søndag 26. desember 2010

I ro og mak


Det beste med juledagene er de lange, late morgenene! Både store og små sover lenge, og etter en deilig frokost og litt tv, gjør alle det de vil. I dag ble jeg bedt på kaffeslaberas på rommet til Augusta, og vi lekte også litt med dukkene. Sebra-dukken hun fikk til jul falt virkelig i smak!




Ungene fikk hver sin cd-spiller av mormoren sin til jul, og i øyeblikket høres høylytt musikk og dansing fra barnerommene oppe. Det er da jeg skjønner at jeg begynner å få store barn;)




 Før jul kjøpte jeg to fuskepels-pledd til ungene, på salg til 98 kr stk. De brukes nå som sengetepper, og de har dem over dyna om natta. Det trengs på disse kalde vinterdagene, selv i et ganske nybygd hus. I dag er det -22 her, "rekorden" hadde vi onsdag denne uka, da var det -27,5 hos oss.

Ferdinand fikk et sett/spill med Øisteins blyant (fra barne-tv) til jul, passet perfekt siden ungene elsker det. Så vi har puslet litt med det i dag også. Kanintusjene fikk de av oss til jul, jeg synes de er så skjønne.


Nå står fletteloffene i ovnen, og vi skal snart ta på finstasen og reise i nok et familieselskap. I dag blir vi mange mennesker, og det er alltid så koselig!



Håper du også koser deg disse romjulsdagene!



ha en fin dag!

6 kommentarer:

hobbyvimsa sa...

herlige bilder!!Kos dere i selskap,ha en fortsatt fin romjul:)Klem Linda:)

Hulda sa...

Den dukken var så søt. :) Skjønner godt at både du og Augusta liker den. :)Så koselig med lek på jenterommet. :) God jul!

KROnPRINSESSENE sa...

Herlig innlegg...
Jeg kjente meg veldig igjen i leken på rommet. Det er jo så kjekt med lekemat og musikk!
Nyt romjulsdagene sammen med dine :)
May Helen

Mitt ☆ Mine sa...

Så koselig innlegg. Høres ut som dere har en perfekt julefeiring!

Jeg hadde kjøpt Øysteins tegneblyant spill til jentene i år også - stor stas ;)

Rommet til Augusta er jo en drøm av ett jenterom - så utrolig mange koselige leker!

Kos dere i besøk og ha en fortsatt fin jul!

Klem

Anonym sa...

Hvor er det dejligt at se at I har den hollandske kanin Nijntje fra Dick Bruna i det norske. Nijntje er bare så dejlig .... jeg håber at I får nogle gode legetimer med ham.
Knus Charlotte

Anonym sa...

Sebra-dukken var under treet her også, og ble en hit, hjelper jo at mor synes den er kjempefin også ;)

Kjempefin blogg du har, blir virkelig inspirert av å lese og se på de fine bildene - barnerommene er jo fantastiske :)