søndag 21. november 2010

Vår lille Marikken...


bildet er  lånt fra google.no


Vi har hatt en rolig start på søndagen. Kokte egg til frokost, og ungene og jeg perlet etterpå. Fredelig og koselig, helt til Augusta sier at hun har putta en perle i nesa... Vi kunne liksom ikke tro det var sant, men vi så riktignok at det var litt blod rundt neseboret. Far fant frem hodelykt og en liten pinsett, og prøvde iherdig å godsnakke med lillemor for å få den ut. Imens gikk jeg (sykepleieren, som ikke er fullt så god til å beholde roen i slike situasjoner...) på nettet, og da slo det meg hvor alvorlig dette faktisk kunne være, leste blant annet om et barn som måtte i narkose for å få den ut...

Minuttene gikk, og rett i det jeg skulle til å ringe legevakta (ville gjerne unngå det, siden vi også var der sist helg...) kalte mannen på meg, da var den nesten ute, og jeg kunne få tak i den! Lettelsen var stor!


Nå koser barna seg med hver sin dropseske (noe belønning måtte vi friste med underveis!) og Sauen Shaun. Altså ingen Astrid Lindgren i dag....;) Nå skal det sies at vi ikke har sett Marikken-filmene før da;)



ha en fin søndag!

5 kommentarer:

det hvite hjerte sa...

Godt det gikk bra,
Sofie gjorde det samme
en gang i den aldren,
ekkel opplevelse,
man kjenner panikken
brer seg ...!

Håper resten av søndagen
blir fin ...!

klem til deg

Fjordheim sa...

Huff da. Godt at dere fikk den ut.
Har hatt samme opplevelse med eldste sønn her. Da ringt jeg legevakten, og siden legen var i nærheten kom han innom og tok ut perlen.
En gang svelget samme sønn en femtiøring. Da var vi innom legekontoret, men det var ikke noe farlig siden den hadde gått rett vei. Kom nok ut av seg selv. Ja det er litt av hvert som skjer med disse små. Ønsker dere en god fortsettelse på søndagen :)

Lynetmor sa...

Hei, huff da, ikke noe gøy når sånt skjer. Jeg gjorde det samme når jeg var liten, puttet en sånn hvit kule fra isopor i nesa, men pappa fikk den ut med pinsett. Bra at alt er bra nå. Ha en kjempe fin søndag :-)

Prinsesse Elin sa...

Uff det høres ekkelt ut. Jeg jobber i barnehage og har opplevd steiner og grus i nesen og har mått sende barn til legen fordi vi fikk den ikke ut. Det er noe herk. Det er alderen alt skal enten i munnen eller nesa. he he
Godt at det gikk bra og ha en fortsatt og forhåpentligvis litt mindre fartsfylt søndag:)

Beate sa...

Hei!
Så bra det ordna seg,med perla i nesen.....mi datter gjorde det samme,uten at vi oppdaga det,plutselig fikk ho "nyseanfall"
å ut kom perla;)
Skummelt sånt ja..
ellers syns eg du har pynta og baka alldeles nydelig!!!
Klæm