lørdag 20. november 2010

Prinsessebursdag!



Så er prinsessebursdagen over, og jeg håper alle gjestene er mette og fornøyde. Det er ihvertfall vi:) Jubilanten fyller ikke tre før om 10 dager, men tusen takk for gratulasjoner!

Augusta ønsket seg jo både prinsesse- og kittybursdag, men det endte opp med å bli bare prinsesse. Kitty-muffinsene får vi bake en annen gang:) Jubilanten virker ihvertfall veldig fornøyd med dagen, og hun fikk mange flotte gaver av sine små venner!



Muffinsene er pyntet med herlige ballerina-feer som min kjære svigerinne har kjøpt i USA. Hun finner alltid så søte og spesielle ting, og disse ble lagt godt merke til!

Jeg skrev jo tidligere i uka at jeg hadde halvstekt gjærbaksten, fryst den, og tok den opp i dag. Jeg fikk mange spørsmål om dette, men jeg hadde ikke prøvd det før, så jeg kan dele erfaringen min med dere først nå:) Det beste er nok å steke bollene nesten ferdig, at de får bli litt gylne. Så tines de og stekes noen minutter i ovnen. De som var deigete inni ble litt vel godt stekt i dag.. Men førstnevnte ble veldig bra, og det var herlig å slippe å stå med baksten helt til gjestene kom!



I morgen er det klart for feiring nr to. I kveld blir det take away og beina høyt:) Og kanskje en god film?





 ha en fin lørdagskveld!

20 kommentarer:

Caroline sa...

Såååå koselig dette så ut:) Kan tenke meg at de små gjestene storkoste seg...Ha en god kveld! Hilsen Caroline

Anonym sa...

så flink du er silje! en god blanding av banslig og ryddig gjennomført banrebursdagsbord.
vil bare prøve å spre en nystartet interiørbutikk, du har kanskje vært innom butikken når du har vært i kragerø??http://www.hvitedrommerinterior.no/ de er også på facebook:
http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Kragero-Norway/Hvite-Drommer-Interior/140407185973818
syntes det er en kjempe fin og koselig butikk som drives av to søte barndommsvenninner.
Mvh -NM- fast leser fra Kragerø

silje-sin sa...

Hei NM!

Tusen takk for fine ord, og for tips:) Jeg handlet faktisk på den butikken da jeg var i Kragerø sist uke, masse fint:) God helg! klem fra silje.

Anonym sa...

Heisann! Så fint bursdagsbord til en prinsesse. Må bare spørre om noe:Er det gele du har i de høye glassene og ha du pølser,pizza el før du serverer det du viser på bildene?
Ha en fin kveld og lykke til med nytt selskap i morgen.

Livy sa...

Herlige bilder fra prinsesse bursdag Silje!!!

Ønsker deg en fin og rolig kveld med beina høyt!

Klem fra Livy

silje-sin sa...

Hei Anonym! Håper du ser svaret her! Ja, det er gelè i de høye glassene! I dag serverte vi pølser først, i morgen skal vi ha pizzasnurrer. klem fra silje.

hjertero.com sa...

Tipper den lille prinsessen var veldig fornøyd med bursdagsforberedelsene til mor! Vakkert bord med vakre søtsaker! -Og snakk om cupcakes, da!!

Silje :)

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

her snakker vi høy prisnsessefaktor ja! så flink du er å stelle i stand. og gratulere til prinsessa;)

swimzy sa...

Åhh så utrolig flott, dette kommer nok prinsessa di til å like:)
Og så fantastiske cupcake :)

Anonym sa...

Takk for svar ang meny og gele i glass:)

borghild sa...

Så fint det ble! Kan tenke meg Augusta ble fornøyd!:)
Muffinsene var jo superfine, og ballerinaene på toppen var jo krona på verket, du er så flink til å stelle i stand alltid:)
Klem B:)

camah sa...

Så utrolig fint det var dekket!! Umulig å ikke være fornøyd da. :)

ha en fin kveld!

Unni sa...

Flott bursdagsbord:)
Kjekt å sleppe stresset med gjærbaksten rett før bursdagen ja.
Så det er kjekt med tips ang. frysing av halvstekt gjærbakst. Det skal jeg jammen prøve en gang.
Du har en flott blogg med mye god inspirasjon og nydelige bilder. Jeg er innom bloggen din ofte, selv om jeg ikke kommenterer hele tiden:)
Ha en fortsatt fin helg Silje :)
Klem fra Unni.

Kari-Anne sa...

Du er flink til å ta bilder og synes kakene så veldig fine ut! Må nesten daglig innom for å lese her og koser meg alltid med det:) Ha en fortsatt fin bursdagshelg! Hilsen Kari-Anne

i mitt lille rekkehus sa...

Så fint du har laget det til!! Kan tenke meg jenta de var storfornøyd med prinsesse besøket;) Ser veldig fristende ut de muffinsene!

Mona Christin sa...

Hei.

Kjempeflott pynta. Her mangler det ikke noe.

Jeg har et spørsmål jeg og. Hva har du brukt som topping på muffinsene?

Klem Mona C

Piulfen sa...

Utrolig koselig og fint bord, et sikkelig prinsessebord. Kan tenke meg at alle de små gjestene koste seg.

Marit sa...

Så fantastisk mye fint du hadde bakt da, sikkert veldig godt og:-)

Er det mulig å spørre om oppskrift på kremen du har oppe på muffinsene, så jo bare lekkert ut!

God søndag!

Maritklem

Anonym sa...

Hei. Nydeligt bord, blei sikkert eit vellukka selskap. Hvilken oppskrift bruker du i muffinsane, og hvilken topping???? Dei såg bare nydelige ut.... får reint vann i munnen...... Klem fra Hildehg.

Hilsen Bodil F.T. sa...

Dette var et svært ROSA og vakkert prinsesseselskap!
En ting jeg lurer på: Er det gele i de spisse glassene?