onsdag 26. mai 2010

Sånn er det visst....


...å bo i Norge!

Jeg plantet masse sommerblomster forrige uke, og var helt sikker på at det kom til å gå bra, det nærmer seg jo juni! Men i natt var det meldt minusgrader hos oss, og siden det bare var 3 grader da vi la oss, bestemte vi oss for å ta plantene inn. Slik ser det derfor ut i gangen, men nå skal de ut i frisk luft igjen! Og jeg skal få unnagjort mange ærender i byen...



Jeg har fått mange spørsmål om hvor jeg har kjøpt blomsterkassene mine. De er kjøpt i et lokalt gartneri for fire år siden, og jeg har dessverre ikke sett dem siden. Jeg kjøpte de tre siste, en hvit, en grunnet hvit og en ubehandlet. Kan tenke dere  malejobben var festlig;)

Jeg får stadig spørsmål om ulike ting, og jeg glemmer altfor ofte å svare! Dere som ikke får svar, spør igjen!

 

ha en super onsdag!

16 kommentarer:

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

ja det ER så kaldt, tenker på de stakka plantene som aldri skal få den goe varme følelsen...
6 grader her nå, jeg sitter inne i teppe...
det MÅ vel bare snu..??
ønsker deg ihverfall solskin fremover...

Anne Mai sa...

Det er godt du passer på dem ;) er så kaldt til tider, flott ble det når du fikk dem utendørs igjen :)

Hespe sa...

Uffja, man må enda passe på! Her i Oslo har jeg sluppet å ta plantene inn, men det har vært like før...
Nydelige bilder du viser :o)

Ønsker deg en fortsatt flott uke!

Klem fra Hildegunn

Romantikk-takk. sa...

Det var minusgrader her også,jeg glemte å ta inn plantene men heldigvis så tok de ikke skade av frosten. Dette er den tregeste våren jeg har opplevd. Fortsatt god onsdag.:)Mette.

Flittige hender sa...

HEI SANN
Så mange nydelige sommerblomster du har.
Ja... det er best å være på den sikre siden...ikke noe gøy om alle blomstene skulle gå tapt.
Ha en flott dag du å.

Nina B. sa...

Ingenting stabilt i Norge nei ;)

Her haglet det for noen timer siden!!

Nina

Line fra huset på landet sa...

Så fine blomsterkasser Silje. Ja, snålt ikke sant.. så kaldt nå??! Ergelig:( Jeg har ikke plantet så alvorlig mye enda, men i helgen kom det to kurver på plass utenfor inngangspartiet. Hmm..håper de har holdt, for jeg glemte å ta dem inn:(
Men du så mye fint du har kjøpt til barna!:))

God klem fra Line

Drømmeskyen sa...

Uff, jeg må nå le!:) Men slik er det å bo i Norge ja. Her er det også ganske kaldt, og jeg har helt glemt av blomstene mine som jeg tror har takket for seg allerede.

Beate i Husets Hjerte sa...

Ja det er lunefullt her i Norge. Prøver å skyve dem litt inn i en krok og håper det går. Så mye herlige blomster du har. ELsker rosa altså!!

Ingun - Langtangen sa...

Å kjære vene så mange fine blomster du har!
Her i gården finnes det ingen grønne fingre.. og det er jeg lei meg for.
Men jeg blir så inspirert av å lese bloggen din og se alle de fine blomstene, at jeg har lyst til å sette meg litt inn i emne!

Ha en god uke Silje:)

RoseSommer sa...

Får håpe været blir varmere snart. Jeg har en onkel i Valdres på 90 år som jeg snakker med ofte, og vi konkurrerer oss imellom om hvem som har det kaldest. Han vinner bestandig. Heldigvis!! Mens jeg satt ute i sola i shortsen min og snakket med ham, så pratet han noe om 2 grader. Stakkars onkel.

Familien Furu sa...

Hei hei :)
Så pene blomstene dine er :) Den sarte rosa fargen er jeg svak for. Kjempe smart å ta de inn ja... det er minusgrader hos oss også, får håpe sommeren kommer for fullt snart :)

Ønsker deg en herlig onsdag`s kveld :)
Klem klem

Tante HIlde sa...

Endelig ... vi har fått ny data. 6 uker uten... Veldig koselig å sitte ikveld å ta en titt på de ulike bloggsider. Vi bor i et land for spesielt interesserte og det er rart at vi fremdeles har frost. Jeg tar en sjans og lar blomstene stå ute. Mange fine innlegg har du hatt med blomster og barneklær. Klem fra tanta di...

fryd&forandring sa...

Så frodig det er hos deg!! Jeg lurte på en ting; jeg har ikke spurt om det før altså, men vet du hva den blomsten til venstre i headeren din heter? Den er så søt..

Nå er det vel ikke flere frostnetter i sikte.. syns det får være nok nå!

Ha en fin dag!

adlersson sa...

These flowers are wonderful! :D I envy you. :D Greetings from Hungary! :D:D

umulie sa...

Plantasjen hadde sånne blomsterkasser for noen år siden, i hvitt blått og grønt.