torsdag 16. desember 2010

Bytur og julekjøkken


I dag har jeg vært på en siste bytur før jul. Jeg har vært ferdig med gavene i en måned, men jeg måtte ha litt småtteri, som strømpebukser til Augusta og nisseklær til Ferdinand.

I tillegg var jeg på utkikk etter mammaklær, men det er virkelig ikke lett å finne. Både Lindex og KappAhl har kuttet ut å ha mammaklær (det hadde de nemlig sist jeg gikk gravid!) og selv om H&M har litt, kan man jo ikke akkurat skryte av stort utvalg. Selv om det er mye tights og tunikaer i butikkene nå, blir det også faktisk trangt etterhvert, og jeg orker ikke gå med ting som strammer. Vi har en butikk som heter "Expecting" her jeg bor, og der fant jeg et par ting. Men det blir til at jeg handler fordi jeg må, ikke nødvendigvis fordi jeg synes klærne er så fine. Er det ikke litt rart at det ikke er et større marked for mammaklær? Det vil jo alltid være noen som går gravide;)
Ja ja, et lite hjertesukk fra meg;)

Uansett er det utrolig deilig å gå i byen uten å måtte kjøpe julegaver, og kunne si "nei takk" på spørsmål om det jeg kjøper skal pakkes inn. Tror det skal bli fast tradisjon for meg, å være ferdig i midten av november:)
Jeg kjøpte med en del hobbyutsyr hjem i dag, som vi kan kose oss med fremover og i juleferien. Hele familien skal ha 11 dager fri i år, og jeg gleder meg!!



Bildene er fra kjøkkenet, hvor det selvfølgelig også er jul!


I kveld skal jeg på Big Horn Steakhouse, og julekonsert med Oslo Gospel Choir sammen med gode venninner. Gleder meg! Før det blir det nok et lite juleverksted her hjemme:)



ha en fin torsdag!

21 kommentarer:

Fjordheim sa...

Kjedelig at det skal være så vanskelig å finne fine mammaklær. En vil jo gjerne være fin mens en går gravid.
Koselig julepyntet kjøkken hos deg.
Driver med siste rest av pynting her. Men nå er det snart jobb, får ta mer pynting i morgen.
Ha en herlig kveld med koselig vennineselskap og en flott julekonsert :)

Linda sa...

Koselig julestemning hos deg:)

Ha en fortsatt fin førjulstid:)

Klem Linda

Caroline sa...

Veldig veldig enig med deg når det gjelder mamma-klær. Finnes jo nesten ingenting, så jeg har også følt at jeg bare måtte kjøpe fordi jeg trengte noe større, ikke fordi jeg har hatt lyst på, for så mye utvalg er det ikke. Men nå er jeg snart ved veis ende når det gjelder graviditet, og julekjolen jeg brukte i fjor fungerer faktisk ganske bra som høygravid-kjole:) Flott julekjøkken du har!

Janne Lillian ♥ sa...

Nydelig julekjøkken ♥

Mammatøy er vanskelig å finne ;) Jeg gikk med gravidskjørt, tights, topp og strømpebukser nesten hele graviditeten.. så ble litt lei etterhvert gitt..

Ha en nydelig kveld med både verksted, middag og konsert ;)

Klem fra Janne

Marens hverdagsliv sa...

Hei hei !!
Så koselig julekjøkken du har !!

Helt enig ang mammaklær, men nå er det noen år siden sist jeg trengte det og da fikk man kjøpt både på lindex, kaphal, h&m. Pluss at jeg kjøpte en del på babyutstyrsbutikker . . .
Håper du finner noe som er både fint og praktisk etter hvert!!

Høres ut som om du får en flott ettermidag/kveld,
koooos deg hjertelig !!

-maren-

Brigitte sa...

c'est vraiment très beau chez vous ; une pure merveille et vous, vous êtes très jolie ; et bravo pour le futur bébé !!!!!!
brigitte

Vigdis ♥ sa...

så koselig julekjøkken. jeg skal innom byen etterjobb og fikse strømpebukse og nisseklær og sånt.
da jeg var gravid, kjøpte jeg en del mammaklær i københavn. visste du at det heter ventetøj på dansk? synes det er et mye koseligere og riktigere ord. men det jeg skal frem til er at det er et merke som heter mama-licous, som har fine klær i normal prisklasse (type vero moda-priser). de selges blant annet på nelly: http://nelly.com/no/barnekl%C3%A6r/merkekl%C3%A6r/mama-licious-100226/?gclid=CMqcxoyA8aUCFRQu3godJ08Uqg

Drømme Hjemme sa...

Kjenner til at det er dårlig utvalg å finne mamma tøy, her måtte jeg bare bruke fantasien og lete leng i butikker for å finne tøy som passet. Det ble mest tights og tunika nesten hele tiden måtte bare gå opp i størrelsen.
Men det finnes noen nett sider da, som har en del.
Koselig jule kjøkken dere har pyntet :)

Jule klem fra Linn

pippilotta sa...

Uff kjedelig med lite utvalg av mammaklær da:( Her har jeg en hel pose full av mammaklær som jeg ikke helt klarer og kaste...kan jo hende....:))
Koselig kjøkkenbilder♥
Kos deg på konsert, kommer garantert i julestemning da tenker jeg♥
Klem!

