mandag 5. juli 2010

Før og etter -i hagen!


En fordel med å blogge er at man så lett kan se tilbake på tidligere innlegg, og bli minnet på hvordan ting så ut da! Det gjorde jeg i går, og innså at blomstene har jo faktisk vokst seg ganske store! Når man ser dem hver dag, legger man vel ikke så godt merke til det!



Det første bildet er tatt i mai, og det andre i dag. Og enda skal det vel vokse mer! Jeg må huske å gjødsle forresten, er litt dårlig på det. Jordbærene vokser seg mange og store, til trostens store glede...



I bedet foran kjøkkenvinduene har jeg fire røde buskroser og en syrinhortensia. Sistnevnte har vokst seg kjempestor, og det har den ene rosen også, den har masse knopper som dere ser!




Rosene jeg kjøpte før helga, blomstrer for fullt! Nå gjelder det bare å male og sette opp stakittgjerde så de kan komme i jorda!



ha en fin mandag!

her skal det jobbes i hagen!

9 kommentarer:

Mitt Landliv sa...

Her var det mye flotte og frodige blomster!

Ha en fin hagedag :-)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Å nydeleg♥
Eg er ikkje flink å gjødsle plantene mine-burde kanskje det...☺

Klem M♥

Laila -Karin sa...

Så flott det har vokst seg til.
Nydelig.

Maren sa...

Sååå nydelige planter i full blomst !! Virkelig vakkert i hagen din !!!

Atter en flott header du hadde laget med stemningsfulle bilder :D

Ha en fin dag !
Klem fra nord !

Prinsessen paa erten sa...

Mange flotte blomster - et 'must' nå på sommerern :)

Klemmer

Mia sa...

Herlige hagebilder, Silje! Ja, det er morsomt med blogging, for man ser utviklingen i hagen (og eller også) på en måte som ellers kanskje ikke hadde blitt lagt merke til. Det ser riktig så frodig ut hos deg nå. Og vi får håpe at det deilige sommerværet vi har nå vil fortsette i laaang tid framover!

RoseSommer sa...

For en deilig tid vi har nå. Noen stauder i hagen min druknet omtrent i fjor, men i år har de vist seg fra sin beste side, og jeg nyter dem. Kanskje spesielt fordi jeg husker hvor ille de så ut for ett år siden. Legger ut bilder i kveld.
Ønsker meg en sånn oppstammet fuksia. Kikker på den hver gang jeg er på min lokale blomsterbutikk. Idag hadde de bare 1 igjen! Hmmm. Hva gjør jeg? Skal skal ikke?? (Er litt vanskelig å snike inn i hagen forbi mannen min. ;-)

Ellemell sa...

JA, her kunne man virkelig se at de hadde vokst og kost seg i hagen din!:)

ha en fin uke start!
klem ellemell

Anita sa...

Hei vennen! SÅåå fint og frodig hos deg, trenger absolutt ikke gjødsle no mer enn du gjør!! Moro å se hvor mye det har vokst! Har er det såå frodig nå også, men noe lider pga alle sneglene :p..Har plantet en ny rose i dag, med en hamster under. Vi har kjøpt oss kanin som erstatning og den er sååå vakker :0)) Nå venter mannen på en kamerat som har litt greie på gressklippere, han klarte nemlig å kjøre borti fundamentet til flaggstanga så hele klipperen ble skev, eller no. Kos deg SIlje! Klemmer fra Anita