søndag 20. juni 2010

Eplemuffins!


I dag har vi startet søndagen med å bake eplemuffins! Og de ble kjempegode:)



Her er ingrediensene, selvfølgelig litt til ære for bloggen, men jeg liker å ha det koselig rundt meg når jeg baker. I dag gikk det utrolig fint å bake med ungene også, så det var faktisk ganske idyllisk;) (noen ganger føler jeg at det blir mye mas og kjas, men nå begynner de jo å bli så store:))





Kanelepler!



Å smake er lov!



Muffinsene før og etter steking. Jeg drysset over perlesukker også.



Nå skal vi på sykkeltur, med muffins og saft i sekken!



..og her er oppskriften! (trykk på bildet for å få det større!) Jeg brukte bare hvetemel, siden vi ikke hadde havremel.



ha en herlig søndag!

22 kommentarer:

ennah sa...

Namm.. dette så jammen meg godt ut!!:)
Så søt smørkopp og sukker-skål å ikke minst bakekomme. Herlig!!!
Her ble det baking av Oreokake i dag + litt sying tidlig på morran.

Ida Susanne sa...

..Denne oppskriften må prøves
De så himmelsk gode ut..

Og det så ganke så idyllisk ut under bake-prosessen også
Ingen stress, bare kos :)
Så herlig å se..

Kose dere på sykkeltur i fin-været:)

Elis@beth sa...

Nam så deilig det så ut!

Fikk veeldig lysst til å bake nå!

Kos dere på sykkeltur!

Elisabeth

Anonym sa...

Jeg blir så glad i hjerte, når jeg ser slik idyll!!! Ongene bare lyser av lykke. Du er flink og er heldig som har så flotte barn. "Eplemuffinsen" ser jo bare så deilige ut, virkelig fristende. Ha en fortsatt fin søndag med din flotte familie. Klemmer fra "God gammel årgang".

Anonym sa...

Mmmmmmmmmmmmm desse smakte kjempe godt. Måtte rett på kjøkkenet og sette i gang, så her har vi hatt eplemuffens til kvelds....... Er her inne rett som det er, du har en nydelige blogg. Klem fra Hildehg.

Ineke van den Akker sa...

What a wonderful pictures! The children already enjoy cooking!

fryd&forandring sa...

Så flinke barn du har!! Det ser jo ganse idyllisk ut må jeg si.. godt ser det og ut!

Hverdagsglimt sa...

Åh nam herre så jo kjempegodt ut:) Herre må prøves ved en senere anledning:) koslig å bake med ongene:)koslige bilda av Ferdinand og Augusta:) Ha en fin kveld videre:) klem Linda

IdaOchen sa...

Åwww, så herlige! Kos dere masse:D

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så deilig de så ut :-)
Ha en fantstisk uke Silje!

Klem Jorid ♥

Fjordheim sa...

Det såg virkerlig godt ut.
Eplemuffins på tur må nå være topp. Jeg bakte boller med sjokoladebiter i som vi hadde med på vår tur i dag. odt det også.
Ha ei god ny uke :)

Fargeheimen sa...

Takkar for at du deler oppskrift, desse eplemuffinsene såg kjempegode ut.
Eg har bakt Litagomuffins i dag, det er mine ungers favoritt.

Ha ein fin søndagskveld. :)

Monica sa...

namnam, denne opskriften skal absolutt prøves, du har en så vakker blogg og jeg ser at du er veldig glad i røtt, kjempefin farge. Du er så utrolig flink med dine barn og det ser virkelig ut som om dere koser dere med bakingen. klem monica

Lindus sa...

Herlig innlegg! og de muffinsene skal prøves! :)
ha en fin uke!
-Lindus

Hanne Mette sa...

så koselige bilder.♥ Smiler meg igjennom dem alle sammen. Hjemmet deres oser av varme Silje. Glade unger som får være med å bake. Så heldige de er. Og baksten ser helt nydelig ut. Nam!
Ønsker deg en god uke. Klem fra meg

Frk:Twil sa...

Nam nam..
Eplemuffins er super godt.

Utrolig søte muffinsformer du har brukt!

Kan jeg få vite hvor du har fått tak i de?! Klemmer

Timoteia sa...

Tusen takk for oppskrift og som vanlig helt nydelige og idylliske bilder! Bloggen din er kjempe fin - setter stor pris på den! :)

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

så flott, så lekkert..!

tante Hilde sa...

Dette så godt ut.De må prøves. Skjønner at ungene er blide og fornøyde.Fine bilder av Augusta og Ferdinand. Ha en fin uke

Divamamma sa...

Gurrimalla for en nydelig blogg du har! Morsomt å se andre lokale bloggere her. :)

Anne Mai sa...

flotte bilder enda en gang :) de muffinsene så ggode ut :) nam nam
Liker bloggen din :) <3

Lynetmor sa...

Å, de så gode ut :-) Koselig å bake sammen. Ha en fin dag :-)