torsdag 20. mai 2010

Oppbevaring på barnerommene


En fridag i forrige uke brukte vi noen timer til å rydde på barnerommene. Store og små var med, og det var faktisk veldig koselig! Vi fikk vært masse sammen, og gjort noe fornuftig samtidig:) Ungene lekte for det meste, og midt i leken sa Ferdinand: Nå har vi det gøy! Var tydelig at han satt pris på å gjøre noe sammen også.



Jeg synes esker og kurver er praktiske til oppbevaring på barnerommene. Og de trenger ikke være så store, det er lettere å finne frem hvis det ikke er så mange ting i hver av dem, og ikke så mye forskjellig. Vi ser veldig tydelig at ungene ikke leker med det som ligger slengt sammen i en kasse, og derfor brukte vi mye tid på å sortere alt. Så får vi se hvor lenge det varer;)




I en gammel trekasse på en barnestol ligger en del av Ferdinands bøker, og stolen står ved siden av senga. Da er det lett å plukke ut en bok!



Metallbokser er kjekt, både på gutterom og jenterom.



Små kofferter er også søtt på barnerommene synes jeg, og de er enkle for ungene å åpne og ta med seg.

 

I trillekofferten oppbevares dukketøy, og i hyllen på rommet har jeg plassert åtte små kurver fra Ikea. Hvis man bare har åpne hyller blir det lett rotete synes jeg.

 

Hårbånd og belter er samlet i en boks, og på en knagg på veggen henger vesker og annet stæsj. Jeg kjøpte noen hvite knaggrekker som skal opp på Augusta sitt rom for en stund siden, de blir kjekke å henge perlekjeder o.l på.

 

Begge ungene har MALM-kommoder fra Ikea på rommet sitt. De rommer masse, og skuffene er lette å dra ut og inn. Det er ulempen med gamle kommoder synes jeg, at skuffene gjerne er vanskelige å få ut. Og så kan de lukte litt, derfor synes jeg nytt er best til barneklær.

 

Denne boksen kjøpte jeg i Gøteborg i helga, midt i blinken for Ferdinand. Også er den ganske stor, så her må vel traktorene få plass;)


Har du noen oppbevaringstips til barnerommene?



ha en flott torsdag alle sammen, snart helg!

16 kommentarer:

Beate i Husets Hjerte sa...

flotte bokser og herlige bilder! Kjøpte også noen bokser fra Green Gate idag som jeg skal ha farger i og sånt..Elsker når ting får et sted å være. Opprydding går så mye lettere da. Ha en deilig torsdag!

RoseSommer sa...

Så koselige rom! Det var moro å se. Her er det nok koselig å både leke og sove.

"Små barn sover ikke, - de ligger på lading."

Frau Putz sa...

Så fin orden I fik på barnerommene.

Mine børn har mange små bamser (teddybears) - og det var et problem indtil jeg købte et IKEA PS Fångst net.
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40096166
Mange farver at vælge imellem - og masser af små "rum" til de elskede tøjdyr - og vældig billigt ;o)

Vi bruger også en kort udgave i baderummet til ungernes bade-lekar.

Klem fra Frau Putz

janne - kathrine sa...

Hei, hei.
Ja, det er utrolig kjekt med bokser og kurver. Også er det jo så mye fint å få kjøpt :-)
Ha en fortsatt fin dag! Hilsen J-K

Elis@beth sa...

Herrlig! Her er også bokser, kofferter, kurver og esker oppbevaring på barnerommene! har også en byste på hvert rom som det alltidd henger en kjole på! Flott og dekorativt! Kommode,nattbord, hylle og klesskap er også på olass så oppbevaring er det nok av og jeg må ha orden ellers blir jeg tullete. Ungene syns det er mye artigereå leke når det er system på ting!"

Klem!

Hanne Mette sa...

Ungene dine har så fine rom!♥ Mange fine detaljer og smarte oppbevaringsløsninger. :)
Jeg bruker også mye bokser og kurver til oppbevaring. Særlig eldstejenta har utrolig mye smått dill-dall. Snart 4 åringen er enklere sånn biler-lego-tog og dyr. det er det han leker med. Mye enklere å ha opprydning på hans rom. ;)
Han en deilig dag i sola. Sitter og blogger i partyteltet og nyyyyter!♥

Kamila sa...

Z przyjemnością do WAS zaglądam.

Piękne pojemniki i walizeczki.
Pozdrawiam z Polski

Pernille sa...

Ser ut som om dere har et fint system på barnerommet med oppbevaring. Samler seg så mye småting, at en er nødt til å holde det nogenlunde i orden. :) Hvor har du kjøpt de flotte koffertene?? Minner meg om slike jeg selv hadde da jeg var liten, men som dessverre har forsvunnet i løpet av årene.

Ha en fin kveld!

mi-rachel sa...

så mange fine og koselige bokser.

Anita sa...

Kjempefine rom :-) Enig i at det er viktig med orden på barnerommet. Både for voksne og barn! Hvor har du kjøpt de fine blå metallboksene med blomster på?

Janne Lillian ♥ sa...

så smart og ikke minst dekorativt!!

Jeg prøver også å ha litt system på lekene, men føler de fort blir blandet..

Ha en flott kveld :)

Made in heaven sa...

Så flotte kurver og bokser! Her var det virkelig "ordning og reda" Det blir mye leker og små "saker" å holde styr på. Ser du har full kontroll på det området også :) Ha en fin kveld
klem

Jijji sa...

Kjempefine bilder! Så mange koselige kofferter, bokser og kurver. Kjempelurt!

Klem fra Jijji

A cosy home sa...

Så flotte kurver og esker! De var søte. Koselig barnerom. Takk for inspirasjon. JEg må vel begynne å sortere litt der ja.

♥ Netta ♥ sa...

Jeg er imponert, det er det jeg kaller ryddige og organiserte rom. Lurt å sortere lekene, det har vi også gjort og det fungerer fint. Blir fort litt blanding, men det går raskt å sortere igjen. Kjempefine bokser, kofferter og kurver :-)
Ønsker dere en fin pinse!
Netta

Beatemor sa...

Dårlig med tips fra meg, jeg plukker heller med meg noen herfra :-) Takk for tips!