torsdag 1. juli 2010

Roseplaner



Vårt neste prosjekt i hagen er å sette opp stakittgjerde på begge sider av tomta. På siden mot naboen (bak der lekestua står) har jeg bestemt meg for å lage et rosebed! Roser inntil hvitt stakittgjerde, det tror jeg blir fint! Og siden jeg alikevel var på hagesenteret i dag, kikket jeg på noen roser! Og kjøpte...

Disse store buskrosene blomstrer så fint, og lukter nydelig! Jeg lurer på om jeg skal ha roser i hvitt og ulike rosatoner. De jeg kjøpte i dag heter Schneewittchen og blir 80-120 cm høye, ifølge etiketten! Hvis du har tips om flotte roser som kunne passe ved siden av denne, blir jeg kjempeglad!

Nå skal jeg ut i den deilige sola!



ha en fin dag!

6 kommentarer:

ENGEL sa...

nyyydelige blomster-og så flott inngangsparti!Det LYSER velkommen!Ha en flott kveld!

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ sa...

Nyyydelig rosentre!!! Jeg får dem ikke til hehe...

Ha en fin kveld :)

Klem :)

Tante Hilde sa...

Roser er vakkert,de får du til med litt stell. Ha en fin helg min venn. Klem fra tante

Anne Mai sa...

Flotte blomster :) elske roser :)

he en flott helg, klem

Vibeke sa...

Bloggen din er så koselig! :)
Innom satdog vekk og ser på de koselige bildene dine.
ha en fin dag. :)

Marit sa...

Astrid Lindgren er en flott lyserosa rose som blomstrer fra juli og til frost, non stop. Ellers er det jo så mange nydelige roser, finnes mange guider på nettet.

Jeg har også stort hell med Leonardo Da Vinci, men den er litt mørkere rosa.

En litt høyere rose som er alldeles nydelig er Austin rosen Constance spry, den er engangsblomstrende, dvs ikke remonterende, men verdt det!

Lykke til, blir sikkert kjempefint!

PS!Vi har forresten en gangport i stakittgjerdet vårt med rosebue over, der skal rosen New Dawn klatre, denne også remonterende og lyserosa:-)