mandag 6. desember 2010

Jul ved sjøen




I dag har jeg vært hos min kjære tante Hilde og bakt julekaker! I år ble det både krumkaker og berlinerkranser, og tante hadde laget ikke mindre enn fire- og femdobbel deig:)

Det fine huset til tante og onkel har jeg vist bilder fra før, og nå er det jul ved sjøen!







Tante har så nydelige julegardiner, og hele huset er pynta så fint til jul!



Her ser dere litt av dagens resultat! Vi skal dele baksten med flere i familien, og den skal nok få bein å gå på:) I kveld må jeg sette ny pepperkakedeig også!

Hva slags kaker liker du å bake til jul?



 Utsikt fra stuevinduene! Nå er det snart jul!



ha en fin kveld!

17 kommentarer:

Hvit Villa sa...

Morsomt med bilder fra Brevik! Dere er flinke som baker! Jeg liker å lage hjemmelagte marsipan. Utenom liker jeg best andre kaker, vi er ikke kjempeglade i de tørre julekakene. Tenkte jeg skulle prøve meg på honningkake og myke pepperkaker i muffinsform i år. Ha en fin kveld!

hjertero.com sa...

Mmmm! De så herlige ut!

Her i huset blir det somregel bakt krumkaker, serinakaker og pepperkaker. Sirupsnipper skal bakes dersom jeg får tid! Smultringer har jeg kjøpt etter at farmor døde, og her i fjorden har vi jo en som er veldig god på å bake disse... ;)

Ha en super uke! :)

Klem Silje

Anonym sa...

Your Aunts house is so beautiful. Thank you for sharing it with us. With love Penny L in Dorset England xx

RoseSommer sa...

Vakkert!
Dere har jammen fått litt ut av dagen! Kulda stopper ikke dere, skjønner jeg.
Mine favorittkaker? Er nok krumkaker, for da sitter mannen min og jeg sammen og steker og ruller. Og så smaker de så godt!

Silje sin blogg sa...

Der var det kjempe koselig! Og så mange deilige kaker dere har laget!

La Casa Linda sa...

Deilig.

Birte sa...

Nam nam.. Kakene såg utrolig gode ut:-)
Kan tenke meg at de fåtr bein og gå på ja!

Og for et fint Julepynta hus, kan tenke meg at det er fint der på sommarstid!
Det med interiør ligger nok i familien din.-)

Klem ifra Birte

whitebite sa...

Vi lager pepperkaker fra Ikea-deig (for ungenes skyld) og så lager vi dobbel kakemannn-deig.Den er knallgod, kakemennene blir spøe og gode! Liker ikke myke kakemenn!
Vet ikke om dere kaller det "kakemenn", men det gjør vi!
Det er så koselig det huset til tante Hilde!
Baker du pepperkaker hver dag Silje? ;o)hehe.. klem♥

Et hverdagshjem sa...

Så koselig, Silje!
Jeg baker ikke så mye til jul, men i år tror jeg det blir pepperkaker, kakemenn, kransekakepinner (fra ferdigkjøpt deig...) og risboller. Noe annet enn det tror jeg ikke blir spist her i huset.

Ha en fin-fin adventskveld, det er så koselig med innlegg fra deg hver dag :)

Anonym sa...

C'EST MAGNIFIQUE !!!VRAIMENT J'ADORE
(brigitte)

Rekkehuset sa...

Så koselige bilder fra huset til tante! Du er virkelig heldig som har en tante du har så god kontakt med, og så flinke som dere har vært med baksten:-) Her i huset spises det lite julekaker unntatt pepperkaker (som det til gjengjeld spises MYE av), så jeg baker kanskje et par slag til; noen "pinner" med perlesukker utenpå og så noen sjokoladekjeks jeg tror jeg fant hos deg for et par år siden. Det er så koselig å lese om juleforberedelsene hos dere:-) Klem fra Hanne. PS! Nå har jeg bestilt julekort!

Anonym sa...

Tanten din har et koselig julehjem. Flott beliggenhet også nede ved sjøen. det var noen flotte berlinerkranser dere har bakt. Hilsen ifra Liv på Averøy.

Fjordheim sa...

Herlige bilder fra et nydelig sted. Så koselig å ha noen å bake julekaker sammen med da.
Her må vi ha litt av hvert. Men julekaka/brød med smør og brunost er nok det jeg ihvertfall må bake.
Ha ei ritkig god adventsuke :)

GirlofNorway sa...

Oooo.. Drømmehuset :)

Likte spesielt den detaljen ved døren der det er laftet og man ser enden på tømmeret.. Herlig! :)

Familien Furu sa...

Så flinke dere er, de så virkelig veldig gode ut :)
Jeg skal nå innrømme for deg at jeg baker ikke til jul (det var nesten som å banne i kirken føkte jeg) vi er så heldig å får fra andre som baker :))

Klem klem

Caroline sa...

Sååå utolig koselig det så ut hos tanten og onkelen din!!!Nydelig pyntet både ute og inne:) Kan tenke dere hadde det koselig med bakinga sammen..Det er alltid koselig å gjøre slike ting sammen enten det er familie eller venner.Ha en flott uke!Hilsen Caroline

Talentina sa...

for ett drømmehus! dere har det virkelig koslig!