torsdag 9. desember 2010

Carl Larsson



Jeg er så glad i Carl Larsson-figurene våre. Disse skjønne barna har jeg hatt i mange år (jeg har fått de av mamma som er like julepyntegal som meg) og de tas frem hver jul. De har fått sin faste plass i vinduet på kjøkkenet. Sånn er det visst med mye av julepynten hos oss, at den har fått sin faste plass.



Nostalgisk og gammeldags, det er jul for meg!



Jeg skulle gjerne hatt noen fine Carl Larsson-bilder til å henge på veggen. Disse er lånt fra scandinaviantreasures.com.



 I dag har jeg hentet julekortene på posten, de kommer fra kortshop. De var nydelig pakket inn, og jeg ble imponert over flotte farger og god kvalitet, og gleder meg til å sende dem ut. Man kan fortsatt rekke å bestille julekort som blir levert før jul, fristen er 12.desember!



ha en flott dag!

16 kommentarer:

HusmorDronninga sa...

Disse figurene er virkelig skjønne! Sjarmerende og uskyldige!

Veronica sa...

Kjempe skjønne! :)

hjertero.com sa...

Carl Larsson-figurene skaper virkelig julestemning. Ligger litt på etterskudd med pyntingen her i heimen, men det ligger et par figurer og venter på meg i pappeskene i kjelleren... ;)

Ha en fin dag!

Silje :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg har en nissegutt, og ei skolejente, de er nydelige. Gleder meg til nissen kommer frem!

Håper dere har fine førjulsdager!

mette sa...

Koselig! Har du vært i Sverige i Carl Larssons hjem noen gang? Jeg var der en gang i barndommen, og gleder meg til å reise tilbake en gang. Husker det som utrolig idyllisk.

Gitte sa...

Så koselige figurer!
Man blir litt nostalgisk i julen (eller jeg blir veldig)...Er godt å ha noen tradisjoner, som man tar vare på!

Klem Gitte

Siw Aina sa...

Elsker disse figurene, utrolig flotte var de :)

FruLykkelig sa...

Kjempe fine! Jeg har den gutten, fikk den av mamma når jeg var liten.

Har en drøm... sa...

De er bare herlige de figurene, de ønsker jeg meg og ♥
Ha en fin kveld!

Klem Line

Anonym sa...

Å er så glad i sånne figurer jeg å... så hærlig å ta frem hver advent, å ja dem har sine faste plasser...

Hilsen Linn,Sarpsborg

tante fiolett sa...

JA!! Slike figurer er så skjønne:) Jeg har et par stykker selv som jeg er veldig gald i:)
Klemmer fra Jeanette

whitebite sa...

Tips til deg Silje; kjøp en kalender med bilder fra Carl Larsson! så har du 12 vakre bilder å ramme inn..
jeg er også så glad i Carl larsson!

Gry sa...

Forstår godt du er glad i dem. Var kjempe skjønne. Har selv 3 nisser som jeg er veldig glad i. Gleder meg hvert år til å ta dem fram. De er ikke så gammle men de betyr noe:-)

Gry:-)

Kristine sa...

Nydelige figurer. Har selv barna på benken, og figurene med lys gir koselige minner om svigermor♥
Ha en fin kveld!

www.jeanetteskreativeutbrudd.blogspot.com sa...

Nydelige!
Ønsker dere en fin adventstid!
hilsen Jeanette:-)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Nå er jeg på hjemmebane, og dette var jo kjente og kjære figurer! Juldagsmorgon bruker jeg i julekalenderen på bloggen min i år, og mange har kommentert hvor hyggelig det bildet er!

Ønsker dere en fortsatt fin advent!

Klem Cahtrine :-)