onsdag 22. desember 2010

Juletreet


Årets juletre har allerede stått pyntet i noen dager. Vi gjorde det om søndagen da vi hadde tid, og godt er det, for dagene denne uka har flydd avgårde!

Jeg har en del gammel julepynt, og den er veldig kjær for meg. Minner meg om barndommens magiske julefeiringer hos farmor og farfar. I år hengte jeg forsiktig alle de gamle tingene på de øverste grenene, og så fikk ungene slippe til. Og lar man to små på tre og fire pynte treet, blir det ikke akkurat less is more...



...men så er det akkurat sånn jeg vil ha det! Julen er barnas tid, og selvfølgelig skal de få pynte med det de vil. Jeg kan legge til at noen hjemmelagde glanspapirlenker har kommet på siden sist også. Juletrefoten er ikke den vakreste, men den er i det minste praktisk! Og ny juletreduk må vi kjøpe til neste år!



En fin, gammel kongle, og som sagt, ikke noe less is more når ungene får bestemme:)



 I ettermiddag kom faktisk et kakeslag til i boks, nydelige havreflarn. Nå skal jeg opp og re på sengene, og når stillheten senker seg i kveld, tenkte mannen min og jeg å se Love Actually. Verdens beste julefilm, som vi alltid "sparer" til like før jul!



ha en fin kveld!

17 kommentarer:

Heimekjær sa...

så nydelig treet var pynta:) god gammeldags er herlig å ha på juletreet!!

ha en herlig kveld ♥

klem fra linda

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

så fint juletre... har også slike blanke "eikenøtter" og flagg...
ja nå har roen senket seg her,- håper det hos deg også... ønsker deg en riktig fin juuul...
magny

tante fiolett sa...

Så koselig, skjønt med tre som barna pynter:)
Så godt når roen senker seg i heimen..♥
Ønsker deg en fantastisk julehøytid:)
Juleklem fra Jeanette

Romantiska Hem sa...

Hej! Jag tittar bara in för att jag vill önska dig en underbar julfröjd! Många kramar från petra

Blickwinkel sa...

I will wish you and your family merry christmas days!

klem
Esther

Helena sa...

flott juletre :)
Her i huset så vi Love Actually i går, herlig, romantisk og julette!

Hanne Mette sa...

For et koselig juletre. Godt å se at det er flere som har juletre som er pyntet av småttiser. Det er jo ikke noe som er finere enn det.
God juleklem fra Hanne Mette

Piulfen sa...

Koselig julestemning hos deg. Ønsker deg en god jul.

Christine C sa...

Utrolig koselig pyntet tre :-) Her pyntet vi grana i kveld, så nå lukter det deilig i hele stua. Kos deg videre denne bittelillejulaften!

whitebite sa...

vakkert tre i det vakreste hjemmet!
god jul til deg og dine kjære Silje♥
klem☻

Lillehus-Mainz sa...

Året 2010 er lav.
Den mirakel julen er
innen rekkevidde og møte oss
med ønsket om
Harmoni og fred.
Vi vil at du / dere en
fredelig jul,
nice møter og
spesielt en tilfreds hjerte.
Med beste ønsker for 2011
en flott tid, og
til en sunn farvel.
Hils du / dere fra mitt hjerte.
Jenny

mali-mo sa...

Så julekoselig hos deg nå! Klart julen barnas tid, og det dere gjør sammen nå skaper jo gode minne rog tradisjoner de tar med seg videre, det betyr mye...

Ville bare ønske deg og dine en riktig fin juketid ;)

Klem fra meg!

Lakka sa...

Koselig pyntet tre:-)Morro for barna!

Love actually er fast julefilm her i huset også. Litt kos for de voksne også;-)

www.jeanetteskreativeutbrudd.blogspot.com sa...

Hei Silje! Takk for 2010, vil gjerne få ønske deg og din fine familie en riktig god jul og et strålende nytt år! Juleklem fra Jeanette:-)

Familien Furu sa...

Må julen bli fin og
gi ro i sinnet.
La alle problemer
bli små og forsvinne.
La dagene som
kommer bli gode og fine.
God jul til deg og dine.

Talentina sa...

nydeligt juletre og flotte kuler!

Karin sa...

Hei Silje,syns treet var kjempefint jeg.Det er sjarmerende når barn pynter det syns jeg.Husker da jeg var lita å lillebroren min pynta treet så pleide mamma å flytte litt på pynten etter vi hadde lagt oss,vi merka det aldri.Ønsker deg å dine en riktig god juul.Takk for den superflotte bloggen din som gir meg masse inspirasjon.Klem fra Karin