fredag 30. juli 2010

Lekemat i filt!


Ikea har fått inn superskjønn lekemat i filt (tror det er filt det heter?) og vi måtte selvfølgelig bare ha! Ikke var det dyrt heller, som lekemat gjerne kan være. Så kommer du på besøk til oss nå, blir det servert frokost, frukt og kaker i lange baner;)







Ungene ville gjerne leke butikk før de la seg, og det fikk de. Tror de kunne holdt på hele natta. De er så søte når de steller og styrer.



Ellers fikk vi handlet det vi skulle til vaskerommet (tror vi ihvertfall!). Det er koselig at dere gleder dere til å se resultatet, men ikke ha for høye forhåpninger, rommet er bittelite og skal romme mye! Men bilder kommer selvfølgelig:)

Nå lager mannen pita til oss, og så skal vi gå i gang med å tømme, rydde og montere!



ha en flott kveld!

17 kommentarer:

Har en drøm... sa...

Herlig den filtmaten var:) Morsom... Butikk husker jeg mine kunne holde på med i timesvis og, litt vel drygt for meg, jeg syns ikke det var like gøy, hihi:)

Spennende og se vaskerommet ditt, heldig du! Jeg skulle og tenkt meg et vaskerom, selv om det bare var bittelite... Holder på og bli gal av systemet vi har (som egentlig ikke er noe system)

Har skittentøyskurvene oppe i 2. etg, vaskemaskinen på kjøkkenet i 1. etg, tørkestativ i stua og tørketrommel ute i boden! PUH!

Klem Line

Drømmer om drømmehuset sa...

Så søt filtmat. Kikket på den når jeg også var innom Ikea,å vurdere å kjøpe det nå når vi drar ned til Haparanda.
Ha en vidre fin kveld!
Klem fra Christina

mymlen og my sa...

Tusentakk for tipset, da er det bare å skynde seg en tur til Ikea for å handle filtkaker og mat. Det blir morro. Nydelig blogg du har og ikke minst flotte og søte barn.
Ha en fin helg,
hilsen Mymlen og My

RoseSommer sa...

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe endel av disse og ha i kjøleskapet. Kanskje jeg kan gå ned noen kilo?

Moro med ungene som kan leke så ivrig som dine unger. Deilig å se små mennesker med så mye fantasi og innlevelse.
Lykke til med IKEA-sakene.

Tante Hilde sa...

Herlig filtmat, det var morsomt. Skjønningene dine er flinke til å leke butikk og servere mat. Spennende med et nytt system på vaskerommet. Kjekt med orden, men ikke lett å få til bestandig. Mange fine innlegg du har laget med flotte bilder.Klem fra tante

June sa...

oi så søde mad! åså fra ikea, d hadde eg isje trodd når eg såg ann;) kjempekoselige bilder, ungane mine og elske å lega butikk, di e så sjønne når di holde på:))

Line fra huset på landet sa...

Nå har jeg tittet gjennom masse innlegg hos deg. Så koselig! Helt nydelig ble det med det hvite stakittjerdet rundt huset deres. Og så hus da...så flott!! Nydelig med rødt og hvite karmer!
Herlige unger. Måtte smile da jeg så Augusta skifte på Minnie Mus der..midt i en butikk. Slik er min lille veslemor på 2 også..ja, sånn er vel alle små. Må det skftes, så må det gjøres NÅ :)) Hehehe.
Veldig fine filtleker. Kjempesmart. Hvor i alle dager har du dem fra ??! Skulle gjerne ha fått tak i noe slikt til vesla her;)

Ha en finfin helg. Spennende med vaskerom da. Det er godt å få gjort slike ting. Å komme skikkelig i orden liksom. Her er vaskerom også baderommet vårt. Badet som alle vi seks i familien deler pr. dags dato. Neste år bygger vi på.. med et ekstra lite bad, et eget vaskerom og litt anna. Det blir godt det!

Klem,Line

Line fra huset på landet sa...

Ja..selvfølgelig..Ikea ja.:)) Hihi. Da skal jeg nok rett ut og få tak i det ganske straks:)

det hvite hjerte sa...

Åh, så skjønt dette var
Silje, og det passer
jo perfekt til
lekehytta ...!

som jeg sa,
jeg MÅ på Ikea
snart snart snart ...!

Men først Gøteborg,
mener dere var der for
ikke lenge siden,
noen butikker du anbefaler
spisesteder, severdigheter
foruten Liseberg som vi bør
få med oss de 3 dagene vi
skal tilbringe der?

Ha en fin helg,
rart, i morgen er det
siste dagen i juli,
hvor ble sommeren av ...

klem til deg

♥ ♥ ♥

Mona Christin sa...

Gleder meg til å se resultatet.

Herlige barn med herlige leker.

Klem Mona C

Monica sa...

ååå den filmaten var jo bare så skjønn, nå fikk jeg virkelig lyst på en tur til ikea. Jeg samler jo på tremat til prinsessa og hun elsker å leke med det, men det hadde ikke væt feil å supplert med litt filmat også, trematen er jo ganske dyr egentlig. klem Monica

Mari sa...

SÅ HERLIG! Tenk hvordan det er å være barn nå - vi lekte butikk med stein, kongler og blader! Dette er jo et must!!!! Ikea here I come:)

Christina sa...

Hei,så hærlige bilder;)
Da vi var på Ikea så jeg ikke denne lekematen...hadde jeg gjort det skulle jeg også kjøpt!Holder på å lage kjøkken til lillebror;)

Ønsker deg en strålende helg.
Klem til deg

Anonym sa...

Uh hvor er det fint :0) Mon det findes i de danske IKEA forretninger også.. Jeg må forbi og se ;0)
Tak for en dejlig livsglad og inspirerende blog..
Karina (marak@city.dk)

Anonym sa...

ups! det gik vist lidt hurtigt på tasterne.. Min mail er marka@city.dk..
Glæder mig i øvrigt til at læse mere om dit vaskerums-projekt ;0)
Karina

Jill sa...

Så gøy lekemat :-)
Å leke butikk var noe av det gøyeste jeg visste da jeg var liten :-)
Min to gutter har liksom aldri helt blitt fenget av den leken...
Jaja, ha en fin lørdag!

Vigdis sa...

Herlig! Jeg kjøpte også av den maten der. Men venter litt med å ta den frem, prinsessa er bare et og et halvt, og det var en del små deler der...