tirsdag 9. november 2010

Kringle


I dag er det snøstorm ute, og jeg har brukt dagen til å bake kringler. Gjærbakst er min absolutte favoritt, både å bake og spise:) Og det er alltid koselig å kunne servere nybakt til mann og barn når de kommer hjem!



Krukka fra pappa skrotnisse ble tatt i bruk!



Jeg kjevlet ut en leiv, og smurte på smør, sukker og kanel. Så rullet jeg sammen og formet til en kringle. Vi har ikke smakt på den enda, men det skal vi etter middagen!



Utenfor kjøkkenvinduet koser småfuglene seg med det de får servert.

Små kringler ble det også, med smør og sukker!



Den store kringla ble kjempestor, som alltid når jeg baker! Tror jeg skal holde meg til de små fremover!

Her blir det innekos og fyr på peisen i kveld, og en kringle eller to;)




ha en fin tirsdag!

18 kommentarer:

Hege sa...

Det så fantastisk deilig ut.
Så flink du er :o)

Ha en god kveld,med kringler og peiskos :o)

Anonym sa...

Det er så koselig å titte innom bloggen din, du har alltid så fine innlegg. Du må være verdens beste mor og hustru(!!), du gjør så mye fine ting for familien din! Jeg blir kjempe inspirert hver eneste gang!! klem

fryd&forandring sa...

Namm, herlig med hjemmebakst! Megakringle du har fått til da, smaker sikkert kjempegodt!

Har en drøm... sa...

Åååå, nå fikk jeg veldig lyst på bakst:)
I morgen tror jeg jammen jeg skal fylle opp fryseren, er ganske tomt der nå...
Kringla så deilig ut ♥
Krukkene med mel og sukker var herlige, jeg har de i små jeg, med forskjellig krydder, skulle gjerne hatt de store og, kanskje det dukker opp på et loppis eller et bruktmarked en gang... hihi

Kos dere med kringler!

Klem Line

Marianne sa...

Den store kringla så veldig god ut!
Så flink du er til å bake gjærbakst.

Ha en fin kveld.
Marinne

Kristin sa...

Det så kjempegodt ut!:) Jeg blir også alltid så inspirert av deg, for en fantastisk mamma og kone!! Jeg elsker hvert innlegg av deg, og er like spent hver dag på om det er et nytt:)
Ønsker deg en fin kveld sammen med familien din!

Kristin

Hilsen Bodil F.T. sa...

Dette så både godt og hjemmekoselig ut! Nyt kringlene!!

Femme Famille sa...

Mm...det så godt ut. Og jeg er så enig, gjærbaks er kjempegodt :)

Ha en fin tirsdagskveld du også :)

Lene

Anja:) sa...

Nam nam:)
Du har alltid så nydelige bilder i innleggene dine, Silje:)
Jeg oppdaget bloggen din for lenge siden og har vært en fast følger siden. Jeg blir alltid inspirert og glad når jeg er innom:)
Tusen takk for at du lar oss få ta del i din verden:)
Jeg gleder meg til å følge deg videre. Spesielt med tanke på endringene på loftet og selvfølgelig den lille babyen som kommer:)

Klem fra meg:)

Merethe sa...

Er det rart jeg trives hos deg..Du lager så mye hygge og varme rundt deg! Helt utrolig at du klarer å få det ut på den måten gjennom bloggen..Du er spesiell! <3

Klem!

Garden Angel sa...

Så koselig hos deg Silje!
Kjenner nesten duften av gjærbakst helt hit;)
Du er flink!

irene sa...

Så flink du er! Ser bare helt fantastisk god ut!-fine bilder også!

Klem Irene

Hanne Mette sa...

Åååååh så godt det ser ut!♥ Jeg er også veldig svak for gjærbakst.
En av grunnene til at jeg ikke baker så ofte. Jeg spiser nemlig gjerne ikke en bolle når jeg først setter i gang...

Ha en koselig kveld Silje.
Klem fra meg

TAB sa...

Holder på å lære meg dette med bakst, men til nå er grove horn det vanskeligste jeg har klart.. Og da ser de ikke halvparten så fine ut som det du lager ;)
Men må innrømme at jeg blir litt inspirert her, kanskje er det mulig å finne frem husmorgenet i meg..
Har du alltid vært opptatt av hjemmet på denne måten eller kom det etter at du ble mamma?

:)

Tulip sa...

Så godt ut med hjemmebakst.
Du er alltid så ivrig og flink å bake!

Hanne sa...

Hei!
Jeg synes du har en fantastisk fin blogg, og titter stadig innom:) En ting jeg bestandig lurer på, kanskje du har svart før...men jobber du i tillegg til å få til å være den fantastiske husmora? I såfall bøyer jeg meg i støvet..jeg har to barn selv og får gjort det aller mest nødvendige:)

Uansett veldig glad for at du har lager en så fin blogg;)

Beate sa...

Hei!
Fikk lyst å komme på kringle smaking,)
Oj,oj,kor koselig din blogg er!
Er usynlig leser her inne,
men no ska du få litt ROS;0)
Kom gjerne innom min nye blogg
beatekristinsin.blogspot.cm

hobbyvimsa sa...

Å dette så godt ut nam nam!!Klem linda:)