mandag 15. november 2010

Ferdig!!


Jepp, nå har jeg akkurat krysset av den siste julegaven på lista! Jeg har tilbragt hele formiddagen i byen, og nå er alle gavene klare. Jeg begynner alltid å kjøpe julegaver på sommeren, og målet er å være ferdig før desember. Men jeg har aldri vært ferdig så tidlig som nå, det kan anbefales! Dessuten merker man det mindre på økonomien når man fordeler handlingen over flere måneder, pluss at jeg får kjøpt ting jeg tror hver og en vil like (og kunne bruke!), i stedet for å bare kjøpe for å kjøpe (jeg har prøvd det noen år også nemlig!)

Jeg har ferdig juleantrekkene til ungene også, så nå satser jeg på en koselig og rolig desember, med julebakst og koselige førjulssysler.



 Sola skinte så nydelig inn i stua da jeg kom hjem. Dådyrene har flyttet bort på kommoden, siden spisestua skal brukes til selskaper om dagen!


Nå skal jeg legge meg med beina høyt før jeg må starte på middagen (dvs i 15 min;)), ryggen er nemlig ikke helt samarbeidsvillig om dagen.



ha en fin mandag!

18 kommentarer:

Fru Ruud sa...

ÅÅÅ, du er heldig!! skulle gjerne vært ferdig her også, men har faktisk ikke begynt... Termin om 11 dager så skulle vel strengt tatt ha planlagt noe bedre... Får igang med å skrive noen lister så hjelper det i alle fall litt...
Håper ryggen blir bedre... Kjipt å gå sånn i endel måneder...
Ha en kos mandag!
Klem Annette

Maaike sa...

Hej Silje, so great you are done with Christmas shopping already! Bravo :-) you can indeed enjoy a quiet December then...
Love, Maaike

Beate sa...

Du er jammen lur.her er ikke halvparten gjort,men satser på man kommer i mål i år også!
Ha en fin Mandag<3

jordbærpiken sa...

Så flink du er, Silje! Jeg har ikke begynt enda. Man har lista klar for morgendagen. :) Kos deg!

Heksedamen sa...

liker taktikken din :D
Nesten ferdig jeg også.... ;)

Lynetmor sa...

Hei så heldig du er som er ferdig :-) har bare kjøpt noen julegaver men vet hva jeg skal kjøpe da. Ha en fin dag:-)

Lynetmor sa...

Hei så heldig du er som er ferdig :-) har bare kjøpt noen julegaver men vet hva jeg skal kjøpe da. Ha en fin dag:-)

HusmorDronninga sa...

Håå-hååii...
Tror ikke jeg kan få sagt hvor missunnelig jeg er på deg akkuratt nå.. ikke over den trøblette ryggen din, så klart, men over å være ferdig med julehandlingen... ;)

Hilsen Kjersti

Renate :) sa...

Så flink du er:)
Jeg har også begynt tidlig, gjort unna 6 av 15. Sant som du sier at det merkes på lommeboka, når man sprer det litt og ikke alt på en gang:) Da kan man slappe av og kose seg med førjulshyggen istedet for å haste fra butikk til butikk og panikkhandle.
Håper ryggen din blir bedre:)

Tante Hilde sa...

Imponerende !!! KLart en god følelse. NYT DESEMBER. Ha en god uke. Klem fra tante

whitebite sa...

herlighet du er jo bare helt utrolig Silje!!!
blir helt stressa her jeg sitter;o)
klem♥

Eirin sa...

Så flink du er! Her går eksamenslesing foran julehandling, men jeg prøver og planlegge litt hva jeg skal kjøpe slik at det blir enklere når man først kommer i gang.
Ha en fin mandag!

Kine sa...

Åh jeg bare elsker bloggen din :)
Det er høydepunktet på kvelden å titte innom og se at du har oppdatert, og du har alltid så fine bilder med i innleggene dine :)

Jeg må si jeg misunner deg å være ferdig med julegavene, men jeg er temmelig stolt av å ha begynt i år.
Jeg pleier som regel ikke å begynne før desember og irriterer meg hvert år på det. Men i år er planen å være så og si ferdig til 1 desember.
Og jeg har planlagt det meste av hva jeg skal kjøpe.

De dådyrene fra home & cottage har jeg sikla på hver gang jeg har vært der, og får ikke mindre lyst på dem når jeg til stadighet ser dem i bloggen din hehe, mulig jeg må skaffe meg et par til helgen ;)

Ha en fin kveld :)

Fjordheim sa...

Ja det er godt å ha ordnet julegavene litt tidlig. Tror jeg er ferdig mad alle unntatt den til min mann. Jeg kjøper gaver hele året visst jeg finner noe som jeg tror vil passe til en mottaker.
Håper ryggen blir litt bedre snart.
Ha en god kveld :)

Drømme Hjemme sa...

Å så deilig å være ferdig nå. Jeg har litt igjen, men er nok ferdig før desember. Desember skal man kose seg med barna, bake og pynte til jul.

Ha en fin kveld
Klem fra Linn

tante fiolett sa...

Så lurt;) Er nesten ferdig jeg også og det er godt, bare litt småtteri igjen:) Slippe å stresse i desember og heller koooose seg ja ♥ med baking og pynting, og i år tror jeg jammen jeg skal prøve å lage kanellikør, så deilig juleduft!!
Ønsker dere en flotters uke:)
Klemmer fra Jeanette

Hegeslilleboble sa...

Wow- ferdig??? Det var jammen ikke verst.

Koselig blogg du har, likte veldig godt de dådyra dine... er det noe som er å få tak i nå til dags mon tro?

camah sa...

Skulle ønske jeg å hadde kommet så langt....
Jeg sier det hvert år at "til neste år skal jeg begynne tidlig!!!"
Hmm. jeg har enda ikke begynt....
Kos deg i desember som kommer plutselig! :)