onsdag 14. juli 2010

En liten bokskatt...


...ihvertfall i mine øyne!



Jeg var en tur hos pappa skrotnisse i går, og der fant jeg denne søte boka.
The country diary of an Edwardian lady heter den, og er en reproduksjon av en dagbok fra 1906. Min utgave er fra 1982, altså like gammel som meg selv:) Den er full av gamle blomster- og dyremotiver, som jeg elsker!



Selv om boka er i nesten perfekt stand, lurer jeg på å lage noe koselig av motivene, kort til pynt o.l. Tror jeg får mer glede av de på den måten. Og det kan jo bli en koselig høstsyssel på mørke kvelder!




ha en herlig onsdag!


jeg tar med meg ungene på dyregården!

9 kommentarer:

Grete sa...

Hei, Silje!
Det gjør noe med meg når jeg er inne på din blogg, med alle de fine bildene. Du skriver også veldig hyggelig, så dette er til inspirasjon til en god dag for en dame i god gammel årgang. Nå maser jeg vel på deg, men har du fått mailen jeg sendte deg? Så lurer jeg veldiiiiig på hva type kamera du bruker!? Vi her skal kjøpe et bedre kamera, og du har så flotte klare bilder. Ha en fin dag Silje, med de flotte barna dine. Jeg har to fri dager og skal ta igjen alt det forsømte etter tre ukers ferie hvor vi har hatt barnebarn hos oss både her hjemme og på hytta, men det et så berikende og koselig at er det noe som blir forsømt her hjemme gjør det ingen ting.... Kos deg i sommervarmen. Klem fra Grete.

Christine C sa...

Å, den boken husker jeg godt - den er jo helt nydelig :-)) Det ble laget en tv-serie av den også hvis jeg ikke husker feil. Takk for at du minnet meg på denne, jeg hadde nesten glemt den!

Ha en deilig dag.

Hanne Mette sa...

For en søt bok. Hadde helt sikkert gjort seg i ramme også. Feks på barnerommene. Veldig koselig og litt Elsa Bescow aktig.

Vigdis sa...

Så nyyydelig bok! Du får sikkert mer glede av den om du gjør noe med bildene ja :)

Anne Mai sa...

SÅ mange flotte bilder det var i boka :) Du får nok masse flott ut av disse bildene ja :) Å med din kreativitet blir det nok VELDIG bra ;) ha en flott dag videre :)

Kort og Søm sa...

Den boken har jeg også...leste mye i den (tittet på de nydelige bildene) i ungdomsårene.
Skal jammen finne den frem igjen!!

Ha en fin ettermiddag,
klem :O)

Lev Livet Lett Lokki sa...

Så vidunderlig vakkert!!
Ja, dette liker jeg storveis:)
Tipper du kommer til å trylle frem de vakreste ting fra den!!
Håper du har deilige sommerdager!
Klem Lokki

Anonym sa...

Så festlig, den boka har jeg i hylla mi også. Kjøpte den på skoletur til England i 1988!! Synes bildene er fantastisk vakre. Kos deg med din 'nye' bokskatt.
SH

Anonym sa...

Denne boka har jeg også, husker så godt jeg ville ha den da jeg var liten jente... tror det gikk en serie på nrk om denne damen

Angell76