onsdag 22. september 2010

Foccacia


I morgen kommer mange av mine flotte venninner på jentemiddag til meg, (jeg hadde visst glemt at mannen og jeg har fem års bryllupsdag da jeg valgte datoen, uups...:)) og i den anledning måtte jeg øve meg litt på å bake foccacia. Jeg har gjort det før, men det er så lenge siden. Jeg bakte det til middagen i går, og det ble veldig bra! Utrolig at vann, mel, salt og gjær kan bli til noe SÅ godt...


Den gamle bakebollen minner meg om farmor, som stadig bakte i slike. Jeg gjør det sjelden, fordi jeg oftest bruker Kenwood'en, men til dette passet den bra. Og det er litt ekstra moro å bake når man bruker fine, gamle ting!




Sammen med pasta, kylling og carbonarasaus ble det et godt måltid!


I dag har ungene og jeg vært på tur og grillet pølser, og snart skal mannen og jeg på foreldremøte i barnehagen. Dagene flyr!



ha en fin kveld!

13 kommentarer:

Maias Lille Verden sa...

Hei!
Jeg datt innom her via en annen blogg og det er jeg glad for. For her var det helt herlig å være. Så koselig og fin blogg du hadde.

Den foccaciaen så helt herlig ut, jeg ble inspirert og sulten på en gang.

Ha en riktig fin ettermiddag.

Heims lille verdenshjørne sa...

Åååå! Det er helt fantastisk godt:D Det så veldig godt ut! Fort gjort angående jubileet;) hehe

Ha en kjempefin onsdag:D

Landcharm sa...

Dette så veldig godt ut. Sitter her og er sulten, så nå får jeg gå å spise.
God kveld videre!

Jannes lille sted sa...

Hei:)
foccacia er jo bare så godt! Også så lett også! Herlige bilder
Ha en fin kveld
Klem Janne Merethe

det hvite hjerte sa...

Jeg elsker Foccacia ... ♥

Dette så himmelsk godt ut, Silje ...!

Hyggelig med foreldremøte i barnehagen, alltid hyggelig når man kan gå begge foreldrene også ...!

klem til deg

Anonym sa...

Hei!

Jeg har brukt så mange timer på bloggen din, og den gir så vanvittig mye inspirasjon. Vi bor i et nokså likt hus som dere, så det kommer godt med! :) Og lekestuen er under oppføring, så fint med noen tips der også!

Jeg lurer på hvor du har kjøpt det quiltede sengeteppet i rosatoner som du hadde over sengen i loftstuen din? Også lurer jeg på hvilket merke/hvor du har kjøpt gullskoene til datteren din?

Zondra Art sa...

Woow, very nice!!!

Sheila Rosita sa...

Heisann! :)

Flink du er da, brødet såg skikkelig godt ut, lett og luftig! :)

Badet ditt er berre kjempelekkert, med masse skjønne detaljer! :)

God onsdags-kveld! :)

Karin sa...

På bryllupsdagen, oppsann.. ;-) Håper det drypper litt på mannen også da for Foccaciaen så utolig flott ut!

Karin

Anonym sa...

Hei

Så morro og se at du har samme gamle bakebollen som jeg har:-) Mamma hadde alltid poteter i denne til middag når vi bodde hjemme.Er en utrolig fin brunfarge på den.

Liker bloggen din, er alltid innom og sjekker om det er noe nytt hos deg. Kunne du ikke lagt ut den oppskrifta di på Foccacia da?

Klem fra Heidi:-)

Et hverdagshjem sa...

Gratulerer med bryllupsdagen i dag :)

Blåveispiken sa...

mmMMmm ser kjempedeilig ut!!! Ja, foccacia er bare nydelig, selv om det er enkelt. Grattis med jubileet! Ha en fin dag! Klemmer, Marianne

GirlofNorway sa...

Foccaciabrød er så godt og passer til så mange retter!!

Når du har bakt ut brødet og det er klart for steking, kan du prøve å stikke "hull" i toppen med fingrene og helle olivenolje over, så den fyller hullene. Saftig og deilig brød :)