søndag 19. desember 2010

Julegodteri!


God søndag, den fjerde i advent:)


Jeg ser på flere blogger at mange har tradisjon med å lage julegodteri før jul! Her i huset lager vi brente mandler (jeg har handlet inn til runde nr to) og fra barndommen er jeg vant til å lage marsipan hos farmor. Ellers lager vi fint lite, men i kveld skal vi ha et lite godteriverksted tenkte vi!

Har du noen gode oppskrifter du vil dele med deg? Har du skrevet innlegg på bloggen din må du gjerne gi meg en link:)



ha en fin søndag!



vi skal ut å hugge juletre:)

8 kommentarer:

Kristin sa...

Jeg har en dere MÅ pröve, noe alle liker. Nougatcrisp kaller jeg de, er en svensk oppskrift. Legger ved linken jeg. Istedetfor Nutella kan man bruke nugatti eller andre nöttepålegg, også pleier jeg ikke å duppe mine i sjokolade fordi jeg syns de blir for mektige :)

http://www.recept.nu/1.274773/leila_lindholm/efterratter_godis/agg_mejeri/leilas_cornflakes_crisps

Kjempelett og veldig godt :)

Prinsesse Elin sa...

Her også! Jeg og Tina skal lage marsipan overtrukket med sjokolade i kveld. I går kjøpte jeg knallgul, knall grønn og knall rød marsipan. Skal bli spennende å se hva vi kan trylle frem av det. Noe blir det iallfall.

Ha en nydelig dag Silje. Klem fra Elin:)

Gårdejerinden sa...

Hej Silje
Hos os er det fast tradition at lave havregrynskugler :0) Du finder opskriften på min blog - kik endelig forbi - god søndag ♥

Anonym sa...

"Peppermynte (sigarer)" mmmmmmm ingenting er bedre enn det. Kok opp 1dl melk og 3 ts hv.mel, til en tykk grøt.( Avkjøl) Ha i 1/2kg melis og ca 5 dråper pappermynteolje. Trill til kuler og ha oppå ei mokkabønne, eller nonstop. mmmmmmmmmmmmm Førjuls klem fra Hildehg.
Nydelig blogg du har er her inne både titt og ofte.

Bea sa...

Jeg får ikke Jul uten mammas Sarah bernard (hun lager ikke
den typen med smørkrem, den liker jeg ikke!)
Og de siste årene har det kommet hjemmelaget plum in madeira (slik som anthon berg har), helt fantastisk godt! Ha en fin adventskveld :)

Jenny - supersnella sa...

Mmm.. masse oppskrifter på fantastisk julegodt hos bloggere rundtom nå. Jeg la ut en i dag; franske sjokolademarengser. De er farlig gode ;)

Så koselig å hugge eget tre! God søndagskveld!

Hanne sa...

Jeg har ikke lagt ut noen oppskrifter, men jeg har funnet mye godt på denne bloggen: passionforbaking.com
Har du ikke sett her vil jeg anbefale deg å ta en tur innom. Så utrolig mye godt:)

Ha en fin kveld
Hanne

Anja sa...

Oreokuler (oreokjeks, philadelpiaost knust og blandet, avkjøles og rulles i smeltet sjokolade) og marsipanchips (ekte marsipan delt i tynne skiver, pensle med egg og strø sukker og kanel på og steik i ca 7 min) er foreløpig årets julegodteribakst herfra. Begge anbefalles på det varmeste. Sistnevnte er veldig godt til bla. is.