lørdag 24. juli 2010

En dag i hagen


I går tilbragte vi som sagt hele dagen i hagen, og ungene var med!

Ripsene er skikkelig røde, men fortsatt litt sure! Den engelske pelargoniaen jeg fikk av tante i april, kommer med nye blomster, denne gangen er de mer rosa.



Vi fikk satt Lykkefund-rosen i jorda, og håper den skal vokse seg stor og fin! En frosk dukket opp, til ungenes begeistring:)



Junisøtmispelen har fått bær på.



For et par år siden kjøpte jeg et epletre med tre sorter, som vi plantet i hagen. Det har vokst veldig lite, og jeg har gått og irritert meg over det. I år hadde det for første gang flotte blomster på, så det er vel håp:) Men så kom jeg over et stort morelltre i går, på 40%, så da plantet vi det der epletreet sto, og flyttet det lille treet bort til lekestua. Får håpe det overlever;)



Astrid Lindgren blomstrer så vakkert, og min lille blomsterpike hjelper meg å vanne....



....Celestial er ny i hagen, mens min første Louise Odier springer nå ut!



ha en riktig fin lørdag alle sammen!

7 kommentarer:

RoseSommer sa...

Morsomt med frosken. Tenker de hylte!?
Jeg kom på en morsomhet om frosker: "Det er alt for mange damer som kysser en prins, og så oppdager de etterhvert at de har fått en frosk."

Det er jo ikke tilfelle for noen av oss heldigvis, og min prins fant ut helt på egenhånd igår at nyplukkede bringebær fra haven med rips oppi er nydelig med sukker og vaniljesaus på. Det ble en passe syrlig smak. Jeg har rips i bringebærsyltetøyet også. Nydelig.

Irene sa...

Ser ut som dere har hatt en herdlig dag så langt i allefall.

Tenker det var stor stas å finne en frosk.

Drømmer om drømmehuset sa...

Ser ut som en nydelig dag i hagen!
Flotte bilder.
Ha en vidre fin kveld.
Klem fra Christina

Kristin sa...

Jeg må bare kommentere bloggen din. Kom inn på den igår, og jeg ble fast med en gang. Så utrolig flott og inspirerende. Du skriver om alt jeg liker best: barn, håndarbeid, baking, jul og du har samme stil i huset som jeg vil ha. :)
Ta gjerne en titt på min blogg også, jeg har ikke blogget like lenge som deg men: www.detsoeteliv.blogspot.com. :)

Marit sa...

Så morsomt at du virkelig har fått sansen for hage!

Astrid Lindgren har jeg flere av jeg og, ordentelig vakker, men drysser litt fort. Anbefaler deg virkelig Leonardo da Vinci og, den er en fantastisk fyllt mørkerosa rose, som er nydelig til snitt også, står fint en uke inne, og drysser svært lite i bed.

Blir spennende å se lykkefunden deres til året, har hørt de vokser fort, og at de blomterer himmelsk.

God sommer videre, alltid hyggelig å tiite innom bloggen din!

Maritklem

tove sa...

Koselige sommer bilder.
Ha en fin dag
Klem

frøken fryd sa...

Det er så koselig å titte innom deg :) ...og for en nydelig hage du har !!
Jeg kommer nok igjen..!