torsdag 14. oktober 2010

En helt vanlig hverdag...


...akkurat som vi liker det:)

I dag har ungene og jeg kost oss hjemme. Det er så deilig å ikke tenke på klokka. Tusle rundt i pysjen til klokka 11, se på ny Pippi-film, leke litt med togbanen...
Men vi har vært effektive også. Boller har blitt bakt, og etter en tur på butikken kom vi hjem med både mandariner og pepperkaker (sistnevnte var det ungene som så gjerne ville ha, men jeg var vel ikke kjempevanskelig å be...)
I tillegg kjøpte vi klistremerker til bursdagsinvitasjonene Augusta skal sende ut, og nå er flesteparten skrevet.



Utenfor kjøkkenvinduet er det masse småfugler. Vi begynte å mate dem i sommer, og nå er de stamgjester her, og sitter og venter når det er tomt for mat. Et koselig blikkfang.



Boller formet som dyr, og mye annet...;)

Noe jeg merker godt i dette svangerskapet, er behovet for søvn. Jeg som alltid har vært et nattmenneske, må nå helst legge meg kl 22 for å fungere neste dag. Det forklarer fraværet mitt på andres blogger, og ikke får jeg gjort all hobby-puslingen jeg gjerne vil drive med. Men sånn er det bare nå, så håper jeg dere har tålmodighet med meg:)



ha en fin kveld kjære leser!

17 kommentarer:

gabraj sa...

Ale masz super małych pomocników. Pozdrawiam - Gabriela

Frihet-Natalie sa...

Så kos!! Slike dager er toppen.
Gratulerer så mye med baby i magen!

hjertero.com sa...

Koselig...

Som du sikkert så på siden min har jeg plukket opp mange tips fra deg og takker for alt du deler med leserne dine!

Gratulerer så mye med ny baby i magen og lykke til videre med svangerskapet! Vi får en liten gutt til i februar og gleder oss veldig til det!

Ha en fortsatt

RoseSommer sa...

Disse bildene kunne du lage julekort av!
Fuglebrettet har jeg aldri sett maken til. Så fint. Vi kan ikke ha sånt om jeg hadde funnet det for skjærene er helt ville her hos oss! Har nå et skjæresikkert stort fuglehus rett utenfor kjøkkenvinduet, og gjett om det er moro å se på!

Et hverdagshjem sa...

Hverdager er herlige Silje! Og du er så flink til å finne på ting sammen med barna dine :)
Jeg har vært veldig mye trøtt i mine svangerskap - sov veldig mye i begynnelsen, hadden en "normal" periode midt i, og så et stort søvnbehov den siste tida. Kroppen trenger det nok! Ta vare på deg selv, og kos deg :)

Klem :)

Janne Lillian ♥ sa...

Så koselig det så ut ;)
Slike dager er bare fantastiske!!

Gratulerer med baby i magen ♥ Så fantastisk!! Jeg gleder meg på dine vegne!!

Ha en nydelig kveld

Klem ♥

Ruths datter sa...

Så koselig dere har hatt det i dag. Flotte boller. Og du som skal ha nr 3. Heldige deg. Det er en velsignelse å få barn. Lykke til.
Mange klemmer fra meg

Kine sa...

Sånn hadde jeg det også i mitt tredje svangerskap. Veldig mye større behov for søvn enn ellers :)
Du kan trøste deg med at det blir bedre etterhvert :)
Masse lykke til!

Lynetmor sa...

Hei, gratulerer så mye med å være gravid :-) Og så fin dag dere har hatt i dag :-)

LK sa...

Ta vare på disse hverdagene! Jo eldre barna blir, jo færre muligheter har man til slike dager...

Siv Toril sa...

Alltid så koselig å titte innom bloggen din! Du virker super god på å lage hjemmekos:) Gratulerer med baby i magen! Vi har også tre barn! En stor berikelse! Klem

Marit sa...

Så ut som en koselig dag!
Jeg hadde også mye større behov for søvn i tredje svangerskapet, men det gikk heldigvis over etter ca 4 mnd. Og knekkebrød, aldri spist så mye knekkebrød m brunost:-). Heldigvis ikke det verste man kan få lyst på.

Lykke til videre, Maritklem:-)

Hanne Mette sa...

Jeg blir så glad av innleggene din e Silje. Høres ut som dere har hatt en deilig kosedag.
Ønsker deg og dine en god helg også.
Klem fra Hanne Mette

Fräulein Glückspilz sa...

mmmmhhh, it looks "yumyum"

:-)

Nicole

Therese sa...

Hei hei Silje mor. Den hverdagen elsker vi. Denne uken har vi bakt to ganger vi også. Den ene dagen ble det pizzasnurrer og i går ble det gjærbakst til barnehagen.

Så flotte bilder Silje. Du er flink altså. Gleder meg over at du venter nummer 3, HERLIG MED STORE ORD. Gleder meg til tirsdagen da. Det blir koselig. Besøk av tre gravide damer, topp. STOR KLEM TIL DEG. Ps. Takk for melding, fikk ikke svart deg i går. Snakker med deg siden

Har en drøm... sa...

For en herlig dag!
Er så godt og ha fri og god tid med ungene:) Morsomme boller dere laget:)

Ha en fin helg!

Klem Line

Femme Famille sa...

Oi, her var det en liten stund siden jeg har vert innom merker jeg :)
Gratulerer så utrolig mye med baby i magen. Håper formen er god og at alt går bra.

Klem fra Lene