fredag 29. oktober 2010

Enda litt mer planlegging!


Er det noe jeg liker, så er det å planlegge! Om det er jul, bursdager eller som nå, hvordan vi skal løse soveromssituasjonen når vi får tre barn:) Jeg skrev noen tanker om dette for en liten stund siden, og da trodde vi at vi hadde funnet den perfekte løsningen! Men så målte og tenkte jeg litt til, og fant ut at den delen som da ville bli loftstue rett og slett ble for liten, sånn at man like gjerne kunne latt være...

Så da måtte jeg tenke og måle enda mer... Og NÅ tror jeg vi har funnet ut av det! Vi tenker at vi tar garderoben til soverom, det blir ikke plass til stort mer enn dobbeltsenga, men mer trenger man jo ikke heller! Da må vi (les mannen) tette igjen veggen fra soverommet til garderoben, og lage ny døråpning mot loftstua. Også må vi sette inn et par takvinduer, og kanskje flytte kneveggen litt. Altså ikke så altfor stort prosjekt, og vi vil beholde den fine, lyse loftstua, og ungene vil få hvert sitt "store" rom. Så veldig store er de riktignok ikke, men bra barneromstørrelse!


Løsningen blir nok da at Ferdinand tar vårt soverom (i gustaviansk blå, passer fint til hans hvite møbler!) og at lille babyen får det som nå er F sitt. Jeg tenker at det nye barnerommet skal få røde detaljer, det passer jo til både jente og gutt! Blir det en gutt hadde dette flyet fra sprell.no vært lekkert!


I loftstua har vi lyst på en hvit Ektorp med sjeselong, og en tv på veggen. Det blir vel bra vel?;)



Jeg drømmer og planlegger, og jeg elsker det;)



ha en fin lørdag!


bildene er lånt fra ikea.no og sprell.no

18 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, jeg vil bare fortelle hva min datter og hennes familie med 3 barn gjorde for å få plass til alle på tre soverom. De har selv flytta på et av barnerommene, den største har fått eget rom, og så har de to minste fått foreldrerommet, men for at de skal få hver sin lille sone, så har de delt av rommet med en liten lettvegg. Dette var bare et lite tips fra meg til "romfordelig". Hilsen Berit

silje-sin sa...

Tusen takk for tips, Berit! Tingen hos oss er at alle de tre soverommene er ganske like i str. Men jeg skal ha det i tankene, i tilfelle denne planen ikke går heller:) God helg! klem fra silje.

På landet sa...

Er gøy å planlegge. Blir ofte litt frem å tilbake men så blir det så bra til slutt :)

Lykke til♥

Anonym sa...

Blir det ei jente passer fortsatt det røde flyet veldig bra....

Marte sa...

Som jeg gleder meg til å se hvordan det blir hos dere framover! Høres ut som en veldig bra løsning, det blir helt sikkert kjempefint:)

Ha en flott helg! =)

Klem, Marte

silje-sin sa...

Anonym: He he, det er jo helt sant! Jenter kan jo fly de også:)

Drømme verden min! sa...

Så gøy å planlegge! Håper dere finner ut av det slik at alle blir fornøyde:)

Du viser så koselige bilder, Silje!

Kos dere masse i helgen!

Klem fra Margit

mali-mo sa...

Ja, SANT det er kjekt å planlegge!!!!Jeg har liksom SÅ lyst til å hive meg ut i barneromsplanlegging...men jeg tør rett og slett ikke. Hadde planlagt så mye til Wilma, så jeg tør rett og slett ikke nå. Men tankene surrer jo i bakhodet likevel ;)

Gleder meg til å se hvordan det blir med soveromssituasjonen hos dere, spesielt når dere (MANNEN da....) har begynt jobbing.

Vil bare tipse deg om å kjøpe store takvinduer! Våre ble som jeg har nevnt før att inn av den forrige eieren, og jeg skulle SÅ ønske de var større. Mye størrre!! Så ta i!!!Men takvinduer er kjempekjekt, helt herlig å ligge og kike ut på stjernene ;) Vi har ikke takvindu på soverommet da, men ser fint stjernehimmelen fra sofaen i tv stuen ;)

God helg Silje!

whitebite sa...

