lørdag 9. oktober 2010

Høst i hagen


I hagen er det høst. Det er så rart å tenke på at vi nesten bor ute hele sommeren, og så kommer høsten og vinteren, og vi er knapt i hagen, ikke annet enn for å mate fuglene. Vi får håpe på mange fine dager fremover, så vi kan nyte sol og høstluft!



Morelltreet har noen få blader igjen, resten er blåst av. Ved siden av lekestua står et epletre med tre sorter.



Det blir nok lenge til neste te-selskap i lekestua... Vi plantet en klematis ved den ene veggen på sensommeren, og planta var maks 20 cm høy. Se så mye den har vokst, og det er til og med knopper på den. Gleder meg til å følge den neste sommer.



 De amerikanske blåbærbuskene får fantastiske høstfarger, og har gitt oss masse bær i år!



 Her skal vi til å spise litt lunsj. Augusta og jeg har vært på antikvitetsmesse i Tønsberg i dag, med mamma og venninna hennes. Jeg kjøpte mest juleting, så det får jeg vise litt nærmere desember. Nå titter sola frem, og da merker jeg at arbeidslysten kommer. Kanskje jeg endelig får ryddet i skapet i gangen....



ha en kjempefin lørdag!

7 kommentarer:

Trines Hus og Hage sa...

Hei!
Vakre høstbilder du byr på, Silje. Høsten er virkelig nydelig. Man bør stoppe opp oftere og se hvor utrolig nydelig naturen er (snakker i hvertfall for meg selv da). Bortsett fra vakker natur synes jeg det er deilig å kose seg innendørs om høsten. Særlig i ruskevær. :-)
Nyt denne høsthelgen!
Klem Trine

Audhild sa...

Så fint det er ute med deg Silje!
Nydelige farger!
Kos dere i høstværet:) God helg!

Honeybumps sa...

Flotte farger i hagen din. Jeg sitter inne med tekopp,sjokolade pledd, blogg og hekletøy. Regnet pisker på vinduet og det er rett og slett hærlig! Høsten er en fin tid.

Koselig blogg du har, en skikkelig gledespreder;)

God helg ønskes til deg og dine!

Hege sa...

Høsten er en herlig tid synes jeg,så utrolig mange vakre farger overalt.

Ha en super helg.

Hege

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

jei Silje
herlige høstbilder. Håper du fant noen skatter på antikvitetsmessen.
Fortsatt god helg.
Klem...Ellen

Bekka sa...

Så nydelige høstbilder du viser!
Håper du fant noe fint på antikkmessen.
Nyt siste rest av helgen :)
Klem fra Bekka

4childrenorganic sa...

Flotte farger - hver årstid har sin sjarm!
Hilsen Anna