tirsdag 23. november 2010

Jul for meg






For meg må julen inneholde gammel julepynt, snø, nisser, pepperkakehjerter, juleblomster og grønt fra naturen. Av de materialistiske tingene altså! Mine julefarger er rødt, hvitt og litt grønt.

Hvordan er din jul?

Ser rundt på bloggene at mange lar nissene ligge igjen i esken. Det gjør forsåvidt noen av mine også, men ikke de gode, gamle. Ingen jul uten nisser:)


Jeg gleder meg til julegaveinnpakking og julegrøt med gode venner, og all den andre kosen:)



ha en fin kveld!

23 kommentarer:

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Her er det mye engler i julen... noen nisser også selvfølgelig.

Så koselig julehus du hadde

Ha en fin kveld
klem

Silje sin blogg sa...

Så koselig da;) Jeg håper dette er bilder fra i fjor, ellers må jeg si du er litt tidlig ute;)
Har kjøpt lys og løpere for advent i dag;) Det blir nok pyntet til advent på lørdag;)

TAB sa...

Jeg må si meg enig i alt du skriver her- og ingen jul uten nisser. Ungene elsker dem!
:)
Ellers er det vitkig for meg med kirkebesøk og lesing av juleevangeliet. Også julekrybba, som vi setter frem første søndag i advent i vinduet under julestjerna.

Ikke lenge igjen nå! :)

Lene sa...

Liker den gamle julem skikkelig godt, men er ikke lett å finne gode gammeldagse nisser i butikkene nå.Er ikke glad i moderne julepynt. Må nok ta en tur på bruktbutikken tenker jeg.

Merethe sa...

åååh, Silje, jeg håper du har tid til et besøk av meg når du har julepyntet! Det ser så koselig ut! jeg har ikke så mye jeg, men håper det kan bli litt mer utover..Barnas hjemmelagde nisser skal få komme frem litt senere i Desember. Jeg har ikke slike sjarmerende nisser som du har, men ellers er det salig blanding av det jeg måtte like! Gamle nisser fra Euro Pris stuer jeg inn på barnerommene, til dems store glede :D Ble litt stemning med lysestakene nå i kveld altså :) Klem!

Beate sa...

Hei!
Syns du fikk sagt det ja-ingen jul uten nisser,lys og granlokt i huset;)
Den gode gammeldagse jula var finest syns eg..
Liker ikke så godt denne trenden om "tema Jul",som at alt skal være hvitt--usj,(
Hos oss handler det mye om tradisjoner og unger,dermed blir liksom jula veldig "gammeldags" i bloggverden,0)
Klæm og takk for din fine blogg!!

heidi sitt ♥ sa...

Herlige julebilder. Enig i at jula er rød, men jeg har nok mer engler enn nisser ")

Alfasinteriør sa...

Skikkelig julete og flott hos deg:).
Klem Alfa

Tove `blogg verden sa...

Nydelige julebilder!! Her skal nissene frem ja : D Elsker både nisser og engler!!Klem Tove

Veronica sa...

Kom i skikkelig julestemning av bildene dine :-)) Helt enig at det ikke blir jul uten nisser - har en fast liten nissefamilie som alltid må opp før jul :-)
Ha en fin kveld!
Hilsen Veronica

Et hverdagshjem sa...

Flotte bilder, skikkelig koselig julehjem :)
For meg er julen rød...og nissene må selvsagt frem. Jeg har ikke så mange gamle nisser, men liker veldig godt de jeg har :) Litt gammel julepynt har jeg kjøpt i år, kanskje blir det mer etter hvert. Har også fått meg julekrybbe i år, og den gleder jeg meg til å sette fram :)

Lotta sa...

Åh koselig innlegg:) Og flott header!!!!

De få nissen jeg har er fine og gamle. Maileg nisser står høyt på ønskelista:)

Ha en fin kveld!
Klem fra
Lotta

Hegemors store, lille verden sa...

Koooselige bilder!! Kommer så i stemning:) Juhu!! Snart jul:)

Karen sa...

Så koselig du har det. Er det mulig å få se hele kjøkkenvinduet? vet ikke het hva jeg skal ha i kjøkkenet?H er i huset er det fram med all den gamle julepynten, spesielle julekuler fra bestemor, nisser, lys og ikke minst: Julemusikk

Anonym sa...

Så koselig dere har det til jul :)
Jul for meg er juletre helt til taket pyntet med gamle, arvede glasskuler, glasslenker, glassfugler, vifteengler og piperensernisser fra flere generasjoners juletrær. Må også ha hjemmelaget marsipan, julekrybba jeg fikk av morfar og mormors gamle nisse.

Nyt adventstida!

SiriH

Rakel sa...

Jula må innhalde raudt, ingen jul utan nissar heller...:)
kjempefine bilder frå huset ditt, fra i fjor reknar eg med?
Eg har såvidt begynt å pynte og til helga går eg laus på resten;)
Ha ei koseleg adventstid! <3
klem, Rakel

Tromsøjente på 39 sa...

Hei, og så flotte bilder! Kom i julestemning av å se disse koselige glimtene fra din jul :).
Hos oss er julen tradisjoner hvor vi tar frem det vi har kjøpt opp igjennom og suplerer med litt nytt. I tillegg har vi noen nydelige, spesielle nisser, engler og duker som må frem. Dem de kjære små har jobbet med i sine juleforberedelser utenfor hjemmet :). Ellers er det blomster og gardiner, røde. Når jeg tenker etter var jeg ganske lei røde gardiner da vi kom til 13. dagen i fjor, men nå, nå gleder jeg meg til helgen, da skal de frem igjen :).

Ønsker deg en fin førjulstid. Fin blogg :)

Har en drøm... sa...

Koselig, nostalgisk jul hos deg:)
Jeg er og glad i den tradisjonelle julen med rødt og grønt, naturmaterialer og noen nisser ♥ Trenger ikke de største spjåke-nissene fra Nille liksom, men finnes mange søte med sjel... Nisene i dette huset må ha sjel:)

Jeg bare digger den herlige adventsstaken din med de herlige barna som holder hender i rekke:) Litt sånn Carl Larson aktig - jeg er veldig glad i Carl Larsson:)

Ha en herlig morgendag!

Klem Line

Anonym sa...

Du kan tro at de danske nisser også kommer frem her i vores hus i Holland, selvom hollænderne slet ikke kan forstå, hvad nisser har med julen at gøre. Ak ja, de er jo også hollændere og ikke skandinavere som vi andre ;o)
Knus
Charlotte

Anonym sa...

Helt enig - ingen jul uten nisser!
Skal si du har mye fint :-).

Ha en strålende dag!!!

GirlofNorway sa...

Så koselig!!
Jeg var livredd den type nisse du har på bildet alene der. Dagmamman min hadde en sånn. Og jeg syntes han var så lur i blikket og bestemte meg for at han var slem. :)

Kamila sa...

You've created a wonderful, festive mood. Wonderful Christmas in August announcing.
With great pleasure if I look at your blog.

It is a pity, that we do not have snow falls; (

gabraj sa...

Beautiful!!!!

Gabriela