fredag 21. mai 2010

Sommerblomster på en sommerdag!


Vi har hatt en fantastisk dag, på alle måter! Stekende sol, god og varmt, hagearbeid, planting, grilling og besøk. Ungene har lekt med alle nabobarna, og løpt barbeinte rundt i gresset!



Tante Hilde og jeg har vært på blomstershopping (igjen!) og hele bilen var full av blomster. Jeg har virkelig blitt betatt av lysrosa blomster i år, så det er den dominerende fargen i mine krukker.



Junisøtmispelen blomstrer, så søt!

På det høyre bildet ser dere vår lille hage- den er ikke stor, men stor nok for oss! Her kan dere se skråningen vi har plantet og barket i også, mangler litt bark på den ene siden bare. Gresset er nyklippet!






I blomsterkassene på framsida har jeg plantet pelargonia, petunia/surfina (takk til dere som fortalte meg at det er det den heter!) og eføy.




Mer helhetsbilder får komme senere, har nesten akkurat satt meg ned, holdt på til klokka var 22 i kveld:)





ha en flott kveld!

21 kommentarer:

Min Lille Drøm sa...

Nydelige blomster Silje;)
Nå fikk jeg lyst til å fylle kassene her også;)
Ses i morra, gleder meg..
klem;)

RoseSommer sa...

Så mye flott! Og blomsterkassene dine var kjempefine! Skikkelig romantiske.
Og er det bare meg, eller HAR det kommet masse nye og ekstra fine planter i salg i år?? Jeg synes det er så utrolig mye mer spennende planter nå enn før. Så heldige vi er.
God helg!

Sylke sa...

Så mange fine blomster! Ha en god pinsehelg.

Har en drøm... sa...

Ååå, så nydelige blomster, og så mange blomster ♥ det bugner jo hos deg, og det er så pent!
Har enda ikke fått ut en blomst vi...
Har bare ikke hatt lysten over meg i år, og jeg som alltid har plantet til 17 mai tidligere:o)
Men det kommer, må jo ha blomster... Kanskje på søndag...hihi

Klem Line

Marit sa...

Så masse vakre blomster du har kjøpt! Den oppstammede fuksiaen var et syn!!

Plenen deres ser jo fantastisk flott ut også, er du så heldig/flink at du har klart å holde løvetann borte??

Riktig god helg og pinse, Maritklem:-)

Agnes sa...

Hei

Så flott det ble! Er så fint med lyserosa blomster, jeg har også plantet nesten bare lyserosa også hvitt selvfølgelig:-)

Ha ei flott pinsehelg!!

Klem Agnes

Hulda sa...

Så fint du har pynta med blomster. Veldig fin den hvite blomsterkassen din, så nydelig ut med lyserosa granium der.

Jijji sa...

Utrolig mange fine blomster! Lekkert ble det hos deg! Tror jeg må handle litt mer blomster jeg også;)
Ha en kjempefin helg!

Klem fra Jijji

hjertero.com sa...

Nydelige blomster!
Hos deg er det jo sommer og full blomstring allerede...
Fin plen forresten, sliter litt på mosefronten ;)

Silje :)

Beate i Husets Hjerte sa...

Like hekta på blomsterbilder som meg ser jeg. Herlige bilder!! Synes det er stort at noe vil vokse under mine "ikke"grønne fingre jeg, er vel derfor jeg er så stolt:-) Har en velfortjent award inne hos meg til deg!!

Anette sa...

Kjempe koselig uteplass du har, og masse lekre blomster:) Er så deilig når sommeren melder sin ankomst og bare kose seg masse ute i hagen!LYKKE!

Ha en fin pinsehelg og kos deg ute blandt alle de rosa blomstene dine:)

sylvia sa...

god morgen til deg.
åå ja det er såå deilig om dagen,vi har jo høysommer temp,
nydelig med planter nå,en kan pynte opp overalt,
ønsker deg og dine en herlig pinse,
klem fra sylvia

Villasol sa...

Så utrolig nydelige blomster! Og en flott hage. Deilig tid for både store og små nå. Den må bare nytes.
Blir nok en tur på hagesenteret på meg i morgen. Gleder meg :)

Ha en fin pinse!

Klem Ingunn

Christine C sa...

Så mange herlige blomsterbilder! Nydelig den rosafargen :) Utrolig hvor brått denne sommervarmen kom; vi får håpe den blir en stund!

God pinsehelg til deg.

♥ Monica ♥ sa...

Så herlige bilder! Mange flott blomster og jeg fikk jo skikkelig sommerfølelse. Herlig.
Ha en fin pinsehelg!
Klem.

Марго sa...

For en fantastisk hage! Utrolig vakre blomster! Bilder av lys blomster som levende

Karin sa...

Helt nydelige bilder av nydelige blomster.Var så fint satt sammen alt også.Jeg syns også at blomsterkassene dine var skikkelig søte å romantiske. Ha en flott helg!

Frihet-Natalie sa...

Nydelige blomster!! Flott hage og søt jente!!

Kos dere ute i helga!

Timoteia sa...

Ååå, så nydelig! God pinse!

Wenches lille blogg sa...

Hei Silje!
For en flott hage med nydelig blomster du har!! Blomstene har visst mange navn de, jeg husker veldig godt at bestemor og bestefar kalte de granium! Virkelig flotte er de i allefall!
Alltid veldig koselig å titte innom bloggen din :o)
Ha en fin kveld videre!

Andrea Pedersen sa...

Hei, dette var en super søt blogg da, jeg ser vi har samme stil. Helt hekta på shabby chic og landstil jeg også. Mulig jeg spør deg om noen blomsterråd:) blomster har jeg ikke peil på nemig. Klem fra Andrea. Larvik