, min kjøper også mange fine julegaver. ;)

Så koselig med juletrehogst, da!

Talentina sa...

koslige bilder!

Livy sa...

Så koselig Silje!
Håper dere får en fin mandag! Klem fra Livy