mandag 13. desember 2010

Julekjolene til Augusta


Som den nostalgikeren jeg er, har jeg mange drømmer og tanker om hvordan jula skal være! Jeg har alltid drømt om å kunne pynte en liten datter til jul, med fløyelskjole, sløyfer i håret og søte små sko. For tre år siden fikk jeg min lille datter, og i år har jeg funnet to skjønne fløyelskjoler til henne. Nå mangler bare strømpebukser, og så er juleantrekket komplett!



Slik ser kjolen ut i sin helhet. Aldri før har noe vært så vanskelig å ta bilde av! Fargene ble bare helt feil, og jeg har knipset sikkert femti bilder.. Og alikevel ble det ikke bra! Ja ja, dere ser jo hvordan den ser ut:) Kjolene er kjøpt hos adorables.no




 Den andre kjolen er i grønn fløyel, med rosett på. Begge kjolene var på salg, så ikke var de så dyre heller:) Jeg liker den "tunge" følelsen fløyelen gir, og begge kjolene har underskjørt i tyll! Perfekt for en liten prinsesse;)

I tillegg har hun to klassiske rødrutete forkle-kjoler, så jeg tror juleantrekkene er i orden:)



Håper alle har hatt en fin Lucia-dag! Jeg fikk se min lille gutt gå i luciatog på lokalsenteret, de er jo bare skjønne de små:) I dag blir det lasagne til middag og lussekatter til kvelds!



ha en fin mandag!

10 kommentarer:

RoseSommer sa...

Det var nydelige plagg. Moro å se. Er hvite strømpebukser fremdeles det hotteste for søte småjenter, eller har det kommet noe nytt og moderne? Hvite strømpebukser hadde jo til og med JEG en gang i tiden, men jeg synes den moten har vært i alle år. Husker skrittet som hadde en tendens til å skli ned. Det var litt ekkelt, så jeg håper passformen og elastisiteten har blitt bedre med åra. Ha en fortsatt fin Luciadag.
(For mye mel i mine Lussekatter. Prøver igjen neste år!)

Anonym sa...

Disse var de skjønneste julekjolene jeg har sett i år, ja på lang tid. Jeg er også nostalgisk/konservativ av meg når det gjelder barneklær. Mine jenter hadde alltid fløyelskjoler eller skotskrutete kjoler da de var små. Og blå ullkåper med fløyelsbesettning må du vite. Endelig noen som ikke mååå kle barna som små voksne.
Hilsen mormor

silje-sin sa...

Hei "mormor". Tusen takk for koselig kommentar! Kan tenke meg jentene dine var skjønne da de var små:) klem fra silje.

Har en drøm... sa...

Nydelige kjoler ♥ Husker da min var så litta og vi pyntet med flotte kjoler og lå med fletter i håret natten i forveien:)
Nå er hun stooor (11 år) og veldig egene meninger, hihi... Så nå har ikke mor like mye hun skulle ha sagt:)

Ha en fortsatt fin førjulstid...

Klem Line

Gry sa...

Det var noen skjønne kjoler. Jeg gleder meg alltid til ut å finne juleantrekke til jentene mine. Nå er det da bare den ene jeg trenger å finne det til, hun er 3 år, den elste er 22 år. Men jeg har alltid som tradisjon at juleaften er det rød kjole. Åååå, det er en kosi tid vi er i nå:-)
Ha en flott Lucia kveld:-)

Gry:-)

Piulfen sa...

Super søte kjoler. Og det er så koselig julesteming på bloggen din.
klem

Karin sa...

Kjempefine kjoler, Silje!! Jeg har to tvillingjenter som nå er 16, men savner litt julene og finstasen, ja, en herlig tid det også.Hadde pyntet dem i gammeldagse forklekjoler en 17. mai, da var det en gutt som sa: Se mamma, der går huset på prærien!! :-)

Anonym sa...

Hei. Det var noen nydelige kjoler, som jeg gjerne kunne kledd mine småjenter i. Jeg har ei på 4 år, og ei på 6 mnd. Synes det er veldig koselig å kle de noenlunde likt eller iallefall i klær som matcher. I år blir det røde fløyelskjoler på lillejulaften, og støvrosa kjoler fra Tina Wodstrup på første dag. Det er kjempekoselig å kle opp barna, syns jeg. Og storebror på 5 skal nok også bli kjekk med skjorte,slips og vest. Men jeg syns det er enklere å finne pene, og litt koselige klær til jentene. Ha en fortsatt fin førjulstid!
Hilsen Tone M.

Anonym sa...

Nydelige kjoler:)
Men du Silje-mor... det blir liksom ikke ordentlig avslutning på Luciadagen, før du blogger de fine Lucia figurene dine:)
Hehe, bare positivt ment:) Jeg syns de er så skjønne.
Ha en nydelig kveld.
Marianne E

Anonym sa...

Kjempeskjønne kjoler. Jeg hadde også noen flyøyelskjoler til eldste datra mi når ho var mindre. Nydelige er de.

Jeg fikk sett minstepoden når han blei intervjua på tv når barnehagen gikk i luciatog :o) Mange vanskelige spørsmål for en 4-åring - og mange nydelige svar :o) Rett fra hjertet :o)

Ha ei flott adventstid.

Gry