tirsdag 22. juni 2010

Mitt lille prosjekt


Her ser dere hva mitt neste lille prosjekt er. Vi har egentlig mange store prosjekter på vent, som å male hus og stakittgjerde, men jeg kjente at jeg måtte ha noe som går fort akkurat nå. Disse dukkemøblene har mamma kjøpt på auksjon for mange år siden, og jeg har hatt dem på rommet mitt på hytta. Det har forfalt en del, så mamma sa jeg kunne ta det med hjem, prøve å fikse det, og heller ha det her. Augusta er det eneste jente-barnebarnet, og gutta viser ikke noen interesse.

Mannen min fikset skapdørene som hadde falt av, og i kveld har jeg malt det første strøket! Noen synes sikkert det er ille å male det, men siden delene er i to forskjellige rødfarger, som ikke passer inn på rommet til A, og siden det var veldig slitt (på en ikke-positiv måte!) så jeg ingen annen utvei. Det er jo koseligere at det blir lekt med og står fremme.



Det følger med noen klær også. Strikket genser og lue, eller hva med en knall oransje matrosdress?:)



En nydelig gammel kjole, i florlett stoff med vakre detaljer.



En skjønn kåpe, som egentlig er mørkere rød enn på bildene. Og med askepotthette! Jeg tenker på kirken på julaften når jeg ser denne.



To små forklekjoler, og en rosa, nesten prinsesse-aktig kjole.


Resultatet kommer forhåpentligvis om et par dager!





ha en fin kveld!

12 kommentarer:

Unni sa...

Gler me te å sjå resultatet:)

Kjempesøte klær og møbler.

Livet er heeerlig sa...

Så utrolig flotte møbler :)
Gleder meg masse til å se resultatet!
Og så må jeg bare bøye meg i støvet når det gjelder lekehuset i hagen, WOW! Jeg viste det til min kjære, han sa : "ikke tenk på det en gang" Hehe.
Du er så utrolig flink til å oppdatere bloggen din, jeg har en 2 åring og en 3 åring og har virkelig problemer med å få oppdatert i det hele tatt :)
Ha en strålende flott kveld med eller uten maling :)
*Siv*

Anonym sa...

Hei,virkelig en flott lekestue!
Blomsten du lurte på hva het ser ut som det er en lilje type,men husker ikke eksakt hva den heter.

Fortsatt fin sommer.
Hilsen Diana

Drømme Hjemme sa...

Hei :)
Jeg må si du har en kjempe fin og ispirerende blogg.
Den dukke stuen deres var kjempe fin, mange fine detaljer.
Jeg har selv akkurat innredet samme dukke stue til datteren min. Og det var gøy å se din åssen du har gjort det, det var i så fall kjempe fint :)
Kommer til å titte mye innom her.
Klem, ha en fin kveld.

Romantikk-takk. sa...

Du har en nydelig blogg. :) Så flotte bilder,likte godt den gammeldagse kjolen,herlig. :)Klem.

Christine sa...

Hei!

So flotte dukke møbla og kle. Kjekt at slike ting kan bli brukt, og ekstra kjekt når ein sjøl har gode minne:)

Glede meg te å sjå slutt resultatet.

Klem

Fru N sa...

Å, det så koselig ut! Kjekt å følge med på bloggen din! Du har heldige barn :)

NL sa...

Så søte skap! er helt sikker på at de blir bra når du får malt de.

GLeder meg til å se resultatet.
Ha en god natt,
Klem NL

ENGEL sa...

å så nydelig!Jeg følger spent med!Ha en flott st.hans!Jeg er tilbake etter tidenes bloggepause!

RoseSommer sa...

Dette var koselige ting. Du har tydeligvis en mor med interesse for OG øye for vakre og spennende saker. Så hyggelig dere må ha det sammen. :-)
Ønsker deg en fin St.Hans. Håper du har fint vær.

Anne Mai sa...

Masse flott her, åsså alle de kjolene ;) gleder meg til å se hvordan du får det :)

Kine sa...

Et nesten makent skap,har jeg pusset opp tidligere,og det var litt av en jobb:/ Men det ble såå fint tilslutt!!Lykke til med oppussingen,skikkelig fine ting iallefall:) OG slike 70 tallsklær,har vi mange av her også hehe...klæm