mandag 22. november 2010

Nisselykke!


Denne uka begynner jeg så smått å ta frem julepynten. Hos oss er det jul fra advent og frem til 1.januar, det er desember som er julemåneden for meg!
Jeg samler på slike nisser, og har kjøpt noen på bruktbutikker og antikvitetsmarkeder de siste årene. I fjor kom jeg over en i en brukthandel her i byen, og spurte hvor mye den kostet. På antikvitetsmesser kan de koste flere hundre. "Vi må nok ha 50 kr for den", svarte dama i bruktbutikken, og jeg holdt på å juble av glede, men holdt maska, helt til jeg kom ut av butikken:)

I dag satt det en i vinduet i en annen bruktbutikk. Jeg regnet med at den var dyr, og da jeg så at den var priset til 40 kr trodde jeg ikke mine egne øyne. I det jeg betalte for den, kom en dame bort (som tydligvis var litt "sjef" i butikken), og ble helt forferdet over at den var priset til så lite. Men for 40 kr ble altså denne finingen min!


I dag har jeg også kjøpt BoligDrøm, som så mange andre, og Kurt Nilsens jule-cd. Og nye adventsstjerner til vinduene i stua, gleder meg til å henge dem opp!



ha en fin ettermiddag!



i kveld trekker jeg vinneren av gavekortet fra lille martine!

11 kommentarer:

Hulda sa...

Blir glad av bloggen din, Silje! Den utstråler virkelig positiv energi! Så heldig du var med nissedukken. 40 kr for en slik gammel nisse er jo virkelig billig, skjønner at du jubla. ;)

Jeg er forkjøla, har sendt mannen på butikken for å kjøpe BoligDrøm. ;)

Tenker alltid på deg når jeg ser på fil de fer-paviljongen. Du skal vel pynte din også til jul. :)

whitebite sa...

Å! en slik nisse hadde vi da jeg var liten♥
Jeg og søsteren min sloss alltid om den, og jeg tror den ble ganske oppgitt etterhvert;o)
Den nissen der er jul og gode minner for meg♥
klemklem

Trine sa...

De er så skjønne de nissene her- skikkelig gode!!
Mamma sparer også på disse, og de forbinder jeg virkelig med barndommen- det blir vel ikke bedre enn det ♥

Koselige bilder fra bursdagen til Augusta! Herlig stemning hos dere som alltid- ser ikke feil ut å være gjest hos deg ;)

Ha en fin kveld, kjære deg!

Stor klem!

RoseSommer sa...

Dette var jammen en fin nissejente. Sånn har jeg aldri sett. Jobbet på et loppemarked i helgen, og vi priset en fin nisse fra 70-tallet til kr 70,-, og det fikk vi glatt.
Ha en fin uke!

Monica sa...

jeg er egntlig ikke noe veldig fan av nisser men jeg må absolutt innrømme at disse skjønne som du har er helt bedårende. god klem fra Monica som til satdighet er innom din herlige blogg og finner mye inpirasjon.

hobbyvimsa sa...

Så skjønn,for et kupp!!Klem Linda:)

Anonym sa...

Hei Silje! Du har en kjempekoselig blogg. Du har det så fint og har så mange fine gamle ting! Liker så godt at du ikke har alt helt hvitt!Jeg er også glad i det som er gammelt, tror det er fordi jeg var med på loppis og brukt butikker med foreldrene mine! Du har jo virkelig hatt flaks med nissene dine! Jeg samler også på slike, men har bet 150-400 kr pr stk. De minner meg om bestemors julepyntete hjem. Samler også på gamle julekuler :) Rommene til barna dine er verdens fineste ;)
Hilsen Ingrid E

Mari sa...

WOW! Der har du gjort et nisse-varp ja:) Herlig! Jeg er helt enig med deg at jula varer i desember...jeg skal pynte til helga...og lytte på Kurt Nilsen sin jule CD - elsker stemmen hans:)
Kjempe koselig å følge bloggen din:)
-Mari-

hjertero.com sa...

Å, de nissene vekker gode minner! Mormor har alltid hatt mange av dem. Syntes de er skikkelig koselige, og litt av noen varp du har gjort!

Nå krysser jeg fingrene for giveawayen!

Silje :)

Maret sa...

Så flott nisse, der var du heldig..
Har nok hendt at eg også har gjort slike røverkjøp, det er nok ikkje alltid dei veit kva dei sel, trur eg...

Beate sa...

Heia Silje!
Eg samler også på gamle nisser,sånne du har,og keramikk nisser i god gammel år gang;)
Du har gjort et kupp med dine,eg har nok betalt noen hundre lapper for mine..
Koselig tid no,for alle som er gla i pynting og dalling,i advent og juletid<3
Klæm