mandag 24. mai 2010

Så kom regnet...


Inngangspartiet i regn.

Akkurat i det vi hadde tent grillen i ettermiddag, begynte det å regne. Helt nydelig synes jeg, jeg er faktisk avhengig av litt regn innimellom, og synes det kan bli for mye godvær! Litt motsatt av de fleste andre, jeg vet det:) For naturen passet det også med litt regn nå, etter flere dager med sol og varme. Og så blir det jo så grønt og fint etterpå!

 



Fuglebadet jeg kjøpte i fjor har dessverre blitt veldig rustent oppi. Jeg liker jo forsåvidt rustne ting, men det gjør kanskje ikke fuglene? Har noen tips om hva jeg kan gjøre? Laget i "zink" har liksom flasset av.

 

Jeg kjøpte en del pelargonier tidlig i våres, for første gang. De mistet blomstene ganske kjapt, og jeg tenkte at dette tydeligvis ikke var blomster for meg. Men nå blomstrer de igjen, vakrere enn første gang. Mange baller med blomster, og masse knopper! Men hva nå jenter... Pelargonier er jo en skikkelig blogge-blomst, så kanskje noen kan hjelpe meg! Skal de settes ut? Plantes om? Fortell meg gjerne hvordan du gjør det!

I kveld skal jeg lese det nye Interiørmagasinet, det er jeg spent på. Forsiden er ihvertfall helt etter min smak!



ha en fin kveld alle sammen!

18 kommentarer:

Har en drøm... sa...

Jeg er helt imponert over ditt frodige blomsterhav ♥ Så mange herligheter på en gang... flott!

Er litt enig med deg ang regnet jeg altså, vi trenger det innimellom finværet, det blir som du sier grønnere ute etterpå og renere inne;o)

Nyt siste pinsekveld!

Klem Line

Sylke sa...

Så mange nydelige blomsterbilder du har tatt! Jeg hadde pelargonia i fjor, satte dem i en stor potte utfor inngangsdøra. De fikk vann daglig, overskuddet fikk renne av på en skål, og visne blomster klipte jeg av. Planten holdt seg fin over hele sommeren og kom stadig med nye blomster! Men om vinteren ble det nok litt for fuktig i blomsterpotta, så planten overlevde ikke vinteren. Men ute i sommervarmen trivdes de kjempebra!

Tulip sa...

Så mange blomster hos deg...her er det ikke riktig så frodig enda!

Kan du ikke bare smøre zink-salve på zink-fuglebadet!? Thihi...

Pelargonia blomstrer villig hele sommeren, de tåler å tørke mellom hver vanning.(Ikke stå i vann..da råtner den)
Ert potta liten kan du gjerne potte den i en større, men er ikke nødvendig.Gjødsles lett i blomstringsperioden (les: sommer)
Kan stå i sol, men vær litt varsom med direkte sol hele dagen, det kan bli litt mye for enkelte sorter.
Planten kan vinterlagres, klippes ned på høsten, og lagres (helst mørkt og kjølig) men lite vanning vinteren igjennom. vekkes til liv, ved å settes lysere i feb-mars- og vips: der har du en plante neste sommer også!
Lykke til!!!

Audhild sa...

Såå masse fine blomster du har! Gjør seg med litt regn etter sol ja, både for blomstrene og oss allergiske...
Men her oppe på vestlandet tar vi gjerne litt sol nå, vi har hatt regn et par dager nå så:)

Lisa sa...

Don't worry! Your house and your garden are looking so beautiful - even in rain!
Love,
Lisa

pippilotta sa...

Flotte bilder som alltid Silje♥ Jeg ville kanskje prøvd Zink spray på det fuglebadet, jeg har brukt det på diverse lykter i zink som var litt vell rustet...:) Det fås kjøpt på Biltema og Europris vet jeg hvertfall...

Ha en fin uke!
Klem!

Beate i Husets Hjerte sa...

Herlige bilder! Jeg så reklame for interiørmagasinet og glemte og kjøpe det på fredag, så jeg skal ut i morgen og kjøpe det. Fristende forside!! Ha en fin kveld!!

Anonym sa...

Hei Silje:)
For en flott hage dere har fått nå! Fine blomster i mange flotte krukker! Tviler ikke ett sekund på at du har holdt på i mange timer;) Veldig gøy å se så mange fine bilder, så tror jeg nå må komme en tur innom neste gang jeg kommer hjem. Mange koselige bilder av Augusta og Ferdinand også:)Gikk litt tilbake og så du hadde fått med et av deg selv også med Augusta fra Gøteborg. Det likte jeg:) Syntes den flotte kvinnen som lager denne fantastiske bloggen må dukke litt oftere opp på bilder:P Håper vi ses snart! Klem Linn

Villmarkstausa sa...

Du har så nydelig blogg. Linket deg;-))

maría cecilia sa...

Hola, your veranda is getting so lovely while spring is there, so pretty!!!
Cariños,
Maria Cecilia

RoseSommer sa...

Hei! Så mange fine ting du har.
Pelargoniaer har jeg alltid hatt, men inne fyrer vi nok for mye både med varmovn og ovn, så de er ifkke så veldig flotte der. Men UTE...

Nettsiden PELARGONIA.NO har masse fine bilder m.m, men går du rett inn på tips-siden, så står det mye om stell der:

http://www.pelargonia.no/Erfaringer/Stell.htm

Lykke til!!

Anita sa...

Sååå masse fine blomster du har vennen! Nydelige!! Liker de alle sammen! Så kjedleig med det fuglebadet da, kanskje du kan spraye det med sink spray, etter at du har hatt no roststopp på det?? Du kommer til å like det nye InteriørMagasinet. Jeg gjorde ihvertfall det :0)) Det lekestuen inni der gjorde at både lillemor og jeg fikk sååååååååååå lyst på lekestue!! Trengte litt regn, men nå er det bra for noen dager igjen! Kos dere Silje! Klemmer fra Anita!

NL sa...

Så herlig symfoni av blomster i sinkpotter du har laget til ved inngangen til huset. Vakker velkomst!

Her er det ikke så frodig enda, men jeg skal en tur til hagesenteret denne uka på shopping - gleder meg ;)

Kjenner at jeg blir litt nysgjerrig på akkurat hvor dere bor..

Ha en fin uke
Klem NL

Emidoras verden sa...

Herlige bilder!!
Måtte hatt din frodige hage:)
Kos deg med bladet!
Klem Nina

Anonym sa...

Hei Silje,

Du har så flotte blomsterkasser ved inngangspartiet. Er de hjemmelaget? Hvor har du evt. kjøpt dem?

Mvh,
Mona.

Ruths datter sa...

Skal si du har flott blomstring hos deg. her har jeg ikke fått ut alt ennå.
Klem

Mimilie ♥ a cup of tea ♥ sa...

Duhar det fantastisk nydelig ute, skikkelig flott, selv i regnet;)

Therese sa...

VAKKERT VAKKERT SILJE. Det vet du jo. Ha en go shoppings dag. STOR KLEM TIL DEG. Snakkes kanskje på onsdagen da?????