søndag 28. november 2010

Adventssøndag hos oss!

 

          

I dag har vi startet dagen med å bake kakemenn. Ungene kjevlet i vei, og stakk ut sauer, juletrær og litt av hvert:) Oppskriften er den samme som vi brukte i fjor, den finner du her!



De gamle pepperkakeformene er på plass i vinduet, og rykende ferske kakemenn ligger klare på fat og brett.
Senere kommer svigermor på besøk, vi tenkte å dra til byen og se julegrana blir tent, hvis vi våger oss ut i dette været!




Adventstaken er den samme som i fjor, funnet hos pappa skrotnisse, men kommer opprinnelig fra ikea. Jeg har pyntet den med furukvister, sløyfebånd og polkastenger. Og det første lyset er tent!



 Tenn lys !

Et lys skal brenne for denne lille jord.
Den blanke himmelstjerne, der vi og alle bor.
Må alle dele håpet så gode ting kan skje.
Må jord og himmel møtes. Et lys er tent for det.


Eyvind Skeie
 


ha en flott adventssøndag!



og ikke glem give away'en i innlegget under, så gøy at så mange vil være med!

12 kommentarer:

hobbyvimsa sa...

Koslige stemningsfulle bilder.Ha en fin 1 advent til deg og dine:)Klem Linda:)

Hulda sa...

Så mange gode bilder. Jeg falt for adventstjernen du har laget så fint stake av. Koselig. Flotte bilder av baksten.:) Jeg ser at dere koser dere. :)

Hilsen Bodil F.T. sa...

Veldig vakre og stemningsfulle bilder!!

Har en drøm... sa...

Koselige bilder ♥ Ønsker dere en fortsatt fiiin kveld:)

Klem Line

Marte sa...

Så koselig det så ut:)
Flotte bilder med skikkelig julestemning!
Ha en fin kveld:)

Klem fra Marte

Trine sa...

herlige bilder, Silje!
skjønne og blide barn!
Falt virkelig for adventstaken din!

Kos dere- her i Sandefjord snør det sidelengs og oppover!

Klem fra trine

Caroline sa...

Koselig pyntet adventstake:)Kan tenke ungene koste seg med bakinga...Hjemme hos oss hadde vi stor produksjon av pepperkaker igår;)

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

jeg vet hvor jeg skal gå dersom jeg trenger å komme i julestemning. til bloggen din!

Thing sa...

Utrolig koselige bilder lokket meg inn hit.
Og det er jeg jammen glad for,
for her var det mye fint!

Håper den første adventskvelden er g♥d!

Lynetmor sa...

Hei, så fin adventsstake du har laget :-) Ha en fin kveld :-)

Marit sa...

Så utrolig flott adventsstake! Veldig koselig.

Jeg og barna bate kakemenn etter at du kom med oppskrift på den i fjor, det ble stor suksess, og skal gjentaes i år.

God klem, Marit

Jannes lille sted sa...

Hei Silje! Utrolig koselige bilder!
Og nydelig adventsstake!

Ha en flott ny uke!
Klem Janne Merethe