tirsdag 2. november 2010

Skikkelig ute å kjøre...


Jeg pleier egentlig å være ganske "streng" med meg selv når det kommer til julekos... Når man lengter etter jul fra august, må man jo det. Men i år har det liksom rakna helt. Det begynte med at ungene så gjerne ville kjøpe pepperkaker for et par uker siden, og jeg lot meg overtale. Og de smakte selvfølgelig kjempegodt! Men der var det liksom stopp!! Vel, for å si det sånn, i skrivende stund ser ungene på julefilm fra Disney, og vi har spist både pepperkaker og julemarsipan i dag! (sistnevnte hadde min kjære gjest med seg i går, så jeg er litt"unnskyldt" der) Julebrusen smakte også nydelig... Jeg har til og med tyvlyttet litt til julesanger på youtube.... Huff... Kan jeg skylde på graviditeten tro?;)



Men nå skal det bli slutt altså! Ingen flere pepperkaker før desember er her, og ikke julefilm heller... Men akkurat nå lener jeg meg tilbake og nyter "tjuren Ferdinand" mens regnet pisker på vinduene....



ha en fin tirsdag!

22 kommentarer:

Anonym sa...

haha morsomt! slik var det når jeg også var gravid, vi var på plantasjen hver søndag fra oktober til jul..heheh.. nyt det sier bare jeg :)
mvh Dina

Hundremeterskogen sa...

Å så herlig, kan man skylde på graviditeten?!? I så fall tror jeg det blir en liten julefilm hos oss også til helgen ;-D

Kos dere masse, med julebrus og julefilm <3

Stor klem

Kine sa...

Hihi, du er ikke alene. Jeg spiser kakemenn i stor stil og nyter det! Når julen kommer er det jo så mye annen god mat, så julekakene blir glemt.

GirlofNorway sa...

Jeg drømmer også om jul, men har ingen graviditet å skylde på. Så jeg må nok holde meg i selen enda en stund. Tidligere har grensen gått ved 1. desember eller første søndag i advent. Mon tro om grensen blir tøyd litt i år.

Therese sa...

du er ikke alene!:) vi har ikke spist pepperkaker eller drukket julebrus, men vi sitter ved pianoet og spiller julesanger og koser oss :)

Har en drøm... sa...

Hahaha, artig og høre at vi er fler:)
Jeg har spist pepperkaker jeg og... men ikke julemarsipan, jeg klarer og gå forbi, så vidt det er:))

Kanskje jeg skal høre på litt julemusikk etterpå, da skal jeg nemlig sette meg ned og sy litt ♥

Ha en fin kveld!

Klme Line

mkm sa...

Hei!
Ja det er fort gjort..! ;) har selv brutt "alle" mine prinsipper og hørt på odd nordstoga og sissels juleplate.. men bare en sang! skjønner at du lengter etter jul:)
Ha en fin kveld!

Fjordheim sa...

Ja dedt skal noe til å stå imot dette julepresset. Men du er nå unskyldt som er gravid, kan ikke klare å motstå alle disse fristelsene da.
Jeg har klart meg ganske bra til nå, men det spørs hvor lenge det holder. Er forresten ikke så glad i verken julebrus eller kjøpte pepperkaker. Men er redd det ikke blir lenge før jeg må bake julekake. Julekake med smør og brunost på er kjempegodt.
Kos deg med julefilm og julegodt :)

Camilla sa...

Hehe, ja sånn kan det gå:) Jeg er ikke veldig flink til å være streng jeg heller,.. julen er jo bare såå kos!:)
Ha en finfin uke videre.
Klem Camilla

Livy sa...

Herlig Silje!!
Slike dager trenger man :)
Ha en strålende kveld! Klem fra Livy

Et hverdagshjem sa...

Skyld på graviditeten du ;)
Jeg har også tyvlyttet på julesanger, kjøpt julefilmer, spist julemarsipan og pepperkaker...Men det eeer jo snart desember ;)

RoseSommer sa...

Ånei, ånei. Fikk også litt julefølelse av innlegget ditt, men så tok jeg en titt på de mer sommerlige bildene på høyre side på bloggen din, og så gikk det litt over. Puh!!
Ha en fortsatt fin uke.

Høstmamma sa...

Sånt er lov, det er jo tross alt blitt november nå;-))
Vi har ei fin tid i vente, gleeeder meg til å pynte til advent. Kos deg du!
Hilsen høstmamma

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Hihihi!
Sånn er det :) Ha en fin kveld!
Klem J

Tove `blogg verden sa...

Jeg har smakt julemarsipan og det var NYDELIG ; ) !! Kos deg med god samvittighet : )
klem Tove

Blåveispiken sa...

åÅÅåå det høres koselig ut! Det er lov å kose seg litt, og det er jo bare en mnd til advent :o) Ikke så tidlig da ;o) Jeg tror nok vi er mange som egentlig begynner julen altfor!?! tidlig :o) Ha en fin førjulskveld! Klemmer, Marianne

Maiken sa...

Herlig å vite at man ikke er alene om litt "julegalskap" ;o)..

Selv om du legger bort julesangene for en stund, vil jeg sterkt anbefale denne sangen: http://www.youtube.com/watch?v=aOy7Wf81a1I
Sunget av Jardar fra Tromsø. Utrolig fin synes jeg. Var på konsert i fjor, og siden da har jeg vært fan. Ha en fin fin november

Rakel sa...

Du er ikkje aleine...har drukke julebrus og smakt på pepperkakene eg og;)
Du har eit nydelig hus!! Eit drømmehus, spør du meg! Har følgt deg ei stund no...takk for masse inspirasjon! :)
Ha ein fin kveld vidare!!
Klem, Rakel :-)

det hvite hjerte sa...

Oksen Ferdinand er den
skjønneste Dinsey filmen ever,
jeg bare digger den,
og vår Sofie på 8 år er
kjæreste med en skjønn
Ferdinand så det er jo
litt pussig ...!

Ønsker deg en fin kveld, klem til deg

Tante Hilde sa...

Høres bare koselig ut. Må jammen gripe tak i positive ting i denne mørketid. Klem fra tante.

Cathrines Kreative Hjørne sa...

He, he, det er jo noe som heter "det er lov å la seg friste", og du er IKKE alene! Men, det er jo lettest å ikke kjøpe inn noe, for ellers blir det vanskelig å la vær, når du vet det står der innerst i skapet....

Herlig heading med barna dine! Og lykke til med nr. 3!

Klem Cathrine :-)

Eirin sa...

Haha, for et herlig innlegg. Jeg er litt dårlig selv. Har merket at når man blir litt eldre er julegleden størst i perioden fram mot jul. Uheldigvis for meg har svigerinna og samboeren gjemt julebladene jeg kjøpte, til desember. Men er nå enig med dem i at det er greiest å vente litt til. Men bare litt!