fredag 17. september 2010

Fredagskveld hos oss


Etter middagen i dag gikk gutta i huset ut for å stable all veden vi kjøpte i går. Så mens bolledeigen sto til heving, dro Augustamor og jeg en tur til byen. En skikkelig jentetur, og lillemor fikk noen nye strikk og spenner, noe hun er veldig opptatt av om dagen. Jeg fant meg en lykt, den med hjerter som dere ser på bildet over. Lykter får jeg aldri nok av.



Vel hjemme ble det fyr på peisen, og jeg bakte ut bolledeigen mens mannen badet ungene.

Her ser dere Augusta som koser med Lillepus, vårt nyeste familiemedlem. Ikke helt planlagt, men for tre uker siden hørte mannen min at noe pep under bilen vår, og der lå en liten kattunge. Det var under gatefesten vi hadde, så naboungene tok den med seg i nabolaget for å høre om noen eide den. Det var det ingen som gjorde, og jeg har fulgt med i avisa og på lokalsenteret, men ingen ser ut til å savne den. Så akkurat nå bor det to puser hos oss, Mons og Lillepus.



Til kveldsmat ble det nybakte boller og hjemmelaget ripssaft. Det er lov iblant:)

I byen i dag kjøpte jeg også det jeg trenger for å lage årets gavelapper til jul. Så det skal jeg i gang med nå... Må bare finne frem litt sjokolade først;)



ha en herlig kveld!

14 kommentarer:

Et hverdagshjem sa...

Blir spennende å se hvordan pakkelappene blir, du er alltid så kreativ!
Jeg har ikke fått handlet inn noe enda, men har avtale med en venninne om hobbykveld;)

Ha en super fredagskveld!!

Hege sa...

Fredagskvelder er aller,aller best. Ingen tvil om det.
Hørtes veldig godt ut med nybakte boller...Mmmmmm!

Gleder meg til og se julegavelappene dine. Driver du med scrapping?

Ha en fortsatt fin fredagskveld.

Hege

Pitteliten sa...

Det er fredag, og da er det veldig lov å kose seg litt ekstra:)
Kjempe koselig blogg du har! Og så mange fine bilder!

whitebite sa...

Du har så mange fine lykter du Silje!
Den i vinduet var usedvanlig fin!
hehe..du tenker på jula du også ja.. Jul er det beste som finnes!
Ha ei herlig helg!
Linnea♥

Guttemamma sa...

For en herlig start på helgen! Jeg må jammen sette gang med juleplanene jeg og..!!
klem♥

Livs Lyst sa...

Så koselige stemningsbilder og har dere fått kattepus??!! Så koselig! Jeg koser i hel meg med Lille My. Det er så herlig med den bløte lille ulldotten.

Var oppe hos faren din idag igjen...hihi!

Liv

ann helen sa...

Å, så koselig det høres ut. Klart det er lov å kose seg innimellom. Ønsker deg og dine en strålende helg, klem.

Trine sa...

Så fin liten pus!! Og så herlige bilder av F og A ved bordet! Ser ut til å være en perfekt kveld dette her :-)

Jeg elsker bloggen din- du har alltid noe koselig å skrive, inspirerende bilder og virker til å være ei skikkelig gladjente! Blir alltid glad når jeg kommer innom deg ihvertfall:-)

Ha en skjønn helg!!


Klemmer

Monica sa...

Det hørtes ut som en fin fredagskveld. Koselig at du deler!

Karinaen sa...

For noen nydelige stemningsbilder :) Jeg blir så glad av å lese bloggen din. I mine øyne så har du den fineste og koseligste bloggen i hele blogglandia :) Og det mener jeg av hele mitt hjerte :)

Ha ei trivelig helg :)
Klem Karina

Har en drøm... sa...

Fredagskvelder er så herlige ♥
Kjempespent på pakkelappene dine, jeg har og lyst og lage de selv i år... kanskje jeg får noen gode ideer fra deg, for su viser oss vel?

Klem Line

Honeybumps sa...

For noen nydelige bilder! Jeg finner masse inspirasjon inne hos deg, og får også "lyst" til å ta husvasken etter å ha sett dine fine bilder så takk for det;) Ville bare legge igjen en komentar og si at jeg alltid koser meg på bloggen din. Gleder meg til å se pakkelappene.

God helg!

Tante Hilde sa...

Fredager er herlige. Jeg kjenner lukten av de herlige bollene..hm.
Fine bilder.Ha det fint. Klem fra tante

Tulip sa...

Fikk skikkelig lyst på hjemmebakte boller når jeg så disse koselige bilder.
Så fint det så ut på fredagskvelden hjemme hos dere!

klem