torsdag 17. juni 2010

Nytt på jenterommet ♥


Augusta har fått en liten kafèkrok på rommet sitt! Det har jeg hatt planer om lenge, og endelig er det på plass. Igjen har jeg malt kokeplater på et lite skap, som blir komfyr. Muffinskrukkene og det grønne skiltet kjøpte jeg i Gøteborg.

 

På senga har hun fått nytt sengeteppe, og en rosa pute med monogram på.



Svigermor har sydd duk til bordet, og kaffeserviset fikk hun i julekalenderen fra pappa skrotnisse. Den gamle dukke-høystolen er kjøpt på antikvitetsmesse.

 

Utenfor rommet til Augusta er loftstua, og døra dere ser åpen er rommet til Ferdinand. Døra som er lukket er badet vårt. Jeg synes det er koselig å ha alle soverommene i samme etasje, det var viktig for meg når vi skulle bygge hus.



Kvelden har kommet, og ungene er i seng. Jeg har tenkt til å ta fatt på strykehaugen, som har vokst til nye høyder. Send meg gjerne litt motivasjon:)



ha en fin kveld alle som er innom her!

37 kommentarer:

Monica sa...

Hva du får til!! Og i tillegg rekker å dele alt med oss.- jeg er så imponert. Og blir veldig inspirert!!
Kan jeg spørre deg - har du en favoritt kanin fra maileg? du har jo så god smak så jeg vil gjerne ha tips om hvilken jeg skal velge:)

ennah sa...

Å så koselig jente rom. heldige Augusta!!

Villasol sa...

Wow sier jeg bare! Drømmerom. Ble kjempefint! Skal lage noe etterhvert til snuppa her også.

Ha en fin dag!

Klem Ingunn

Bettum Villa sa...

For et herlig jenterom!! Kunne bodd der jeg også, men jeg hadde vel ikke fått plass i senga :P.

Sender deg masse inspirasjon til strykinga!

Klem Madelén

Mitt lille hus på landet sa...

Sååå fint jenterom!! Virkelig en liten drøm for en jente!! Og så mye maileg-kaniner hun har!! De er så skjønne!! Du er virkelig flink å style!!

Anonym sa...

Du snakker om fint drømmerom for en liten prinsesse. Heldig er hun som har slik en flink mamma.
Ragnhild

Hanne Mette sa...

Helt nydelig jenterom. Heldig lita jente som har et så fint sted å leke. Moro med cafekrok. Det likte jeg.
Ha en fin kveld. Klem Hanne Mette

Unni sa...

Så mye fint Augusta he på jenterommet sitt da;)
He kjøpt inn en del Maileg møbler sjøl til snuppa vår, og dem e jo såå fin:) Ha en fin kveld, og lykke te med strykingen...

Har en drøm... sa...

Herlig! Der skulle jeg gjerne vært en liten pike:) Utrolig hva du får til altså...
Og så mange herlig e maileger Augusta har, de er så skjønne!

Flinkis mamma!

Klem Line

Siljemor sa...

Jeg finner inspirasjon hver gang jeg er inne på bloggen din, Silje! Du er rett og slett et naturtalent i å gjøre det koselig rundt deg.
Ha en finfin kveld, og ei fantastisk helg!

♥ Siljemor

annicken_j sa...

Super søtt barnerom. Jeg selv eeeelsker tre leker, og det er omtrent bare det her. Ikke bare er de solide, men også så fine. Kjempe fint rom, til en heldig jente!!!!! :)

pippilotta sa...

Så koselig Augusta har fått det på rommet sitt, du er så flink og ordne og styre:)
Sender herved over litt motivasjon jeg...hihi:)
Ha en trivelig kveld i kleshagen du!

hjertero.com sa...

Koselig rom!

Hvis det er noen trøst kommer jeg til å våkne 05.00 imorgen, og 08.00 er jeg igang med malekosten. Ingen haug her i gården, men ENORMT mange flater som skal males! Puh!

Lykke til med strykingen!

Silje :)

Anonym sa...

Er ny her på bloggen din, men vil nok stikke innom fleire gongar! Herlige barnerom og ei koseleg hytte gjev mange idear og inspirasjon!!! Takk!
SuMa

Hege sa...

Gud, så gjennomført alt er hos dere!! Blir helt matt jeg, det er jo så flott :) Alt er liksom prikken over i`en. Benken foran lekestua, klesstativ og vaskebrett, egen kafè.. Så utrolig gøy det må være for ungene!! Du er en stor inspirasjon :)

Anne sa...

