mandag 28. juni 2010

Ting som sier sommer!


Her ser dere resten av tingene jeg kjøpte på antikvitetsmessen i helga!

En krukke og en liten mugge, til den blåhvite samlingen min...

 

...en stor skål i opalin, som jeg også samler på:) Og den passer perfekt til...

 

...å ha dagens dessert i! Norske jordbær (med vaniljeis!)

 

En mugge til rosesamlingen, og to gamle kjøkkenhåndklær med "perfekte" monogram på, et for etternavnet vårt (H-E) og et med mannens bokstav. En liten kurv og to barnekjevler fant jeg også, og noen fine barnebøker.


I ettermiddag skal vi grille, men har ellers ingen planer. Men i strålende sommervær er det jo ikke vanskelig å finne på noe koselig!



ha en fin dag alle sammen!


takk til deg, Grete, og andre anonyme lesere, for at dere legger igjen så koselig ord!

18 kommentarer:

tove sa...

Hei hei
Så nydelige fine ting du fikk tak i. Her er det skjelden loppis og lignende så like flaks som deg har jeg desverre ikke.
Kos deg med de fine tingene
Klem Tove

aase sa...

Herlige gjenstander Silje!! Du vet jo at vi har samme smak kanskje...ikke rart med den jobben jeg har!!

Du gjør det bare så gjennomført og koselig rundt deg, tror det er det fineste hjemmet jeg vet!! Ikke for mye, ikke for lite, og alle rom er slik...du er god!! Håper du har meldt deg til Norges mest inspirerende hjem....

Klem fra vakre jordbærbygda Lier!!

Grete sa...

Det er jeg som skal takke,Silje, for at jeg er så heldig å få følge din flotte inspirerende blogg. Det er mange år`s forskjell på oss to, men smaken er lik. Jeg er en dame på 64 år, derfor kaller jeg meg av god gammel årgang. Jeg jobber med tanken å lage meg en blogg som da selfølgelig vil hete "God gammel årgang".(Jeg må nok ha litt hjelp av min snille sønn for å få det til.)Flotte ting du har kjøpt!! Ha en fin ettermiddag og kveld.Klem.

Morten sa...

Jepp dette er ting som hører sommeren til.

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Jøss! Det var mange fine ting. Litt av ein fangst:) Du har god smak!:)
Ha ein finfin kveld.
Klem:)

Tante Hilde sa...

Du finner mange fine skatter på antikvitetsmesser. Koselige ting å ta vare på.Du er så flink til å gjøre det koselig . Ha en fin uke. Klem fra tante

Åpent hus sa...

Hei Silje
fant den fine bloggen din i min jakt etter fine eksempler på lekekroker for barn. barnekjøkkenet du har kreert er jo bare en drøm for enhver liten proffleker!! :)
er det ok at jeg bruker et bilde (og link) til deg i et samleinnlegg om lekekroker om ei stund?
flott om du kan svare inne hos meg.

Hilsen Åpent hus

Marit sa...

Så koselige ting du har funnet. Så deilig å se at det er gamle ting som får "nytt liv" hjemme hos deg.

God sommer videre til deg og dine, kan tenke meg ungene koser seg i den knallfine lekestua si:-)

Maritklem

Maya sa...

Så fine ting du har kjøpt! Er bittelitt misunnelig på de NORSKE jordbærene dere skulle ha til dessert. Her oppe på sunnmøre må vi nemlig vente et par uker til før vi får smaken av de herlige røde bærene. Håper resten av uken blir fin og kjekk. Klem fra meg :)

Kaja sa...

Igjen må jeg bare takke for inspirerende ord og bilder, dag etter dag etter dag. Du fortjener egentlig kommentar for hvert eneste innlegg, for alle er så fine.

Grete kaller seg "god gammel årgang" og jeg har ikke passert tyve engang, men det virker som kunsten din blir satt stor pris uansett :)

♥ Netta ♥ sa...

Du får alltid tak i så utrolig fine ting. Jeg har prøvd meg på etpar loppemarkeder i våres, men det ble dessverre ingen stor fangst. På onsdag skal vi til Sverige så kanskje jeg får dratt innom en bruktbutikk eller to der, men helst skulle jeg vært på auksjon :-)
Ha en fin uke!
Klem
Netta

Anonym sa...

Hei! Ville bare si at jeg liker bloggen din så godt! Masse flotte bilder & så flink du er til å finne vakre ting & fikse & ordne :)) I :)

RoseSommer sa...

SÅ mye fint du har funnet! Moro å komme hjem med sånt. Du har jammen øynene med deg, og finner ting som passer sammen.

Mona Christin sa...

Hei.

Du er jammen heldig med funnene dine. Men du vet sikkert hva du skal se etter. Flotte funn igjen. Jeg er bare litt nysgjerrig på hva opalin er...

Ha en fin dag.

Klem Mona C

Fjordheim sa...

Så mye fint du har funnet. En slik opalin skål hadde min mor. Men den er nok levert på eteller annet loppemarked for lenge siden.
Ja slik er det, moter i interiør forandrer seg igjennom tidene.
Den rosemuggen var herlig.
Ønsker deg en herlig dag :)

Hanne Mette sa...

Du er så flink til å finne fine ting Silje. Den hvite stettskålen så jeg på en bruktbutikk her om dagen og hadde så lyst på men jeg nøyde meg med to lysestaker i samme serien. Opalin altså? Nå vet jeg det også.
Ha en fin sommerdag!

HusmorDronninga sa...

Herlige ting du har fått tak i!
Nyt sommeren!

Klem fra
Kjersti

Pia sa...

Så flotte bilder!
Jordbær gir den ultimate sommerfølelsen!