torsdag 21. oktober 2010

Vinter!


I ettermiddag begynte det å snø her hos oss også. Jeg synes det er så koselig, og kommer i (enda mer) julestemning! Det er vel på tide å innse at vinter og kulde kommer for å bli, i dag sto vi opp til -5 grader, og rimet lå på bakken utover formiddagen. Da er det også tid for å tenke på ungenes vinterklær!






Begge ungene har vokst masse siden i fjor, til Ferdinand måtte jeg kjøpe vintersko i tre størrelser større! Ny vinterdress kjøpte vi til Augusta i februar, på halv pris. Men ellers trenger de nok både det ene og det andre, vi må få ned eskene fra loftet og prøve litt tror jeg!



Lekkert ulltøy fra Devold, i flotte farger. Ferdinand nektet å ha på seg ull i fjor, så jeg vet ikke om det er noen vits i å handle masse nytt i år. Men jeg har fryktelig lyst til å bestille det rosa til Augustamor..


 Lekker lue, kjempesøt til en liten baby. Men vi venter et aprilbarn, og da har forhåpentligvis våren kommet!


Har du kontroll på dine egne eller ungenes vinterklær?


Alle bildene i dagens innlegg kommer fra den nydelige nettbutikken lille martine. De har utrolig masse flott, til gutter og jenter fra 0-14 år! Jeg er spesielt svak for de søte kåpene til jenter...


Nå skal jeg krype tilbake under pleddet på sofaen, det er visst min tur til å ha feber og rennende nese..



ha en fin kveld!

12 kommentarer:

gabraj sa...

U nas też dzisiaj poprószyło śniegiem. Temperatura około 5 stopni. Do zimy coraz bliżej. Pozdrawiam.

Cosmos sa...

Utrolig søte barneklær
Her er den tid forbi, ungene store.
Men veldig mye fint det finnes nå

Ha en god kveld videre
Klem M

Et hverdagshjem sa...

Har du prøvd ull med bomull innerst til Ferdinand? Det klør ikke :)

God bedring!

Klem :)

Gårdejerinden sa...

Åh hvor er det fint det tøj - kan også sagtens blive fristet. Mon de sender til Danmark ;0)
Fantastisk med sne - i øjeblikket er det rigtig efterårsvejr her i DK med regn og rusk.. Men så er det bare at få tændt stearinlysene og putte under bløde tæpper..
God aften - og god bedring..
Karina

Wivi sa...

De klærne er bare herlige! Og de kåpene.. Åh.. skulle ønske jeg hadde ei lita jente å ha de på ja ;) Hihi.

Herlig med vinter og snø, julen nærmer seg! <3

God bedring til deg og en riktig god kveld.

Klem Wivi

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Gode klær er gull verdt på vinteren! :) Ha en fin kveld Silje! Klem

I de dype skoger sa...

Riktig god bedring :)

Jeg har selv to aprilbarn, det er en herlig tid å få barn på! I tillegg er både mannen og jeg født i april.. Kunne jo ha spredt det litt, men sånn ble det ikke gitt ;)

Lykke til med svangerskapet! Kjempe koselig :)

Klem

Pitteliten sa...

Etter veker med sortering i skuffer og skap har me no endeleg fått orden og kontroll på våre og barna sine klær. Så lenge det varer...Smågutane vokser jo så fort, så garderoben må stadig byttes ut!Masse god bedring!

Husmora sa...

God bedring! :-)

Siw Aina sa...

Så flotte klær. Nesten (men bare nesten) så jeg kjenner det knirker i eggstokkene i gjen. Skulle jo ha hatt ei lita jente å shoppe slike søte kåper til ;)
men det er jo masse flott til guttene også, så pengene får nok vinger uansett tenker jeg.

Selv må jeg ut på leting etter sekken med vinterklær. Vi har jo flytta siden sist, og noe mangler. Håper bare jeg finner det, for ting som luer, votter og ullsokker kan jo brukse i år også, selv om ungene har vokst siden i fjor.

Ha en fin dag.
Klem

Anonym sa...

Hei, Silje! dette er første gang jeg kommenterer bloggen din, men jeg har fulgt den daglig i nesten to år. Du ha en av de fineste bloggene jeg vet om, og jeg gleder med hver dag til å lese nye innlegg. Jeg har to barn på 7 og neste 3 år, så jeg kjenner godt til "maset" hver gang en ny årstid står for døren og en må skaffe nytt utstyr. Ikke det at det gjør meg så mye, jeg synes det er gøy å handle nytt til ungene.I år, som hver viner, bruker ungene vinterdresser fra Reima. De er solide og ikke så tunge å ha på. Eldstemann føler seg litt for stor til dress ettersom han går i 2. klasse, så han har vinterbukse fra Skogstad og jakke fra Nordheim i tillegg. Utrolig slitesterke plagg!
Men jeg synes heldress er best når de er ute og baser i snøen. 7 åringen er heller ikke glad i ull innerst på kroppen,så det har jeg gitt opp. Men ytterst har de hjemmestrikkede ullgensere. Yngstejenta har ullribb-bukse i grå/lyng/lilla fra Nøstebarn og jeg har strikket ullgenser i lyng/grå til. Storebror har Mariusgenser og islender til virkelig kalde dager.
Lille Martine har veldig mye lekkert! Har lyst å kjøpe en Chill- kjole til minstejenta. Vet du hvordan de er i størrelsene? Anbefaler deg å se innom sidene til danske Rose Lille også. de har utrolig mye skjønt til greie priser. Har nettopp kjøpt klær til jenta mi der og gleder meg til hun skal å med det. Ellers ønsker jeg deg god bedring og takker for en fantstisk flott blogg!

Anonym sa...

Så mye nydelig! Jeg har tre store jenter, så tiden med søte kåper og luer er forbi... Men har en liten gutt på 2 år, så jeg får bestemme hva han skal ha på seg noen år til ;) Hos oss er det Bergans, Skogstad, Swag, Svea, DG, osv... som gjelder for de store. Har brukt Reima og Skogstad når de var små og bruker det til mindste gutten. Plusser og minuser hos begge, men ok... Jeg har gjort det sånn de siste årene at jeg kjøper jakke og utebukser annenhvert år. Det meste er så dyrt, men det holder fint to sesonger og da har de alltid noe som er nytt;) Votter og luer slites ut/blir borte så det må kjøpes inn hvert år. Hestra er uten tvil det beste valget når det kommer til votter og handsker. Devolds activ wear ullundertøy bruker min ullhatende 14 åring. Nydelig kvalitet med ull ytterst og et eller annet som ikke klør innerst... Anbefales!
Ja ja, nå ble det en litt annen hilsen enn jeg hadde tenkt... Men vil bare få si takk for den nydelige bloggen din. Har fulgt den et halvt års tid nå :) Og gratulerer med spiren i magen :) Kjenner jeg blir verpesyk selv, men tror 4 barn er nok...:/
Lykke til med vinterklærne :)