Du er så utrolig flink!! Jeg får så mange ideer til barnerommet her inne :) Den lekehytten i sist innlegg var jo bare rålekker! Har lyst på en sånn til lillegull også når ho blir litt større :) Har forelsket meg i disse maileg-kaninene...ser at Augusta har en stor maileg-kanin med rosa kjole...er det lenge siden ho fikk den? Har nemlig sett etter den, men har ikke funnet den så langt...
Ha en fin kveld videre :)

Klem Anne

Christina sa...

Augusta har virkelig et drømme-rom for små jenter! :)

Det vil jeg også lage til snuppa i nye-huset..

Klem fra
Christina

Cecilie sa...

Du har virkelig en blogg å bli GLAD av, Silje! Nydelige bilder, vakre barn, herlig interiør - flott inspirasjon. Cecilie :-)

Mona Christin sa...

Hei.

Alt du tar i blir til gull. Flink er du. Jeg er full av beundring.

Sender over en stor dose med motivasjon...

Klem Mona C

Aryn Contessa sa...

Så herlig! Hvor i Gøteborg fikk du tak i skiltet? Skal dit om et par uker og er på utkikk etter slikt! :)

Beate i Husets Hjerte sa...

Nydelig rom altså!! Har bare såvidt begynt på jenterommet her. Hun er jo snaut ett år, så det er ikke noe stress. Men du så koselig det er å innrede jenterom når jeg har 4 gutter fra før. Masse herlige detaljer du har, du er flink med sånt! Ha en fin kveld!

Vigdis sa...

Så nydelig jenterom!

mali-mo sa...

SÅ fint det ble på rommet til Augusta! Kjempefin cafekrok, så koselige farger og så masse fine detaljer ;)

Alltid en glede å kikke innom deg ;)

Sender deg masse stryke-inspirasjon jeg, tar du min strykehaug etterpå? :)

GOD HELG!

Linda Camilla sa...

Sååååå søøtttt!! Sånn ønske jeg meg også! :D Jeg håper å få tak i det muffinskiltet!

klem lillemy

RoseSommer sa...

Så vakkert, så vakkert. Tipper det er populært å være i barnebursdag hos dere!
Så smart med malte kokeplater på skapet. Hvor tar du det fra??
Jeg strøk ALT strykelig i formiddag. PUH.

Lynetmor sa...

Å, for et flott rom :-) Nydelig! Ha en fin kveld :-)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Nydelig rom! :)

Og takker så mye for inspirasjone til lekestua - den skal pusses opp i sommer. :)

God helg!!

Vibeke :)

Therese sa...

Hei hei kjære deg frue. Så utrolig mange flotte bilder Siljemor. Du er super. Interiør dame nummer 1. Gleder meg med deg i disse dager. Det er vel unt.

GOD KVELD TIL DEG OG DINE KJÆRE.STOR KLEM TIL DEG.

Ineke van den Akker sa...

Wow! Just love this. I will be your next follower!
with love from Holland,
Ineke

Christine C sa...

Drømmejenterom! Intet mindre :-)

Marita, Pål og lille Sofie sa...

SÅ utrolig fint!
Du har en kjempefin blogg:)
Fikk mye inspirasjon til dukkehuset vi skal lage til snart også her!
Ser ut som du koser deg også da;)

Rosehagen sa...

Så kjempeflott jenterom, jeg er rå imponert.
Mellom regnskurene her i Trøndelag prøver jeg å gjøre hagearbeid. Men etter besøk på bloggen din tror jeg det blir inne-kose-arbeid ved symaskinen.

Ha en flott helg;)

Rosehagen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
RETRO-fabulous sa...

What a wonderful room! You've done an incredible job. Enjoy playing in the cafe with your daughter.
All my best, Heather

minimum sa...

Lenge siden jeg har vært inne hos deg nå - men etter å ha vært uten internett i 8 uker er det en del jeg må oppdatere meg på!! Måtte bare få si noe til det siste bildet - uttrolig fint soverom Augusta har altså - jeg må se om jeg ikke får gjordt noe med barnerommene våre til høsten de blir liksom aldri helt ferdige...
Ha en fin fin lørdag

Miia sa...

What a beautiful room! ♥

Mailinn`s interiørblogg sa...

for et nydelig jenterom. får lyst til å være ei lita jenta igjen når jeg ser på bildene..hihi! kjempe fin blogg du har med nydelige bilder. og den dukkestua..sukk..den som bare hadde stor hage. la meg til som følger på bloggen din. gleder meg til å komme tilbake og lese en dag jeg har litt bedre tid. blir veldig glad hvis du titter innom meg også;=)klem til deg.