mandag 25. oktober 2010

Min lille sessepott ♥


         

Gledene ved å ha barn er mange 

  En av dem er å betrakte dem når de leker alene. Mens mannen min og jeg ryddet i går, oppdaget vi at Augusta var i gang med å dekke på til teselskap på badet. Hun bar inn flere stoler, og la en duk over badekrakken. I sin egne lille verden stellet hun så fint, for seg selv og "musen". Da hun etterhvert så meg, forklarte hun at musen hadde skallet hodet sitt, og måtte legge seg litt. For en fantasi, og for en deilig verden å leve i;)

Navnet sessepott er det Augusta som har funnet på, det er en blanding av askepott og prinsesse. Hun elsker begge deler like mye. Og Hello Kitty, smykker og perlekjeder... Akkurat som ganske mange andre små jenter på snart tre tenker jeg:)
 
 
Etter mange dager hjemme med syke barn i forrige uke, har vi i dag vært på jobb og i barnehage igjen. Jeg merker at energien ikke er på topp, sånn har det vært hver gang jeg er gravid. Men jeg klager ikke, for jeg koser meg veldig. Men jeg må igjen beklage at det tar tid før dere hører fra meg, i kommentarer og mailer.
 
Nå blir det 71 grader nord og strikketøy.
 
 
 
ha en fin kveld!

14 kommentarer:

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så herlig! :) Gleder meg slik til det er vår tur til å ha ei lita frøken i hus ;) Hvordan er det med deg? Koser deg med tilværelsen?

Ha en fin kveld, 71 grader nord her også. Gøril er fra her, Levanger :)

Klem

La Casa Linda sa...

Åh, så fantastisk :D
Gleder meg til den alderen altså...

Skjønner hvordan du har det ja, var mye sliten selv og hadde bekkenløsning fra mnd 4 så det tok på gitt..
Men alt er jo heldigvis glemt når de er der.

Melissa

Hanne Mette sa...

For ei lita hjerteknuser! ♥ De er så fine når de steller og styrer med dokker og bamser.
Ha en fin uke.
Klem fra meg

borghild sa...

så skjønn!:) Jeg synes også det er kjempegøy å betrakte de små når de ikke ser at du ser:) Minstemor er en racer på rollelek, ofte syngende i tillegg, og man må jo bare smile. Herlige er de!!:)
Og gratulerer så mye med underet i magen! Håper du koser deg litt i svangerskapet også, selv om det sikkert blir litt trøtte og slitne dager også! God klem fra Borghild:)

Nina og cocobongoo sa...

Så skjønn:)
De er så herlige når de pusler slik alene:)
Kos deg med 71 grader nord og strikketøyet:)
Smil og klem
Nina

hjertero.com sa...

Hahaha, morsomt!

Selv gleder jeg meg til poden blir mer selvgående og kan leke litt for seg selv. Ikke bare får jeg mer tid til å fikse litt, men det blir så morsomt å se den fantasien og kreativiteten som bare barn har.

Ha en fin kveld med 71' nord!

Klem Silje :)

Janne Lillian ♥ sa...

åh.. nydelig ♥ Det er fantastisk å bare betrakte de av og til!

Vi har vært i "syden" og svømt på flisene i gangen.. dokka måtte jo ha noen å svømme med... hehe.. mange rare påfunn og god fantasti hos de små ;) Hverdagslykke ♥

Ha en fin kveld ;)

Klem

Har en drøm... sa...

Åja, slike stunder de har for seg selv er herlige ♥ Husker hvordan jeg elsket og observere og sniklytte litt når lillemor lekte med dukkene sine:) Akkurat som og høre meg selv til tider, tjihi ♥

Herlige bilder og nydelig fortalt i dag Silje!

Klem Line

Drømme verden min! sa...

Så herlig! Så søte disse små. Pernille min på 2,5år lager stadig vekk teselskap ved bordet sitt og mat på kjøkkenet sitt. Upsy daisy er ivirg gjest:)

Gratulerer så mye med nr.3 på vei! Så koselig. Ta vare på deg selv i denne flotte tiden:) Håper formen er bra!

Klem fra Margit

Amelie78 sa...

Så koselig innlegg! Sitter her gravid og lettrørt og kjenner det rykke litt innerst i hjerterota. Kjenner igjen gleden over å betrakte sitt barns lek fra øyekroken :) Jeg har en gutt på snart 1,5 som leker som bare det om dagen. Det er herlig å se på!

Du har en koselig blogg!

Hilsen Amélie

Anonym sa...

Nydelig å se :o)
Ønsker deg og dine en herlig dag :o)

Eirin sa...

Så koselig bilder! Jeg husker fra jeg var barn at min mor ofte snek seg inn når jeg lekte for meg selv:)
Eirin

4childrenorganic sa...

Så søt - de er så herlige i den alderen!!!
Klem Anna

Trine sa...

Så herlige innlegg fra deg de siste dagene! En liten stund siden sist jeg var innom deg, så her var det mye koselig lesning:)

A og F er jo så vakre!!

Ha en herlig dag, og takk for at du er den du er!

Stor klem