tirsdag 17. august 2010

Fuglemat


Jeg var vært litt redusert i formen de siste dagene, og har stort sett holdt til på sofaen. I dag er hodepinen og feberen på vei tilbake, og jeg har ihvertfall fått gjort èn fornuftig ting, nemlig matet fuglene!

Jeg har nemlig trodd at småfuglene bare trenger mat om vinteren, men i går så jeg på et dansk mat- og hageprogram, og en dyrlege der sa at de trenger å få mat hele året. Og spesielt om sommeren! Nå har de fått påfyll på fuglebrettet, så håper jeg de vil spise. Mater du fuglene hele året?



Dagens lunsj, med nyplukkede blåbær fra hagen. Buskene er fulle av bær i år, og de er så gode.



ha en fin dag alle sammen!

10 kommentarer:

sylvia sa...

jeg mater fuglene hele året.klart de må få det.
fint fuglebrett du har.
ønsker deg god bedring,ikke stas å være syk.
klem fra sylvia

Bentelen sa...

Nydelig fuglemater:) Eg såg også det på tv igår:)) Men må si at eg aldri har mata så veldig mye om sommeren... Trodde faltisk at fuglane fant mye mat på egenhånd da? Eg har fuglekasser og alltid masse småfugl i hagen, hele året. Vil ha de der, håper og tror at de spiser småkryp på planter og busker, sånne så eg ikke vil ha:) Men denne sommaren blir de på ein måte mata her i hagen, for de spise av maten te hønene mine heile dagen:) God bedring te deg og ha ein fortsatt fine dag. Hilsen Bente

Anette sa...

hei!
Jeg mater ikke fuglene hele året men kanskje jeg må starte med det da... Lunsjen din så deilig ut ;) Morro med egenprodusert mat :)
God bedring!
Klem Anette

Laila -Karin sa...

Jeg master og fuglene hele året.
Leste for lenge siden at det var vel så viktig som om vinteren.
De trenger mat til alle sine små hvet .
God bedring til deg.

NL sa...

Så koselig fuglebrett! Vi mater kun fuglene om vinteren, men takk for tipset.

God bedring!
Klem NL

Kine sa...

Åj jeg var ikke klar over at de må mates hele året. Da får jeg vel starte med det :)

Fru Ruud sa...

Jeg mater ikke fuglene i det hele tatt. Er litt redd for at katten dkal ta de...
Så herlig ut med blåbær fra hagen. Kanskje noe som må plantes til neste år!!
Ha en fin kveld!
Klem Annette

Lene sa...

Mate hele året jeg. Hvor har du fått tak i det fugle brettet, det må jeg bare ha.

Anonym sa...

Jeg har også trodd at det er mest om høsten og vinteren vi trenger å mate fuglene. Veldig fint fuglebrett du har. Kjøpte meg faktisk ett i dag, men det må henge. Litt zink-aktig farge på det. Hadde tenkt å vente med å henge det opp til lengre ut på høsten, men nå spørs det om jeg ikke må ut og henge det opp!

Bra å høre at du er på bedringens vei :)

Ha en fin kveld!
Klem, Mette

Marit sa...

Så flott fuglemater, og ellers hadde du virkelig flotte bilder på bloggen din!

God bedring!