lørdag 31. juli 2010

Jakten på lørdagsgodtet!


 Når sommerdagene er kalde og grå, må man finne på noe morsomt for ungene. I dag gjorde vi litt ekstra ut av lørdagsgodteriet. Da ungene lekte oppe på rommet etter middagen, ringte det på døra, og da Ferdinand åpnet fant han et sjørøverflagg og et skattekart, som Kaptein Sabeltann hadde satt der!



Augusta prøvde å løse kartet, og med litt (eller mye:)) hjelp fant de ut at skatten måtte være på lekeplassen!

Da bar det ut på verandaen...


...opp skråningen, og opp på lekeplassen. I sandkassa var det et kryss...



...og Ferdinand gravde i vei. Augusta gravde et helt annet sted:) Etter litt dukket skatten opp, og det var både lørdagsgodt og en Donald-dvd! Lykke for ungene, som selvfølgelig synes Kaptein Sabeltann er verdens snilleste!



Ferdinand måtte løpe inn og fortelle alt til pappa.....



I skrivende stund er mannen min på Ikea, vi hadde selvfølgelig ikke fått med oss alt denne gangen heller. Jeg har besøk av svigermor, som har hjulpet meg med kveldsstell og legging. Nå tar vi frem sjokolade, potetløv og brus!



ha en fin lørdagskveld du også!

20 kommentarer:

Hanne Mette sa...

Så gøy for ungene! Du er så flink til å finne på ting med dem Silje.
Ønsker deg en fin lørdagskveld. Klem fra hanne Mette

Hulda sa...

Så kreativ du er! Dette kan jeg tenke meg at ungene satte pris på!

ennahs lille hjørne sa...

Herlig ting for barna:)
Takk for tips;) hehe..

Skattejeger`n sa...

hihihi for en flott ide :) hadde marihøna vert litt større skulle jeg prøvd samme med henne :)

RoseSommer sa...

"Barn er som åpne kar en kan fylle med glede."

Anonym sa...

Ship o'hoi, skatten er her! For en lykke for ungene. Dette er minner for livet, ofte er det ikke så mye som skal til!
Ha en strålende lørdag aften!
Siri

Anita sa...

Såå koselig Silje! Også så fine innlegg siden sist jeg var her, fin den maten fra Ikea!
Her har vi kommet fra hytta idag og til mandag blir det Gøteborg :0)
Noen må innom butikker der???? Du som er mer kjent enn meg :0))Skal hekle litt jeg nå og kose meg! Klemmer fra Anita!

det hvite hjerte sa...

Åh, så herlig :)

Ser fryden i fjesene
deres, dette er øyeblikk
som fester seg for
resten av livet ...!

klem

Fjordheim sa...

Så spennende da. Ikke så mye som skal til for å gjøre en vanlig ting litt mer spennende. Lurt kommet på.

anne sa...

Ja du er veldig flink med ungene - ¨å du har en så harmonisk og fin blogg at det er helt herlig å titte innom så å si hver dag :) Håper du fortsetter

fortsatt go sommer - og må bare si at hus og hage var nydelig,nesten litt emil og ida aktig der det sto :)

mvh anne

Kjersti sa...

Kjempe kjekt påfunn! Vi har også gjort dette med unger på besøk.Lagd skattejakt en regntung formiddag. Og siden den gang er det det første de spør om når de kommer på besøk. Artig!

Klem Kjersti

Mona Christin sa...

Hei.

Spennende for ungene. Kaptein Sabeltann er vel den store helten, tenker jeg. Stas vettu...

Stakkars mannen, selvom jeg ville sagt heldige mannen. Jeg kunne vært på Ikea hver dag, tror jeg.

Gleder meg til å se vaskerommet.

Klem Mona C

Drømmer om drømmehuset sa...

For en herlig ting å finne på! Kan tenke meg ungene var i 100 når det pågikk.
Ha en vidre fin lørdagskveld & kos dere.
Klem fra Christina

Siw Aina sa...

Så smart, og ikke minst utrolig gøy for ungene!!!

Siv Toril sa...

Så flott blogg du har! Mange gode tips... Har lagt meg til som følger på siden din: ) Håper det var greit!

Kort og Søm sa...

Det var en morsom ide! :O)

-Anette sa...

Åååå for en morsom ide... Jeg har sjøl en liten Sabeltann fan i hus, så det må vi nok gjøre en dag :) Ha en fin søndag!
-Anette

HusmorDronninga sa...

Så gøy med skattejakt for ungene!
Tenker det er en "hit" på en vanlig lørdag ;)

Tante Hilde sa...

Så morsomt funnet på. Kreativt. Klart det var stas for ungene. Ha en fin søndag. Klem fra tante

ninaslykkeliten sa...

kjempeflott idee. so gøy for ungene