torsdag 6. mai 2010

Rust i hagen

  

Jeg liker rustne ting, spesielt i hagen. Jeg synes den flotte kobberfargen er nydelig som kontrast til det grønne. I dag kommer masse bilder fra hagen, hvor vi har tilbragt ettermiddagen:)


  

  

  

  

  

Til høyre over ser dere en nyankommet plante i hagen...

  

...nemlig et Magnolia-tre! Jeg var innom et par hagesenter i dag (så nydelig å gå der igjen, selv om det faktisk ikke føltes lenge siden jeg handlet planter der på salg i høst). Jeg skulle se etter noen syrinbusker, men så ble altså denne med hjem i stedet. Den var stor og flott, dama som ekspederte meg sa at der gjorde jeg et godt kjøp! Og det tror jeg faktisk selv også;)


bildet er lånt fra google.com


Når den blomstrer skal den se slik ut! Og den har mange knopper allerede. Har noen av dere lesere erfaring med å ha magnolia i hagen?



ha en flott kveld alle sammen!


Takk til dere som besøker bloggen min, skriver hilsener og er følgere! Uten dere hadde ikke bloggen eksistert:)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.
Fine hagebilder, er en herlig tid fremover nå.
Ser på høyresiden av bloggen din noen herlige kringler eller kanelsnurrer, har du oppskrift her på de og den tøffe brette teknikkendu har gjort på de?

Mitt lille hus på landet sa...

Så fine bilder!! Nydelig!!

Solstad sa...

Herlige bilder !!! Jo takk havrekjeksene ble veldig gode ....sitter faktisk å spiser et nå ;) barna synes de ble litt harde men mannen liker de kjempegodt :D Takk for oppskriften!! ha en fin kveld. Klem

Lottas Himmelrom sa...

Ah nydelige bilder som alltid:)

Lene sa...

Heisann ♥

Så nydelige bilder! Det er så deilig nå når man kan tilbringe ettermiddagene i hagen. Jeg har desverre ingen gode plante tips å komme med, men det er vel mange her inne som kan hjelpe deg.

Nå er det snart natta for meg. Alma får stadig nye tenner og nå er det to store jeksler på gang. Med andre ord lite søvn på både henne og meg...

Tenk i morgen er det fredag ♥

klem ♥

RoseSommer sa...

Jeg synes også litt rust i hagen er sjarmerende. Men med en nabo som er smed (i tillegg til alt annet han kan!), så er det ikke lett å få ha noe rustent i fred (he he). Han har tipset om maling (medfølgende rustmalingsboks) ELLER malt/sprayet før jeg vet ordet av det!

Hanne Mette sa...

Så skjønne bilder! Magnolia ønsker jeg meg også, men jeg har forstått det sånn at den trenger en veldig lun plass og det har jeg egentlig ikke her i blåsbortåsen.
Klem fra meg

Beate i Husets Hjerte sa...

Herlige bilder. Jeg har også fått meg et magnoliatre nå, men har ingen erfaring. Skal plantes i surjord da, stå lunt og sånn. Ditt har jo så mye knopper da! Jeg håper min klarer seg der jeg har satt den. Vi har kanskje ikke samme type, for min skal blomstre i juni. Lykke til!!!

Anns draum sa...

Herlege stemningsbilete:)) Eg og tenke å prøve meg på eit magnoliatre... Blir spennande å sjå om det vil trivast:))

*klem*

ANETTESHUS.COM sa...

Så mange flotte vårlige bilder, Silje!! Vakkert! Ååå, magnoliatrær er jo så vakre ... det vil jeg ha i min kommende hage også;)


Ha en fin-fin helg!!

Klem klem
Anette:)

Audhild sa...

Såå nydelige bilder du viser- som vanlig! Du er så utrolig flink å ta bilder synes jeg!!

Magnoliablomsten er bare superfin, tror det blir et slikt tre her og i år:)

Gyngestol og kaffigrut sa...

Så nydelige bilder fra hagen! Magnoliatrær er så vakre, men jeg finner liksom ikke plass til et.
Klem.

Tonerose sa...

Nydelige bilder fra hagen din! :o) magnolia er jo helt skjønne, hvit er lekkert! Ja, de er ikke så altfor hardføre, så det er greit å plante den på et lunt sted - slik at den har større sjangse for å overvintre sikkert. Men det kommer jo helt ann på klimaet der du bor, og hvilken sone det er kontra herdigheten på magnoliaen! :o)

Hmmm, ser du spør om tips til planter/busker/trær for å raskt få en frodig hage.. Nå vet jeg ikke om du tenker at du vil ha en rosebue etc, men feks rosen "lykkefund" vokser raskt, og er en kjempesøt klatre/slyngrose. Den er ikke remonterende, men når den blomstrer er den overstrødd av herlige små hvite roser som dufter HIMMELSK. :o) Anbefales! Om du titter inn på bloggen min, er det den jeg har plantet ved dammen, bak benken i den lille "grotten" der. Og disse er bare to sesonger gamle! :o) (bilder av den i headeren også)

Ellers er lyden av vann herlig i en frodig hage, og så tiltrekker det seg gjerne litt fugler etc - så en liten fontene el av noe slag er også herlig en en frodig romantisk hage. :o)

Ønsker deg en herlig dag!

Riviera Maison Molde sa...

Vi ønsker deg en herlig fredag, og riktig god helg:)

Vårhilsen fra
damene hos Riviera Maison Molde:)

Kamila sa...

Pięknie mieszkacie, pozdrawiam serdecznie z Polski