søndag 26. september 2010

Kastanjer ♥



I dag har vi vært på middag hos mormoren min, ungenes oldemor.
Nydelig søndagsmiddag, dessert og kaker, gjett om vi er mette...:) På hjemveien stoppet vi i en park og plukket kastanjer. De har visst modnet senere i år, for mange hang fortsatt på treet. Men en del plukket vi med oss, og ungene var kjempefornøyde. Det er jeg også, nå pynter de så fint opp i vinduskarmen.




Her er det Emil på barne-tv, og etterpå skal ungene bade. Så tenkte jeg å stelle i stand litt god kveldsmat til oss, med rundstykker og kokte egg. Etter ungene har lagt seg blir det nok mer juleplanlegging for min del;)



ha en koselig søndagskveld!


15 kommentarer:

Fru Rosa sa...

Nå fikk jeg plutselig følelsen av at jeg gleder meg til jul :)))

Fine bilder du viser:))

Anonym sa...

Kjempefin blogg du har ;)

Mina sa...

Hei! Så koselig å pynte opp lykten med kastanjer. Jeg skal jamen la meg inspirere og gjøre det samme :)Du har en kjempefin blogg forresten, er innom nesten hver dag, men er dårlig til å legge igjen spor.

Lene sa...

Hei du!

Høres ut som dere har hatt en perfekt søndag!

Vi har nylig flyttet og er i gang med oppussing, så denne søndagen har vi revet en gammel peis i kjellerstuen. Mye jobb med gammelt hus, men det blir vel bra etterhvert..

Fikk lyst til å sette meg med gamle juleblader jeg også, kanskje likegreit at de er pakket unna i dette flyttekaoset.

Ha en fin søndagskveld!

klem,Lene

Audhild sa...

Så herlig høststemning hos deg! Du er så utrolig flink å dekorere!!
Kos deg med planlegginga:)

Hulda sa...

Så flott du har gjort det, Silje. Utrolig koselig med de brune kastanjene. Det ble så høstlig og fint hos deg. :) Gleder meg til å følge bloggen din framover mot advent. :) Du gleder deg vel? :)

Et hverdagshjem sa...

Så fint du har pyntet :)
Det blir kjekt å følge bloggen fram mot jul, det er alltid så mye inspirasjon å hente her!

Klem!

Bekka sa...

Så stemningsfulle bilder - det ble skikkelig koselig med kastanjene :)
Ha en fin søndagskveld!
Hilsen fra Bekka

Karin sa...

Hei,for en flott header du har laget. Nyyyydelig!! Kjempekoselig innlegg. Du er alltid så flink du Silje.

Tulip sa...

Gratulerer med overstått bursdag!

Nydelig med kastanjer:) Vakre høstfarger!

Christine C sa...

Så nydelig med kastanjer og høstløv - du er så flink til å gjøre det koselig rundt deg. Har så vidt begynt å tenke på julen jeg også; det er en fin tid vi har foran oss, og jeg gleder meg virkelig :-) Ha en fortsatt fin kveld.

Ruths datter sa...

Så nydelig du har pyntet,Silje.Så heldig dere er da som har oldemor til barna også.
Klem

Vigdis ♥ sa...

Det høres ut som om dere har hatt den perfekte søndagen... her er det ingen kastanjer å finne, men da jeg så bildene dine skulle jeg ønske at det var noen. Nydelig høststemning!

Siw Aina sa...

Her bygger du opp under "Siw Aina gleder seg til jul" følelsen som er i ferd med å ta plass i kroppen min. Fint ble det :))

Bonjade sa...

Beautiful autumn pictures. Love the arangement you made.
Fine week