søndag 25. juli 2010

Rosebed og stakittgjerde ♥


Endelig er vårt nyeste prosjekt klart, å sette opp stakittgjerde og lage et rosebed! Mannen min har vært så flink, og nå er jeg kjempeglad

Bedet skal ha kantsten (det skal alle andre bed i hagen også), og vi skal fylle på med jord inntil gjerdet. Jeg har sikkert plantet litt tett, så vi får evt. flytte på ting etterhvert! Dette er det første ordentlige bedet jeg har laget, så det blir litt prøving og feiling! Vi har plantet to nye skjærsminer og en syrinbusk også.



I bedet er det bl.a rosene Praire Joy, Astrid Lindgren...



...Louise Odier og Schneewittchen. I tillegg er det enda flere roser, lavendel, lammeøre og flere stauder. Tror dere det blir fint?:)


Dette bildet er tatt fra muren til naboen på nedsiden av oss. Halve skråningen er vår, men vi satt gjerdet på toppen, hvis ikke hadde det ikke syntes! På enden (der alle fire tomtene møtes) er det åpent, sånn at ungene fortsatt kan løpe til hverandre:) Neste prosjekt er å male to vegger på huset, de som synes her. Og veggen bak på lekestuen, der ble vi avslørt;)



Jeg tok noen bilder fra verandaen i 2.etasje. De røde rosene er under kjøkkenvinduene.

Nå skal vi hente ungene som har overnattet hos mine snille svigerforeldre, så vi kunne bli ferdige med det vi skulle:)



ha en fin søndag!

18 kommentarer:

Tante Hilde sa...

Mange flotte bilder med utrolig skjønne roser. Stakittgjerdet passer veldig bra til huset deres.Det er så koselig. Supert,Silje. Ha en fin uke. Klem fra tante

ENGEL sa...

å så vakkert!Kjempekoselig tomt og hus dere har altså!Det gjerde gjorde susen!Flotte roser,og en kjempepen hage!Du har nok grønne fingre;)Ha en fin søndag!

RoseSommer sa...

Det er alltid like spennende å kikke innom når jeg ser nye innlegg fra deg, og jeg blir aldri skuffet!
Huset deres minner om huset jeg vokste opp i. Har bestandig synes vinduer med 6 ruter, og rødmalt m/ hvitt er fint.
Du som er fra Telemark har kanskje vært i Siljan og kjørt til Grorud og Mykle?
Der ser ganske mange av husene ut som ditt. Ta en tur hvis du ikke har vært der. Kjempekoselig.

Og det med prøving og feiling i bed; gjett om jeg kjenner meg igjen. Det er jo en skuffelse når en har bommet og ikke får det til, men det oppveies fort av det som virkelig fungerer. Da er bommerter glemt.
Forøvrig går jeg nå rundt i hagen nå og ser at det er en hårfin balansegang mellom FRODIG og OVERGRODD....

-Anette sa...

Kjempefint hus, og mange fine blomster :)
Ser ut som dere har hatt bra vær også, hos meg har det vært øs pøs...

-Anette

Jijji sa...

Stakittgjerdet passer jo bare så godt til det koselige huset deres!
Så mange nydelige roser du har plantet. Tror det beddet blir kjempefint når plantene får satt seg ordentlig.

Klem fra Jijji

Mona Christin sa...

Hei.

Herlige bilder av et flott hus. Det er nesten majestetisk. Med gjerde ble det enda finere.

Godt jobba.

Klem Mona C

Villasol sa...

Så flott du har det. Huset ditt er bare nydelig! Drømmehus. Er så nydelig med roser. Vi har det vel med og plante litt for tett for at det skal se fint ut med en gang.
Gjerdet var også kjempefint! :) Alt var fint. He,he..
Ha en fin kveld!

Klem Ingunn

Ingrid sa...

Nydelig både hus og hage! :)

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ sa...

Hei :))

Ååååå gud så vakkert!!! Dere har det kjempeflott og koselig ♥

Ha en fin kveld :))

Maren sa...

WOW!!! for et nydelig hus og det gjerdet ble virkelig prikken over ièn !!!

Nydelige bilder av flotte roser og andre buskvekster ;))

Ønsker deg en fortsatt fin sommer !!

Hilsen fra Maren i nord !!

Hildegunn sa...

Så flott det huset deres er, skikkelig koselig !! Stakittgjerdet var fint ! Det er ett av de maaaange prosjektene her også med tiden, ett hvitt stakittgjerdet på fremsiden av huset, med port . Det fine lekehuset dere har og !

Maria sa...

Så fint det blei, Silje! Dere er utrolig flinke. Tror du må hjlepe meg litt i hagen jeg, her er det ikke mye som blomstrer!
I dag er Ebba i barnehagen igjen. Veldig få barn og bare vikarer der, men Eilin var der, så det redda virkelig dagen. De blei så glade da de så hverandre igjen! Skjønningene:)
Kos dere videre i ferien!
Klem

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Huset og tomten deres er utrolig koselig:) Ble kjempefint med stakittgjerdet rundt hagen.
Må bare si at bloggen din er skikkelig inspirerende, det syntes jeg første gang jeg besøkte den for ca 2 år siden, og det synes jeg fortsatt! God sommer videre:)

Hvit Villa sa...

Så koselig dere har det! Nydelige roser også!

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så flott det ble Silje!
Ha en fin kveld :-)
Klem J

Ingrid sa...

Så fint det ble med hvitt gjerde!! Dere har en skikkelig idyllisk hage.. :)

Lillamamma sa...

Så flott hagen deres har blitt med mange flotte roser. Alt ser så gjennomtenkt ut. Fikk lyst på roser selv nå.

Ha en fortsatt fin dag.

Anita

Småblomstret rosadame sa...

Hei jeg lurer på hvilken hustype dere har? Driver og ser på hus for tiden. Mulig byggeplaner.Liker stilen på huset deres. Flott hus!