søndag 6. juni 2010

Gamle barnebøker ♥


Jeg er ikke så glad i å lese bøker, men søte, gamle barnebøker elsker jeg! Særlig de jeg husker fra barndommen, de gir så mange gode minner!



Disse bøkene har jeg kjøpt brukt, fra ulike nettsteder. Barnas Flora er skjønn, med masse blomsterbilder! Lærerikt for små og store!

 

Disse bildene kommer fra 10 GOD NATT EVENTYR, en fin bok med mange herlige motiver!

 

Den siste boka jeg viser i dag, hadde dagmammaen jeg var hos da jeg var liten. Lek med Mons og Marit fra vår til vinter bringer frem herlige barndomsminner, og jeg kan kikke lenge på de fine motivene!

 


Litt om blomster her også. Bildet med barna i blomsterengen er slik jeg husker sommerferiene da jeg var liten. De varte evig, og solen skinte hver dag:)

Har du noen tips om fine barnebøker? ♥

 

Nå skal vi ut i hagen igjen, mer maling står for tur. Jeg begynner å se enden på lekestueprosjektet, men det har jammen tatt tid:) Bilder av fiks ferdig lekestue kommer forhåpentligvis til uka!



ha en fin kveld!

20 kommentarer:

hjertero.com sa...

Å det er så herlig å se!
Jeg syntes det var fantastisk å dra ned kasse på kasse fra loftet som mamma hadde tatt vare på fra da jeg var barn. Gode minner, og det er veldig koselig å lese i dem med Lyder!

Nydelig blomster!
Ha en finfin uke!

Silje :)

tante HILDE sa...

Så koselige bilder. Nydelige bøker.
Ha det fint.... klem

Har en drøm... sa...

Herlig!
Er så koselig og finne igjen de gamle bøkene man husker fra man var liten... ♥
Husker veldig godt Lotta fra Bråkermakergata jeg, de bøkene kunne jeg:)

God søndagskveld!

Klem Line

ennah sa...

Herlige små-glimt her:)

Jeg ELSKER Elsa Beskow sine barne-bøker.. de er bare helt herlige.. "solegget",
"mors lille ole" Oles skitur osv..
og de bøkene hennes om plantebarna.. husker ikke tittelen på den boka akkurat nå. De er slagere i vår barnehage alle sammen:) Stemningsfyllte og forseg gjorte bilder.

Audhild sa...

Kjempekoselige bilder som vanlig hos deg!
Boka om Mons og Marit var min favoritt som lita!
Og jeg vil også ha et søsken & pippi langstrømpe:)

Fin søndagskveld videre!

Hvit Villa sa...

Så herlig! De bøkene husker jeg også :-)

Barn i heimen - Cecilie sa...

Har ei helt nydelig gammel bok etter mormor som er litt "Annie-aktig". Handler om ei jente på barnehjem...! Husker bare at det var ekstra kjekt med den - og de andre gamle bøkene!!

Fint innlegg. Nostalgi :)

Linn sa...

Så fine barnebøker!
"Lek med Mons og Marit" hadde jeg da jeg var liten. Har den fortsatt hjemme hos foreldrene mine.
Kjempekoselig bok ja:)

Christine C sa...

Mange koselige bokminner det der - jeg hadde et par av dem selv som liten. En av mine barndomsfavoritter er De tre røverne av Tomi Ungerer.
Elsa Beskow var også stor :)

Ha en fin uke!

Martilie sa...

Så herlige bøker. Barnas Flora så nydelig ut. Den skal jeg jammen se etter for mine døtre!

Ha en nydelig sommerkveld!

Klem fra Tove

Made in heaven sa...

For noen fantastiske bøker!! De skulle jeg gjerne hatt til datteren min.
Nydelig bukett med markblomster, det er sommer det!!
Ha en fortsatt fin søndag
klem

Mitt og Mine sa...

Så flotte bilder, spesielt av markblomstene! Utrolig artig å få ett glimt inn i alle disse bøkene. Kjenner igjen flere av de!

Ha en strålende uke!

Beate i Husets Hjerte sa...

Herlig..elsker nostalgiske barnebøker. Kan ikke sammenlignes med de som kommer ut idag. Jeg har de du viser og har heldigvis vært flink til å samle på bøker fra jeg var liten + loppemarked. Den neste jeg skal finne er Majas alfabet..herlige bilder som gjør seg godt på veggen også! Klem

salige lavendel sa...

Så koselig med gamle barnebøker =)

Jijji sa...

Så koselige barnebøker du har fått tak i:) Jeg husker spesielt barnas flora.
Ellers synes jeg bøkene til Elsa Beskow, Astrid Lindgren og Thorbjørn Egner er veldig koselige:)

Klem fra Jijji

Margrethes hus og hage sa...

Så koselige bøker :) Tipper barna også liker å bla i dem!

Ønsker deg en fin dag. Hilsen Margrethe

Line fra huset på landet sa...

Dét ga mange herlige gode assosiasjoner om barndommen det. Takk :)
Vel...Elsa Beskow sine barnebøker synes jeg er kanskje de aller mest sjarmerende da. Landlig idyll, og noen litt rampete:)

God klem fra Line

susan`s side sa...

Jeg har et tips forfatteren Richard Scarry skriver kjempefine barnebøker med masse detaljer. Hvis du har sett travelby på NRK super så er serien fra hans bøker

Kjersti sa...

heisann!

Så flott en blogg du har. Her kommer jeg nok til å følge med. Og flotte bøker, har noen av de samme selv.

Klem Kjersti

Bea sa...

Gode minner:o)
Husker også at jeg likte bildene i 10 GOD NATT EVENTYR, kanksje jeg burde ta en liten titt hjem til mamma i sommer. Kanskje boka mi lever ennå....

håper dere får en flott dag
klem fra BEa