Herlig at du deler tankene dine og planlegging med oss Silje!
Klarer ikke helt se for meg de ulike løsningene, da jeg ikke ser for meg hvordan dere har det i 2.etasjen. Ta gjerne bilder der oppe;O)
Og enig med anonym; fly kan jenter også ha! det var superfint foresten!
Dere finner nok den perfekte
løsning!
God helg!
linnea♥

Ruths datter sa...

Ja litt planlegging må vel til når en blir 5. Sikker på at du løser det på en fin måte. Gled deg over nurket som vokser hos deg.
Klem

mali-mo sa...

Hei! Takk for koselig hilsen ;)

Jeg tror merket på takvinduene våre er Velux? Ikke 100% sikker, men det navnet detter liksom bre inn i hodet mitt her. Våre er i naturfarget tre egentlig, og jeg holder på å pusse dem ned (lakk) og male dem hvite...IKKE den kjekkeste jobben akkurat ;) Men til disse vinduene så går det an å kjøpe en spesiell rullegardin som hører til, og som festes inni vinduet. De er ikke så voldsomt synlige når de errullet opp, og de finnes som lystett. Hadde vi hatt soverom under vinduet ville jeg nok investert i en slik ;)

Her hos oss er det lat lørdag idag, har planer om et strøk sperregrunning på listene på toalettet i 2 etasje i løpet av dagen. Ruskevær ute og liksom en sånn dag det aldri blir skikkelig lyst så vi får kose oss inne ;)

God lørdag til deg også!

Anonym sa...

Hei! Har ett lite forslag til pakkekalender som jeg brukte ett år. Kjøp en liten bondegård/fjøs/stall og plastdyr. Plastdyrene er 1-23 og bondegården 24 selvsagt. Blir jo litt rot, men er en litt mer konkret ting å få, enn mye forskjellige småting. Lykke til og takk for koselig blogg du har! Hilsen Tuva

Fjordheim sa...

Ja det er noe av det morsomme det, å planlegge. Sitter noen ganger på kveldene å ser rundt meg å planlegger. Noen ganger må jeg bare prøve ut ting med en gang, til min kjæres fortvilelse.
Vi hadde også et stort rom som guttene delte da dei var små. Delte det av med garderobeskap og hyller.
Men det fungerte ikke så godt siden den yngste holdt seg våken til den eldste la seg og så holdt han våken langt utover. Jaja det var den gang. Nå er det bare en igjen her hjemme og vi har mange rom og mer plass en vi behøver.
Savner den tiden da ungene var små, Så kos deg så godt du kan.
Ha ei flott helg :)

Husmora sa...

Planleggingen er halve moroa! :-)
Ha en flott lørdagskveld!

Et hverdagshjem sa...

Så gøy med planlegging:) Det siste forslaget ditt hørtes veldig fint ut - sant som du sier at man trenger jo ikke plass til stort mer enn ei seng på rommet. Det blir spennende å følge planlegginga, jeg tror det kommer til å bli kjempefint:)
Vi har takvinduer på loftet, av merket Velux. Ganske store. Veldig flott og koselig å sitte der, og høre på regnet ;)
Lurte forresten på om du tenker å ha julekalender på bloggen, slik som i fjor? Var så koselig med juleinnlegg hver dag:) Kanskje jeg kaster meg på og gjør det samme jeg også :)

Ha en superduper lørdagskveld!
Klem :)

Tove `blogg verden sa...

Morsomt å planlegge...vi holder og på : ) Anniken er blitt 1 år og enda sover hun inne hos oss...vi må bygge ut...og prøver å finne den mest praktiske muligheten...og ikke minst vil vi at det ikke skal bli for dyrt! Men drømme kan man ; ) Høres ut som dere har funnet en flott løsning iallefall!!
Kos deg i helgen!
Klem Tove

Ann-Helen sa...

Så nydelig blåfarge!! Veldig moro med planlegging synes jeg også!

Vi har nettopp kjøpt oss den sofaen på tv-rommet vårt;) Veldig fornøyd:)

Fortsatt god helg:)

Janne Karin sa...

Du verden så fin blå-farve dere har på soverommet. Kan du røpe farvenr. du har brukt? klem