tirsdag 16. november 2010

Baketirsdag



I dag baker jeg så melet fyker. Det tar jammen tid når man skal bake mye, men det er koselig også!
Vi skal jo feire Augusta som snart fyller tre år til helga!
Vanligvis står jeg med hodet i bakebollen til gjestene kommer, vil jo gjerne at det skal være så ferskt så mulig:) Men denne gangen halvsteker jeg gjærbaksten, og fryser det ned. Så tiner jeg det og steker det ferdig før servering, og det smaker som nybakt!

Som dere såvidt kan se blir det en rosa bursdag. Frøkna selv fikk ikke bestemt seg for om hun ville ha Sessepott (prinsesse) eller Kitty-bursdag, så da blir det en salig blanding;)


Må innrømme at jeg har funnet frem julemusikken i dag... Utrolig koselig å høre på mens man baker! Og jeg begynte like gjerne med en av de beste, julecd'en til Mosaic, med Jan Werner Danielsen, nydelig! Dette er min favoritt fra cd'en. Overse at det ikke er helt samsvar mellom sang og bilde;)
Til deg som lurte etter søndagens innlegg, ja vi er kristne, og vi tilhører Statskirken:)


ha en herlig tirsdag!


...og ikke glem å melde deg på give away'ene jeg har gående på bloggen!


lille martine og Norsk Luftambulanse gir bort flotte premier!


11 kommentarer:

Rekkehuset sa...

Det blir sikkert en super bursdag med sessepotter og andre prinsesser:-) Det er koselig å lese om forberedelsene dine, da er det alltid mange gode ideer å hente:-) Klem fra Hanne.

tante Hilde sa...

Lukter godt helt hit... og nå som jeg er så sulten ! Kjekt alt en kan gjøre ferdig... Koselig med julemusikk også. Kos deg. HIlS KLEM fra tante

mammaLise sa...

Åh, så smart!! Å halvsteke baksten før den puttes i fryseren. Jeg syns nemlig at gjærbakst kan bli litt tørr når jeg tar den opp av fryseren igjen.
Nå fikk jeg nesten lyst å bake litt selv ;) Bare synd fryseren allerede er full av gjærbakst. hehe

Tindrande Auge sa...

Er ikke lenge til jeg og skal hive meg over baksten, bare jeg skal ha julebakst da, men vil tro dere får et kjempefint selskap :D Kose dere!

supersnella sa...

å.. koselig med bakst og julemusikk! Til lykke med jenta og god feiring!

Camilla Jørgine sa...

Finfin blogg, og herleg bakst :) Her kjem eg til å kikke innom igjen, og har lagt meg til som følger.

Mosaic si juleplate er ein stor favoritt, og så har dei akkura kome med ei ny også.
Lykke til med feiring!

:) Camilla

Eirin sa...

Så lurt tips til baking! Jeg syns ofte det blir tørt når det er tint fra fryseren. Jeg har begynt med litt julemusikk jeg også. Her er Helene Bøksle sin julecd en favoritt.

Hanne Mette sa...

Så smart med halvstekte boller. Nok å gjøre på selve dagen om man ikke skal bake.
Gleder meg stil å se bilder fra sessepottkitty-bursdagen. :)
Klem fra meg

Hegemors store, lille verden sa...

Jeg hiver meg på resten som er imponert over den halvstekte baksten din;) Hvordan gjør du det, da? Jeg er gjerne ikke helt glup nå, men går du bare ned på stekeTIDA, eller gradene også? Det virket så innmari smart!:)
Koooselig atmosfære i innleggende dine:)
Klem fra Kragerø;)

Fjordheim sa...

Jan Werner synger jo aldeles nydelig. Og det gjør Mosica også. Vel verdt å høre på.
så lurt å halvsteke gjærbaksten, for gjærbakst er absulut aller best nystekt.
Kos deg med forberedelsene til prinsessebursdag :)

Ineke van den Akker sa...

Wow! My favorite color! Thanks for sharing.
greetings from Holland,
Ineke