fredag 25. juni 2010

Dukkemøbler før og etter


Nå er dukkeskapet og kommoden ferdig malt og fikset, her ser dere før og etter-bilder.
Jeg malte møblene med oljemaling i fargen støvrosa (samme farge som mamma har på veggene i hytta si) og brukte decoupage for å pynte opp.




Nå skal møblene få plass på rommet til Augusta, og fylles med dukkeklær!

 

Jeg har kjøpt meg en nydelig pelargonia i dag, og Augusta har fått nytt sengetøy!


Nå må jeg fortsette med fredagsrengjøringen, huset bærer preg av at vi har vært mye på farta denne uka! Ellers har vi en rolig helg foran oss, og sola skinner!



ha en fin fredag!

24 kommentarer:

Konvallhaugen sa...

Jeg blir så i utrolig god stemning ved å lese bloggen din! Mannen min er på Maxbo for å sjekke ut den dukkestua....og jeg synes at deres stue er en veldig god reklame for Maxbo. Datteren min på 5 år ble helt bergtatt av lekestua deres, og vi skal sette opp ei stue nå i sommer. Tusen takk for all inspirasjon som du velger å dele med oss alle andre. Og ha en riktig flott helg til deg og dine.
Bloggeklem fra Liv Johanne

Villasol sa...

Hællan dussen! De ble fine! Så morsomme møbler. Kan jeg tenke meg prinsessa blir glad!

Ha en fin helg!

Klem Ingunn

Karin sa...

Knallfine bilder du viser å knallsøte møbler,syns du er råflink jeg.

ENGEL sa...

å så nydelig de ble,du er kjempeflink!Jeg ble helt satt ut!Nydelig sengetøy også!Heldige prinsesse!Håper du og dine får en super helg!

Emmas Verden sa...

hokus pokus...jammen ble møblene flotte med litt maling ;))
ønsker deg en fin sommer..kos deg med dine :)
klem Anne♥♥♥

Gul Hverdag sa...

Elsker bloggen din!! Alt er bare så gøyt, vakkert, skjønt og nydelig!! De barnerommene er bare helskjønne!! Ha en strålende helg! Gleder meg til flere innlegg:-)

Hilsen Bodil F.T. sa...

Nydelige dukkemøbler! Tenk at maling og litt fiksing utgjør så stor forskjell - jeg blir inspirert!!

jordbærpiken sa...

Så fine møblene ble! Du er flink. :) Skulle ønske jeg var like flink til å vaske som deg, men i dag har jeg bare vært sløv... Litt deilig det også da. Ha en god helg!

Anonym sa...

Hei !! Nydelige dukkemøbler da.. Som alltid fra deg nok ett inspirerende prosjekt :))) Som den fine dukkestua, alle de nydelige antikke tingene dine du viser oss. Og ditt koselige hus og hage. Mycket flott :)))
Koselig å se alt det fine du gjør med barna dine også.De er heldige vil jeg si :)) Hva har du brukt til å dekorere møblene med.Servietter,tapet ??
Ha ei riktig GO Helg og nyt den og slapp av :))Dere har jo vært så flinke :DD
Mvh Marianne i Trondheim :)

Monica sa...

å så skjønne dukkemøbler, du er flink til å lage det vakkert rundt deg og er veldig inspirerende. Ønsker deg og dine ei riktig god helg. klem monica

www.jeanetteskreativeutbrudd.blogspot.com sa...

Så fantastisk fint det ble! du er superflink! Nå blir lille snuppa glad tenker jeg, syns jeg ser henne. "Næmmen" Se!", hehe:-)
God helg!

map79 sa...

Så søtt det ble. Hvor har du kjøpt det nye sengetøyet, det så herlig ut.

God helg :)

Unni sa...

Så flott dem blei da:)
Du e virkelig flink te å fikse og ordne.. Takk for at du dele så mykji god inspirasjon med oss andre i bloggverden.
Ha en fin helg!

Jannes lille sted sa...

Nydelig. Det ble jo superfint. Så nydelige møbler da.
Flink du er!!

Ha en kjempefin helg
Klem Janne Merethe

Grete sa...

Så vakkert Silje, ja du har god smak!!! Pelargonier er vakre blomster jeg har mange forskjellige typer av de og tar stiklinger om våren. ha en fin kveld. Hilsen "god gammel årgang".

Fru N sa...

Du er jammen flink! Så fint det ble!

Mona Christin sa...

Hei.

Næmen så nydelig det ble da og helt riktig å pusse det opp. Skikkelig jentete.

Ha en fin helg.

Klem Mona C

Hanne Mette sa...

De var jo bare helt skjønne. Så søte og personlige. ♥ All Augusta-style! Moro å ha egen kommode og skap til dukkeklærne. Ha en god helg kjære deg. klem fra Hanne Mette

Linn sa...

De ble nyyydelige!! Du er så flink!!:)

RoseSommer sa...

Så nydelige møblene ble. Du får jamme ting unna, du.
Og pelargonianen var helt skjønn. Jeg skal til Gjennestad snart, og der har de kanskje noe spennende jeg kan bruke skattepengene (til mannen min) på.
God helg!

Livy sa...

Hei Silje!
Så herlige bilder du har i de siste innleggene dine!! Blir suuuper inspirert!

Nydelige dukkemøbler altså!
Slikt sengetøy som du har kjøpt, har jeg også invistert i - det er helt nydelig!

Ønsker deg en strålende lørdag!
Klem fra Livy

Nin sa...

Møblene ble jo rålekker!Flink du er!Veldig fin farge, liker slike duse rosatoner!Fin helg til deg!

Nin sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Frøkenlinn sa...

De ble jo kjempe fine =)
Hvor har du kjøpt sengetøyet?