torsdag 2. desember 2010

Jul for småfuglene ♥



Jeg har alltid hatt et hjerte for småfugler, og passer på å gi dem masse mat, året rundt egentlig, men spesielt i denne kulda! I dag fylte jeg på med fuglefrø, og laget en julenek-oppsats til dem. Nå håper jeg de blir gode og mette:)




Lekestua har fått julepynt i form av en krans med rødt silkebånd.




 Nå skal jeg fyre i peisen for å få varmen etter den lille turen ute, -16 grader er det her nå. Men nydelig sol og vakkert julevær!



ha en flott torsdag!

20 kommentarer:

Virginia sa...

What a lovley bird table!!!
Best wishes,
Virginia

Gabi sa...

...would like to a bird and fly to you!
Love Gabi

Lynetmor sa...

Hei, så fint du har pyntet ute :-) Og så fint at du gir fuglene mat. Ha en fin dag :-)

RoseSommer sa...

Det er jo så vakkert vær, men huff så kaldt. Den flotte krukken med fugleneket var jo en god idè, da! Så stilig!

Caroline sa...

Så flott du har ordnet det på utsiden....Fuglene kan kose seg hos dere,så bra:)Kjempesøt den postkassa på lekehytta,hvor har du fått kjøpt den?Klem Caroline

Camilla- Casual living sa...

herlig julestemning til fuglene. Julenek er så koslig..

fryd&forandring sa...

Fine bilder!! så fint det var å ha neket og eplene i urnen!

kråkeslottet sa...

Heiii:) har du noen tips til hvordan vi kan lokke frem dompappen? den er så søt og jeg gleder meg til å se den på brettet,...tenkte kanskje det kunne være noe spesiel mat som lokket den frem??

Mette. Møre og Romsdal,Norway. sa...

So koseleg med jul for småfuglene:)
Viktig ikkje å gløyme dei no i kulda...

Ha ein fin dag!!!

Klem Mette

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

ås nydelige bilder og flotte fuglematehus... tar gjerne imot tips hvor slike finnnes...
ja det er gørr kaldt , så viktig å matefuglene, uten energi fryser dem i hel...

klem,magny

Tone sa...

Vakre bilder og nydelige fuglematere! Godt å se at flere er opptatt av småfuglene, spesielt nå i denne sprengkulda. Er ute med mat her også hver dag og fuglene sitter så pent i trærne og kvitrer i glede (innbiller jeg meg) når jeg kommer med frø, meiseboller og annet snadder til dem :-)
Ha en deilig kveld i varmen innendørs!

Gode hilsener fra Tone

J&M sa...

Hei Silje-Sin :)
I just found your blog, i dont understand a word you are saying, but i love your pics! So beautiful :)
Greetings from Finland <3

Torunn sa...

Så koseleg! Nydeleg.

Anonym sa...

Å så koslig du hadde gjort d ute.... viktig at fuglene får mat nå ja...

Hilsen Linn, Sarpsborg

Hanne Mette sa...

Heldige småfugler som lander i hagen deres. Også så fin detalj med krans utenfor leikestua. Du er så flink Silje.
Klem fra meg

Min stil sa...

åååh, så koselige bilder du viser. KOm i skikkelig julestemning her jeg sitter...
:) Susanne

Min stil sa...

åååh, så koselige bilder du viser. KOm i skikkelig julestemning her jeg sitter...
:) Susanne

Siw Aina sa...

Så vakkert du har ordnet det :)
Her prøver vi også å sørge for at småfuglene har mat nå når det er så kaldt ute.

Ha en fin dag.
Klem

KRISTIN - Vingesus og Julebrus sa...

Nydelige bilder!
Savner småfugler itenfor vinduet her. men borettsalegt har regler mpt mating av fugler, så da får vi vente til vi flytter.

Klem!

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så koselig... Godt dere er snille med småfuglene...

Klem