Anonym sa...

Hei Silje!

I Tønsberg er det en butikk som heter Meg og Magen .Der selger de masse fint gravid tøy.B.l.a Mama-licous merket.Masse fint Baby-Barne tøy også!!

hannem sa...

Hvilken str bruker du? Har noe mammatøy liggende, fra noen år tilbake, men noe er forts brukbart. Jeg er 42-str.

Fra drøm til virkelighet sa...

Hei Silje :-) Helt enig med deg ang. mammaklær altså. Det finnes jo egne butikker for dette, men det blir fort så veldig mye dyrere. Og ja, tights blir trangt etterhvert det også, når magen blir stor nok. Selv er jeg i uke 22 nå, og det er ikke alle klærne som går på lenger nei.

Herlig julepyntet kjøkken du har, som resten av huset ditt. Er innom bloggen din hver dag for inspirasjon, syns du har det så hjemmekoselig og fint:-) Stikk gjerne innom min blogg også, selv om den er veldig ny og ikke så spennende ennå ;)

Klem

ELIN sa...

Så nydelig du har pyntet til jul på kjøkkenet. Kos deg masse med god mat og konsert i kveld! Juleklemmer fra Elin

Talentina sa...

så kjekt med bytur litt verre med mammaklær ja... nå når jeg var gravid så slet jeg og med mammaklær og det jeg fant meg var to bukser en vanlig dongeri og en kapri på H&M men heldigvis hadde jeg gode venner som jeg fikk noen mamma klær av. det er ikke lett å finne noe... men har du sett på Barnashus hvis dere har den butikken i nærheten? hvis ikke kan du gå å se på barnashus.no men er de skal ha mammaklær. du får ta deg en runde nettshopping der finner man ihvertfall mammaklær...

Anonym sa...

Helt enig med deg ang mammatøy, jeg er ikke lengre enn 11 uker på vei, men har allerede begynt og snoke litt :) -og det er et elendig marked! :/
Men har sett at de har litt på Nelly.com, så kommer nok til å bestille noe derfra etterhvert!
Ha en fin førjulstid! :)

Anonym sa...

Hei Silje! Er en av dine daglige "hemmelige" følgere. Fantastisk koselig og inspirerende blogg, spesielt siden jeg har barn som bare er litt eldre enn dine. Når det gjelder mammaklær burde du absolutt ta deg en tur til "meg og magen" i tønsberg. De har utrolig mye fint, en del er også til veldig overkommelig pris! god jul :)

Line fra huset på landet sa...

:) gratulerer da:) jeg har tydeligvis ikke fått med meg at du venter en liten til jeg da! Hoho...sånn går det om jeg ikke følger med i timen:o)
Så koselig det er på kjøkkenet ditt Silje..og utrolig koselig heading!
Klemmer fra Line

Tante Hilde sa...

Hei igjen. Veldig mange fine bilder du viser. Skjønne barnerom.
Kjøkkenet var også koselig pyntet til jul. God helg til dere. Klem fra tante Hilde

Anonym sa...

Hei Silje!

Ang. mammaklær er det en kjent utfordring å finne. Har selv handlet på www.ellos.no muligens www.laredoute.no har mammaklær fremdeles. Polarn o pyret har mammaklær og nå kom jeg på www.denkulemage.no i tillegg :) Skal du til Oslo, kan det være verdt å sjekke ut om Zara og evt. Mango har mammaklær.

God shopping!

Klem fra fast leser

Kristin sa...

Hei.Er susendeinnom bloggen din. Skulle anbefale Mama-Licousklærne, men ser flere har gjort det allerede. Kjøpte en del fra bestseller i vinter, og var veldig fornøyd med klærne! God kvalitet og fin pris! :)

http://nameit.bestsellershop.com/NO/mama--licious/mama/11/185590

Så kan man bestille fra alle de fem butikkene i menyen øverst, og det er jo praktisk! :)
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Hei Silje!

Ser du også sliter litt med å finne mammaklær..
Under første graviditeten jeg hadde i 2006/2007 fant jeg litt på H&M men dette ble så fort slitt at da jeg var gravid i 2009/2010 var ikke disse klærne noe særlig brukbare lengere..
Dæm hadde gravidklær å selge på BarnasHus, men her lå jo de fleste plagg fra 400,- og oppover til over 1000,- for helt normalle plagg!

Men en dag da jeg dro til byen (den ligger 2 timer unna oss) så tenkte jeg å dra innom BarnasHus å sjike litt, å tenk, når jeg kommer inn så ser jeg dem har POSESALG på ALLE mammaklær og gravidklær der! Var jo bare helt utrolig! Dette var på slutten i 2009 mens jeg gikk gravid :) Man kunne fylle en pose for 300,- og da jeg kom hjem å skulle se nærmere på hvilken klær jeg egentlig hadde fått med meg, så var det utrolig nok klær for litt over 10.000,- som jeg da bare ga 300,- for.
Vet hvor vanskelig det er å finne gravidklær at jeg vurderer faktisk å spare på disse klærne til mine barn blir gravide, for man vet jo aldri, kanskje dem fortsatt ikke har fått øynene opp for at det faktisk finnes et marked for gravidklær der ute til den tid? :)