torsdag 11. november 2010

En torsdag i november


I dag har ungene og jeg vært på bytur! Det gikk stort sett veldig bra, og jeg er imponert over hvor lenge tålmodigheten deres varte. Den største utfordringen var da Ferdinand skulle bære et brett med brusbeger, og det ene hvelvet, og det ble brus på gulvet og over hele gutten. Som flaks var hadde vi akkurat kjøpt inn litt juleklær og en ny olabukse, så da var det på med det!

Vi fikk også kjøpt en julegave, lakksko til Augusta, og ny julekjole til henne, en litt "hverdagslig" en. Man merker allerede nå at julekaoset begynner i butikkene, og da er det godt å være nesten ferdig med gavene! I tillegg fikk jeg kjøpt meg noen mammaklær, det må til når magen vokser;)



Vi svingte også innom bruktbutikken, jeg hadde nemlig observert at det var full jul der nå! Flere slike røde lysestaker ble med hjem, dette bildet er fra fjorårets jul!




ha en fin torsdagskveld!

Jeg skal kose meg med juleutgaven av Lantliv!



....og takk for alle fine ord dere skriver!

10 kommentarer:

Hundremeterskogen sa...

Så koselig <3 Høres ut som en vellykket dag i byen, foruten den lille ulykken til eldstemann... :)

Kos deg med bladet!

Klemmer

whitebite sa...

lekestua ser pitteliten ut på det bildet! hehe;o)
høres ut som en fin bytur! hva heter stedet dere kaller byen hos dere? og er det langt dit fra dere?
Vi bor 2 min å kjøre fra vår "by"(Stavanger), 10-15 min å gå. Samtidig som vi bor sentralt skhar vi kort vei til skog og natur, og vann!
klem til deg♥

Frihet-Natalie sa...

Så kjekt!!
Bra at et lite uhell ikke la demper på kosen.

Gratulerer med jente!!

Kos deg i kveld!

Hulda sa...

Så stilig dette var, og så fin førjulsstemning. Koselig med de røde lysene på brettet. :)

Villa von Krogh sa...

Nydelig blogg du har Silje!

Ha en fin uke videre. Klem fra Anine

Eirin sa...

Høres ut som en koselig dag. Her er det kaldt og det er godt å krølle seg sammen under teppet å få
litt inspirasjon inne hos deg:) De røde lysestakene er så fine, minner meg om jul når jeg var liten.
klem til deg :)

Mia sa...

Hei på deg Silje! Gratulerer såååå masse med den lille i magen. Ei lita jente høres bare så herlig ut. Herlig også (selv om i mindre "målestokk" *smiler*) med bytur og med nye klær. Jeg "drømmer" om en bytur, men dagene går stort sett til å sy opp ting til julemarkedet. Og å lage julegaver. Heldige du, som snart er i havn med dem. Jeg har fortsatt et godt stykke igjen...

Beate sa...

Så koselig her.....fikk jul stemning både av lys og farger,)
koselig<3

Marit sa...

Åhhh, her er det så koselig å "være på besøk". Sitter på nattevakt, og da er bloggen din "et hyggelig sted å tiite innom". Julestemningen har ikke helt sunket inn enda for meg, ikke en eneste gave er kjøpt, men det hjelper når jeg leser bloggen din:-).

Så godt å høre at alt sto bra til med den lille jenta i magen!

God klem, Marit

MonaLisa sa...

Flinke barn - akkurat som mamma`n sin:)

Ja det begynner å merkes i butikkene, det er helt sikkert! På Plantasjen selges det jul i alle varianter og nå er det "lov" å være jule-fan uten at folk undres... *ler*
I helgen er det bursdag feiring og har allerede tatt med svibler og litt stæsj hjem:)

Ønsker deg en superfin weekend.
Klem